Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nooit meer LaCie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nooit meer LaCie

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Dat is niet wat ik lees. Wat ik lees is dat Lacie het toestel als een geheel beschouwd. Je hebt eenmaal de bovenste schijf vervangen door een reserveschijf. Was deze nieuw? Of ook 2,5 jaar oud?

    Had je die reserveschijf al eerder gebruikt? Misschien had je een gammele reserveschijf, en op het moment dat de eerste schijf het begaf werd je ook geconfronteerd met de tweede, die reeds lang lag te wachten?

    Dave
    Bij het aanleggen van het toestel crashte de eerste schijf. Geen probleem dacht ik, ik heb hier een spliksplinter nieuwe liggen, nog in de verpakking. Ik steek die er in en de heropbouw begint. Alles ok tot ik er bestanden wil naartoe schrijven : onmiddellijk opnieuw disk failure.
    Ik zou op z'n minst van LaCie verwachten dat ze mij uitsluitsel geven als ik gewoon pech had met die 2 Seagate schijven of als er inderdaad iets aan de RAID zelf stuk is. Gezien hun antwoord ga ik er van uit dat volgens hen de RAID zelf stuk is.

    Comment


    • #17
      Re: Nooit meer LaCie

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Bij het aanleggen van het toestel crashte de eerste schijf. Geen probleem dacht ik, ik heb hier een spliksplinter nieuwe liggen, nog in de verpakking. Ik steek die er in en de heropbouw begint. Alles ok tot ik er bestanden wil naartoe schrijven : onmiddellijk opnieuw disk failure.
      Ik zou op z'n minst van LaCie verwachten dat ze mij uitsluitsel geven als ik gewoon pech had met die 2 Seagate schijven of als er inderdaad iets aan de RAID zelf stuk is. Gezien hun antwoord ga ik er van uit dat volgens hen de RAID zelf stuk is.
      Maar ze zullen altijd antwoorden dat de RAID stuk is, want voor hun is dat het product dat ze verkocht hebben. Ze gaan nooit antwoorden welk onderdeel dat er stuk is want dan riskeren ze verkeerd te zijn. Daar zit bij hen een "no-risk" logica: vertel gewoon aan mijnheer dat zijn doos stuk is, wat er ook in zit.

      Toen ik destijds met mijn wagen de Beherman Saab in Antwerpen binnenreed met een rood lichtje, dan kwam ik buiten zonder rood lichtje. Navragen wat er exact mis was had geen zin: het probleem is verholpen meneer.

      Ze gaan er van uit dat ge zelf dat ding niet kunt rebuilden, alhoewel dat de handleiding misschien zal zeggen hoe je dat eventueel moet doen.

      Als die tweede schijf spiksplinternieuw was, dan zou ik die inwisselen. Die had moeten werken en valt nog in garantie. Maar zorg er eerst voor dat je een backup hebt op een ander toestel want een RAID met een kapotte schijf is als een tweemotorig vliegtuig met 1 motor: nog genoeg om een landing te maken maar liever vandaag dan morgen.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #18
        Re: Nooit meer LaCie

        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Als die tweede schijf spiksplinternieuw was, dan zou ik die inwisselen. Die had moeten werken en valt nog in garantie. Maar zorg er eerst voor dat je een backup hebt op een ander toestel want een RAID met een kapotte schijf is als een tweemotorig vliegtuig met 1 motor: nog genoeg om een landing te maken maar liever vandaag dan morgen.

        Dave
        Dat is het juist, die nieuwe schijf heb ik een paar jaar geleden gekocht toen ik ook al eens een disk failure had. Gewoon om liggen te hebben indien...

        Gelukkig is die RAID zelf ook een backup. In mijn MacPro staat de data op 2 schijven die in mirror staan (RAID 1) mét een BU op een Time Capsule. Dus in principe ben ik redelijk safe.

        Comment


        • #19
          Re: Nooit meer LaCie

          Je kan alvast via de site van Seagate die schijven opsturen voor vervanging, Seagate geeft 5 jaar waarborg op harde schijven.
          Dan recupereer je dat toch al.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Nooit meer LaCie

            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Dat van die datum heb ik die slimmerik van LaCie ook op gewezen.

            Het is echter geen gewone 1TB schijf maar een RAID station welke nu nog steeds 909 euro voor een 2TB versie kost : http://www.lacie.com/be/products/product.htm?pid=10950



            Neen, 't ligt niet aan de schijf maar duidelijk aan 't toestel zelf, anders zou een nieuwe schijf insteken de zaak oplossen. Er zitten zo'n 4 schijven in dat toestel.
            raar, ik heb er eergisteren nog een zien liggen in mediam...., ook een lacie 1TB raid configuratie. Voor ongeveer 300 Euro.
            Last edited by powerkiller; 11 september 2008, 17:32.

            Comment


            • #21
              Re: Nooit meer LaCie

              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
              raar, ik heb er eergisteren nog een zien liggen in mediam...., ook een lacie 1TB raid configuratie. Voor ongeveer 300 Euro.
              die van mij was deze : klik

              Edit : die dingen kosten nog steeds veel hoor : klik
              Last edited by hvr_oosterzele; 11 september 2008, 20:46.

              Comment


              • #22
                Re: Nooit meer LaCie

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Je kan alvast via de site van Seagate die schijven opsturen voor vervanging, Seagate geeft 5 jaar waarborg op harde schijven.
                Dan recupereer je dat toch al.
                Weet niet als dat zal lukken. Er staat op "This drive is manufactured for OEM distribution"

                Weet iemand verder wat ik kan doen met resterende 3 goeie Seagate schijven?

