Mijn LaCie Biggest F800 (1TB) is blijkbaar stuk. Toen ik een BU wou maken gaf het toestel aan dat disk 1 stuk was (disk failure). Ik had nog een reserveschijf liggen (want dat is niet de eerste keer) en heb deze er in geplaatst. Disk 1 werd perfect heropgebouwd (toestel staat in RAID 5) maar even later had ik opnieuw een disk failure op schijf één !! Op één avond heeft dat ding dus 2 Seagate Barracuda schijven van 250GB opgesoupeerd! Het toestel is slechts 2,5 jaar oud en wordt slechts af en toe aangeschakeld om een BU te maken.
Ik dus een support case aangemaakt op de website van LaCie op 2 september.
Vandaag 11 september (ze nemen er dus ook hun tijd voor) krijg ik dit als antwoord :
Geachte, dank voor uw schrijven. Het spijt ons te horen dat u problemen ondervindt bij het gebruik van uw LaCie drive.
Uw toestel is defect, en zou moeten hersteld worden. Jammer genoeg is de garantieperiode op uw toestel verlopen sinds 18 november 2008. LaCie herstelt geen toestellen die buiten deze garantieperiode vallen, omdat de kostprijs van een dergelijke herstelling voor de eindgebruiker duurder zou uitkomen dan de aankoop van een nieuw toestel. Wij kunnen u met dit probleem tot onze spijt niet verder helpen.
In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
met vriendelijke groet,
xxxxxx Technische Dienst LaCie Benelux (heb de naam van de persoon gewist)
Een toestel van 1.100 euro !, heeft amper aangestaan en LaCie weigert deze te herstellen omdat het te duur zou zijn?? Duurder dan 1.100 euro??
Eén ding is zeker, voor mij géén LaCie producten meer .
Ik dus een support case aangemaakt op de website van LaCie op 2 september.
Vandaag 11 september (ze nemen er dus ook hun tijd voor) krijg ik dit als antwoord :
Geachte, dank voor uw schrijven. Het spijt ons te horen dat u problemen ondervindt bij het gebruik van uw LaCie drive.
Uw toestel is defect, en zou moeten hersteld worden. Jammer genoeg is de garantieperiode op uw toestel verlopen sinds 18 november 2008. LaCie herstelt geen toestellen die buiten deze garantieperiode vallen, omdat de kostprijs van een dergelijke herstelling voor de eindgebruiker duurder zou uitkomen dan de aankoop van een nieuw toestel. Wij kunnen u met dit probleem tot onze spijt niet verder helpen.
In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
met vriendelijke groet,
xxxxxx Technische Dienst LaCie Benelux (heb de naam van de persoon gewist)
Een toestel van 1.100 euro !, heeft amper aangestaan en LaCie weigert deze te herstellen omdat het te duur zou zijn?? Duurder dan 1.100 euro??
Eén ding is zeker, voor mij géén LaCie producten meer .
Comment