Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ivan Sonck

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ivan Sonck

Heeft iemand gisterenavond deze man bezig gezien op Canvas ?
    Ik ben zeker geen nationalist of vendelzwaaier, maar de manier waarop Sonck in zijn kille, verveelde stijl de prestaties van Kim Gevaert minimaliseerde deed mijn bloed koken.
    Het stelt allemaal niets voor en ze is Europees kampioen geworden omdat de Europese spurt in een dipje zit.
    Ik was al zo gelukkig toen die man met pensioen ging omdat ik zijn emotieloze, eentonige manier van commentaar geven zo,hartsgrondig beu was en nu vindt de VRT het nodig om hem opnieuw op het scherm te brengen om zijn kennerslicht te laten schijnen over het atletiekgebeuren in Bejing.
    Kenner ? Cijfers verzamelen, op fiches zetten en dan als een computer alles aframmelen ja.
    Sport is per definitie iets wat emoties oproept en passie maar dat heb ik bij hem nooit gehoord. Hij was nu net de man die de interesse voor sport als sneeuw voor de zon deed verdwijnen, dat alles onder de noemer van objectief en neutraal commentaar geven.
    Hij had toch minstens het nodige respect kunnen opbrengen voor al het werk dat Kim in haar lange carrière heeft verricht om te staan waar ze nu staat.
    Dat is hem allemaal vreemd en te min.
    Bah, wat een koele, harteloze man.
    Dat moest me even van het hart.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Re: Ivan Sonck

Dat moest me even van het hart.
    Hopelijk voel je je nu een beetje opgelucht
    Het is inderdaad zo dat Sonck een koele kikker is, dat weten we al jaren. Maar zijn analyses zullen wel juist zijn vrees ik... Het kan zo zijn dat elke Belgische atleet zijn persoonlijk record (in Peking) verbetert en dat we als land zonder één medaille thuiskomen, niet? Dat is dan tof voor elke atleet, waarvoor alle respect, maar die resultaten plaatsen ons land(je) niet in Het Groot Boek van de Olympische Geschiedenis. Maar er is nog hoop
    Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Het is nuttig soms prestaties tot hun ware proporties te herleiden. Ik meen me te herinneren dat Gevaert in de USA buiten de top-10 zou vallen, en op de70e plaats staat wereldwijd qua prestaties. In het land der blinden...
      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Het is mogelijk dat zijn analyse juist is, maar ik heb geen enkele journalist in enig ander land ooit horen zeggen de prestaties van hun landgenoten te wijten zijn aan de zwakte van de tegenstander. Dat getuigt van een ongelooflijk misprijzen voor het werk en de inzet van de eigen atleten. Als je zelfs deze elementaire beleefdheid niet kunt opbrengen dan vraag ik me af of het werkelijk nodig is die man nog een forum te geven. Ze hebben bij de VRT er zelfs niet aan gedacht om iemand te zoeken die er wel eens een andere mening kon over hebben. Neen, hij kon gewoon verder orakelen en achteloos
        de grootste Belgische atlete van de laatste decennia met de grond gelijk maken. Wat een ongehoorde schande. Zijn wij een land van masochisten misschien ?

Comment

In het land der blinden.. of in het continent der blinden. Vergeten dat ze Europees kampioen was in Goteborg op de 100 en 200 m ?
          Als enige Europese in de 100 m finale op het WK in Osaka.
          In de 4 x 100 m is ze op datzelfde WK erin geslaagd vanuit 5de positie België
          een bronzen medaille te bezorgen.
          Maar ja, dat zijn allemaal minieme prestaties, te wijten aan de zwakte van de tegenstanders.
          70ste wereldwijd qua prestaties. Zuivere prestaties of prestaties tout court ?
          Zitten al die tijden gelopen door Marion Jones en Florence Griffith en al die Oostduitse loopsters daar ook bij ?

Comment

Sonck zijn nickname was destijds "de lange leegte" .. zou dat iets te betekenen gehad hebben ?

Comment

ik ben geen grote atletiek fan.. maar uiteraard kijk ik ook wel eens naar de grotere tornooien. En als ik mijn niet vergis was de top 3 of 4 van europa er niet eens bij toen ze kampioen werd...

Ik kan me vergissen.. en het is ook niet mijn nedoeling om olie op het vuur te smijten... maar ik denk als we het op wereldniveau bekijken we ons geen illusies moeten maken...