                Seagate Barracuda 7200.8 250GB Ultra ATA

                Comment


                • #23
                  Re: Nooit meer LaCie

                  Dat antwoord van Lacie eens doorsturen naar de economische inspectie als die mannen in België een adres hebben.
                  Bedrijven zijn verplicht minstens 10 jaar na stopzetting van de productie support te verlenen en wisselstukken te kunnen leveren.
                  Gewoon zeggen dat ze het niet doen is wat laf.
                  Ondertussen is alles goedkoper geworden maar ook de wisselstukken dus ... of niet misschien?

                  En nog iets ... op de meeste duurdere Lacie-produkten is er drie jaar garantie.
                  Zeker dat dit ook hier zo niet is? Want dan klopt het dat het november 2008 is.



                  Last edited by VerSeg; 11 september 2008, 20:09.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nooit meer LaCie

                    Persoonlijk heb ik deze week een goede ervaring met Lacie.
                    2 schijven stuk...
                    Ik mailen en meneer zegt.. tis de voeding.
                    Ik zeg: mijn lampjes branden, tis dus niet de voeding.
                    meneer zegt: tis de voeding, ik stuur u 2 nieuwe.
                    na 2 weken krijg ik die dingen gratis thuis, sluit de schijven aan en tis de voeding meneer
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nooit meer LaCie

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dat antwoord van Lacie eens doorsturen naar de economische inspectie als die mannen in België een adres hebben.
                      Bedrijven zijn verplicht minstens 10 jaar na stopzetting van de productie support te verlenen en wisselstukken te kunnen leveren.
                      Heb ik net gedaan .

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      En nog iets ... op de meeste duurdere Lacie-produkten is er drie jaar garantie.
                      Zeker dat dit ook hier zo niet is? Want dan klopt het dat het november 2008 is.



                      http://www.lacie.com/be/products/warranty.htm
                      Die van mij staat er niet bij, garantie was toen 2 jaar.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nooit meer LaCie

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Bedrijven zijn verplicht minstens 10 jaar na stopzetting van de productie support te verlenen en wisselstukken te kunnen leveren.
                        Yeah right, waar staat dat nu weer?

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nooit meer LaCie

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Yeah right, waar staat dat nu weer?

                          Dave
                          Idd, das dikke zever van die 10 jaar wisselstukken en support. Dat staat in geen enkele Belgische wet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Het antwoord van LaCie laat duidelijk blijken dat het NIET aan de schijven ligt maar aan het toestel zelf. 't Is telkens de bovenste schijf en dat enkele minuten na het heropbouwen van de data. Ik kan er moeilijk schijven blijven insteken hé.
                          De schijven zijn dus fysiek niet kapot, maar die RAID controller werkt niet meer ? Das ***..... Zoek anders iemand die hetzelfde toestel heeft gekocht, maar later, en dan kan je zijn aankoopbewijs gebruiken ?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nooit meer LaCie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                            Idd, das dikke zever van die 10 jaar wisselstukken en support. Dat staat in geen enkele Belgische wet.
                            Ik weet het eerlijk gezegd niet maar toen mijn 6 jaar oude Loewe CRT TV stuk was (beeldbuis) heeft Loewe me een korting van 1200 euro gegeven op de aankoop van een nieuwe Loewe TV, NET OM DIE REDEN (hun eigen woorden).

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nooit meer LaCie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                              Zoek anders iemand die hetzelfde toestel heeft gekocht, maar later, en dan kan je zijn aankoopbewijs gebruiken ?
                              goe bezig, maat

                              'k vind het eerlijk gezegd ook wel erg
                              dat ze zelfs de moeite niet doen om na
                              te gaan wat er precies aan scheelt!
                              even bekijken en een offerte moet er
                              toch wel afkunnen zeker?

                              amai!

                              gelukkig heb je een goed backup-systeem.

                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nooit meer LaCie

                                Een paar maanden geleden heb ik ook een externe USB HD 500GB gekocht van Lacie.
                                Dei was toen in aanbieding in de Fnac.
                                Dat ding heeft effe (10 minuten of zo) gewerkt en is toen stuk gegaan. Op 3 verschillende PC's geprobeerd en werd nergens meer herkend. De schijf heeft bovendien een (weliswaar oude 1.0) USB-hub om zeep geholpen.
                                Ben daar dus terug mee gegaan naar de Fnac en mijn geld teruggevraagd (en gelukkig ook gekregen, na wat morren en aandringen dat de schijf echt wel stuk was en ik zeker geen andere Lacie meer wilde en het mij echt niet kon schelen dat Lacie nu eenmaal het beste merk was volgens de verkopers).
                                Omdat ik al een Freecom had waar ik tevreden van was ben ik met het gerecupereerde geld direct een nieuwe Freecom 500GB gaan halen.

                                Voordeel van Freecom tov Lacie: aluminium behuizing tov plastic, dus betere koeling, daardoor heeft de Freecom geen ventilator nodig en de Lacie wel en daardoor is de Freecom dan weer veeeeel stiller.
                                De Freecom heeft dan nog een aan/uit knop zodat je zelf bepaalt wanneer je de schijf aan of uit zet en de schijf niet mee opstart of afsluit met de computer.

                                Voor mij ook nooit meer Lacie.

                                Comment

                                Working...
                                X