Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ivan Sonck

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ivan Sonck

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Sonck moest beschaamd moeten zijn om daar kritiek op te geven.
    Hewel.... HIJ was zonet op Radio 1. (16:00 uur).
    Ik zat in de auto te luisteren.
    HIJ was dus niet erg te spreken over "de superlatieven" die gebruikt werden...
    Tia vond hij nuchter, bescheiden en een vrouw die weet waarmee ze bezig is.
    't Zal wel een vrouw naar zijn hart zijn
    De reporter van dienst vroeg: "Je gunt het haar toch?"
    En dat deed HIJ dus.

Je moet die 'Kezen' eens horen in Studio Sport of Mart Smeets in Peking.
    En die durven ook zeggen waarop het staat maar dat komt totaal
    anders over.
    Last edited by theokus; 23 augustus 2008, 18:11.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Sorry hoor, ik ben een oud atleet (tussen 1969 en 1979 mederecordhouder in de Belgische 4x400)en ik kan je verzekeren dat Ivan Sonck zéér véél van Atletiek afweet. Maar echte "kenners" zijn soms een beetje te gefixeerd en komen dan wat stroef over in de media.
      Maar hij zit er meestal niet ver naast. Hij pakt Gevaert mijns insziens soms een ietsje te zwaar aan, maar Kim is geen absolute wereldtop (ze zit er net onder), was ze dat wel dan had ze vanmiddag die Russin lekker ingepakt en hadden ze goud.
      Zuiver op tijd zou België normaal vierde geweest zijn (na USA, Jamaica en Rusland), maar aflossingen (en zeker een 4x100) zijn lopen + aflossingen: onze dames zijn bijna wereldklasse in het lopen, en de absolute wereldtop in het "aflossen". Tenzij natuurlijk die Rusinnen, Amerikaansen en Jamaicaansen niet zuiver op de graat zijn.
      Ik ben echt benieuwd naar de 4x400m bij de mannen: daar is de kans op foute aflossingen veel kleiner, moesten die een medaille halen dan zou je die eigenlijk nóg hoger moeten inschatten dan de 4x100.
      dus omdat jij in die tijd een record liep, weet Ivan er alles van??? laat me niet lachen? Ik heb ook ervaring op belgisch niveau 800m dus ik weet ook wel waarover ik spreek!! Hij zat er trouwens mijn zijn verwachtingen van de finale 800m volledig naast!!! en ik had graag gehad dat ze eens aan hem vroegen wat hij van thomas mathijs (naar mijn mening een talent!) vindt eens zien of hij dan in het gezicht ook commentaar durft geven!

Comment

Sorry hoor, ik ben een oud atleet (tussen 1969 en 1979 mederecordhouder in de Belgische 4x400)en ik kan je verzekeren dat Ivan Sonck zéér véél van Atletiek afweet. Maar echte "kenners" zijn soms een beetje te gefixeerd en komen dan wat stroef over in de media.
        Maar hij zit er meestal niet ver naast. Hij pakt Gevaert mijns insziens soms een ietsje te zwaar aan, maar Kim is geen absolute wereldtop (ze zit er net onder), was ze dat wel dan had ze vanmiddag die Russin lekker ingepakt en hadden ze goud.
        Zuiver op tijd zou België normaal vierde geweest zijn (na USA, Jamaica en Rusland), maar aflossingen (en zeker een 4x100) zijn lopen + aflossingen: onze dames zijn bijna wereldklasse in het lopen, en de absolute wereldtop in het "aflossen". Tenzij natuurlijk die Rusinnen, Amerikaansen en Jamaicaansen niet zuiver op de graat zijn.
        Ik ben echt benieuwd naar de 4x400m bij de mannen: daar is de kans op foute aflossingen veel kleiner, moesten die een medaille halen dan zou je die eigenlijk nóg hoger moeten inschatten dan de 4x100.

sorry hoor Nete ,maar gewoon al op dat niveau meelopen en dan de finale halen vind ik wel wereldtop ...
        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Ik zeg toch dat de aflossing wereldtop is, maar de vier leden ervan op de individuele afstand zit Kim er net onder en de andere drie nog net iets meer eronder. Kim is een schitterende loopster, was zij absolute wereldtop dan had ze haar fout in de halve finale nog wél kunnen rechtzetten en had ze de Russische in de aflossing nog gepakt of minstens tot op de meet bedreigd.
          Tia Hellebaut is absolute wereldtop.
          Onze 4x400m mannen is ook al wereldklasse.
          Maar nog eens, Ivan Sonck bekijkt het allemaal nogal wiskundig en zegt dan nogal eens dingen die voor "gelegenheids atletiekkijkers" als vloeken overkomt.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
            Sonck zou beter Kim wat meer respect tonen, ze is tenslotte toch de beste van België.
            Heeft Sonck ooit beweert dat ze niet de beste is ? Heeft hij ooit beweerd dat ze geen absolute Europese top is ? Heeft hij ooit beweerd dat ze niet aanleunt bij de wereldtop ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Heeft Sonck ooit beweert dat ze niet de beste is ? Heeft hij ooit beweerd dat ze geen absolute Europese top is ? Heeft hij ooit beweerd dat ze niet aanleunt bij de wereldtop ?
              Als je goed naar zijn interviews luistert dan weet je het wel.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Maar nog eens, Ivan Sonck bekijkt het allemaal nogal wiskundig en zegt dan nogal eens dingen die voor "gelegenheids atletiekkijkers" als vloeken overkomt.[/QUOTE]