De 7 vette jaren komen wel (terug)
              poof

Comment

Het is al langer geweten dat Sonck het niet voor Gevaert heeft.
                Een gefrustreerd man lijkt me
                Mvg Tim

Comment

Voor zo'n kleinlandje waar sport stiefmoederlijk behandeld wordt vind ik dat we onvoorstelbaar presteren!
                  Wij maken nog niet eens 1% uit van de Chinezen die kinderen vanaf onooglijk jonge leeftijd tot prestaties martelen!
                  Waarover hebben we het hier eigenlijk?
                  Reporters verliezen heel dikwijls hun objectiviteit!
                  Een Kim Gevaert heeft de laatste jaren voor ons land meer gedaan dan alle politici samen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.G. Bekijk bericht
                    Voor zo'n kleinlandje waar sport stiefmoederlijk behandeld wordt vind ik dat we onvoorstelbaar presteren!
                    Wij maken nog niet eens 1% uit van de Chinezen die kinderen vanaf onooglijk jonge leeftijd tot prestaties martelen!
                    Waarover hebben we het hier eigenlijk?
                    Reporters verliezen heel dikwijls hun objectiviteit!
                    Een Kim Gevaert heeft de laatste jaren voor ons land meer gedaan dan alle politici samen!
                    Als wij de middelen hadden zoals de Russen, de voormalige DDR, de Amerikanen,
                    de Roemenen en de Chinezen dan hadden wij ook grote Holimpische kampioenen.

Voor het overige: je hebt gelijk hoor.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Het wordt hoog tijd dat Sonck op pensioen gaat. Het is een ouwe zaag.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Als wij de middelen hadden zoals de Russen, de voormalige DDR, de Amerikanen,
                        de Roemenen en de Chinezen dan hadden wij ook grote Holimpische kampioenen.

Voor het overige: je hebt gelijk hoor.
                        Wat bedoel je met "middelen" In de tijd van de USSR wonnen die gasten en man-wijven (sorry voor de uitdrukking maar zo was het) hopen medailles en nu staat geen enkel land van de ex-Sovjet Unie in de top 5! Raar hé
                        Dan mogen wij inderdaad fier zijn op ons "proper" atleten en atletes.
                        Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          Het wordt hoog tijd dat Sonck op pensioen gaat. Het is een ouwe zaag.
                          Iedereen heeft zijn waarheid vantje
                          En zo zijn er veel waarheden...

Sonck houdt heel veel van atletiek en hij haat bijv. voetbal.
                          Ik herinner mij niet dat hij ooit zo sprak over Roger Moens, Miel Puttemans
                          of Gaston Roelants.

Sonck is nuchter, droog en komt daardoor saai over.
                          En een mens die volgens zijn overtuiging de waarheid zegt
                          zal nooit sympathiek overkomen.
                          Omdat de doorsnee mens dit niet graag hoort.
                          Zo is dit ook met kritiek geven op een "mooi, lief en braaf" meisje als Kim

En ik mis Rik De Saedeleer.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            En ik mis Rik De Saedeleer.
                            Ik ook.
                            (en voor de radio Wauters! Wat een prachtig bespraakt man)
                            Sport is ook emotie. Hoor de Franse commentatoren maar eens bezig als Frankrijk in het voetbal een finale speelde. Dat was genieten. Of de BBC over een uitzending motorsport snelheid GP.... Misschien een beetje te hevig. Maar liever dan dat ijskastcommentaar van Sonck.
                            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
                              Wat bedoel je met "middelen" In de tijd van de USSR wonnen die gasten en man-wijven (sorry voor de uitdrukking maar zo was het) hopen medailles en nu staat geen enkel land van de ex-Sovjet Unie in de top 5! Raar hé
                              Dan mogen wij inderdaad fier zijn op ons "proper" atleten en atletes.
                              Ben ik het me eens Robo, geen problemen mee.

In Nederland hebben ze ook een "man-vrouw" gehad.
                              Vorige week was er hier over een interessante docu op tv.
                              De dame is nog niet zo lang geleden overleden.
                              (Foekje Dillema)

Voor de rechtstreekse familie vond ik dat wel ambetant omdat die mensen
                              met hun waarheid hebben geleefd gedurende vele jaren.

DNA-onderzoek heeft niet alles kunnen bewijzen.
                              In combinatie met een grondig autopsie had men meer geweten.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X