En dat wiskundige kan iedereen als je de tabellen erbij neemt, maar het geheel bekijken/oordelen is veel meer dan dat. En hij kan dat nu net niet! Elke wedstrijd moet apart bekeken (alles in rekening gebracht) worden en niet steeds vergeleken worden met tabellen. Er bestaat gewoon geen golden standard.

Comment

Het is leuk om zien hoe zelfs op forums over digitale fotografie de atletiek tegenwoordig een gespreksonderwerp is. Met dank aan Kim en Ivan. Ik ken Ivan en heb zo mijn eigen mening over de mediaheisa die opgebouwd wordt. De media doet zijn best om zijn status van vierde macht te handhaven. En zoals Plato reeds zei, niets is wat het lijkt. Het is dan nogal cynisch dat net Plato deze discussie opstart en Ivan een veeg uit de pan geeft.
                  Als je mijn betoog eens wil lezen, dan kan het hier :

Ik heb een canon eos 450D gekocht. Als iemand mij een advies kan geven over een lens die ik daarbij moet kopen, is het altijd welkom. Over fotografie weet ik , in tegenstelling tot atletiek, niet veel.
                  Frank
                  Canon 550D - EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 iS USM - EF 300mm F/4.0 L USM iS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hordenloper Bekijk bericht
                    ... knip ...

Ik heb een canon eos 450D gekocht. Als iemand mij een advies kan geven over een lens die ik daarbij moet kopen, is het altijd welkom. Over fotografie weet ik , in tegenstelling tot atletiek, niet veel.
                    Deze vraag is eigenlijk niet te beantwoorden. Wat soort fotografie doe je? Wat is je budget? ....
                    En bij "objectieven" zal je bij de eerste 4-5 blz zeker besprekingen vinden die aan je eisen voldoen.

Welkom op het forum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hordenloper Bekijk bericht
                      Wat die statistiekjes niet vermelden in die zogenaamde 'ranking'-vergelijking zijn een aantal Oost-Duitse besttijden gelopen in de jaren 80 onder 'dubieuze' omstandigheden. Ik denk hierbij aan Marita Koch en Marlies Göhr bijvoorbeeld.

Comment

Dat klopt, Vantje. Dat wordt door de entourage van Kim ook gezegd. Maar ik vind dat een zielig excuus. Marc Dollendorf zei vroeger ook dat alle 400 hordenlopers die minder dan 49 seconden liepen doping namen. Waarschijnlijk omdat hij het niet kon. Tot hij zelf 48"95 liep. Doping is een hekel onderwerp om over te discussiëren.
                        Er bestaat niet de minste twijfel dat er bij de beste spurtsters zeker een aantal uiterst verdachte prestaties zijn. Maar dat geldt voor alle disciplines.
                        Frank

Comment

en om nog veel harder in de kerk te vloeken: wie zegt dat onze nationale atleten geen verboden substanties gebruiken die vandaag niet opspoorbaar zijn? ik beweer niet dat ze dat doen, ik heb er niet het minste bewijs voor laat staan aanwijzing (want zover intresseert sport me nu ook niet), maar waarom zijn alle buitenlanders per definitie verdacht en alle landgenoten per definitie heiligen?
                          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                            maar waarom zijn alle buitenlanders per definitie verdacht en alle landgenoten per definitie heiligen?
                            Omdat in pakweg de Verenigde Staten grof geld te verdienen valt met atletiek, terwijl onze Tia Hellebaut moet meedoen in reclamespotjes van een niet nader genoemde pizzaketen om een mooi centje bij te verdienen.

Het risico is voor de één al meer de moeite om te nemen dan voor de ander. Waarmee ik niet wil zeggen dat je geen gelijk hebt, want het komt inderdaad overal voor. Maar ik denk dat het méér voorkomt in disciplines waar veel geld te rapen valt.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

100 % mee eens !!!
                              Er lopen er bij ons ook een paar rond die af en toe eens uit de verkeerde fles drinken.
                              Frank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                                en om nog veel harder in de kerk te vloeken: wie zegt dat onze nationale atleten geen verboden substanties gebruiken die vandaag niet opspoorbaar zijn? ik beweer niet dat ze dat doen, ik heb er niet het minste bewijs voor laat staan aanwijzing (want zover intresseert sport me nu ook niet), maar waarom zijn alle buitenlanders per definitie verdacht en alle landgenoten per definitie heiligen?
                                Ik vind je stellingname nogal demagogisch tov onze atleten. De Oost-Duitsers daarentegen hebben jaren later het dopinggebruik (anabole steroïden) zelf toegegeven.

Comment

Working...
                                X