Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke laptop

JDM, je hebt groot gelijk. Ik heb een Acer en zou niet meer willen ruilen! Ik heb al op andere fora gelezen dat mensen problemen krijgen met Acer. Het is net zo met Dell, HP, ... en noem maar op.

Het is in zekere zin een sprong in het onbekende. Je kunt een slechte versie van een goeie reeks kopen ook he...
    "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
    Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

Comment

Check eens de nieuwe Precision en Lattitude reeks van Dell, schoon gerief imo !
      flickr

Comment

Zeker geen Dell!
        Niks anders dan problemen met mijn Inspiron 1720!
        Was ik maar bij Acer gebleven verdorie.
        Ne ferm misnoegde Dell gebruiker!

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

lol, ik moet hier wel toevoegen dat voor mij het omgekeerde geld: niks dan miserie met Acer ( 3 moederborden stuk in 3 jaar tijd )
          is zoals met alles: je moet beetje geluk hebben met electronica
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

Comment

80% als desktop gebruiken ? Koop dan gewoon een desktop.

Snap niet goed de laptop mode tegenwoordig, iedereen moet een laptop, en het mag geen geld kosten.

Voor 1200€ heb je een redelijke desktop die wat tijd zal kunnen meegaan of een laptop die over 2 jaar de vuilbak op kan.

Laptop voor thuisgebruik is zowiezo af te raden, drinken in het toetsenbord = alles kapot. Desktop is het een toetsenbordje van 10€ halen en inpluggen ;-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
              Voor 1200€ heb je een redelijke desktop die wat tijd zal kunnen meegaan of een laptop die over 2 jaar de vuilbak op kan.
              Beetje overdreven... voor €1200 heb je als laptop:
              - Duo Processor: 2,50 GHz
              - Vista Home Premium
              - 17" scherm (1440 x 900)
              - 4 Gb geheugen
              - nVidia GeForce Go 8600M GT (256 MB)
              - 500 Gb Harde Schijf (5400 rpm)
              - 8x DVD+/-RW-station
              - BlueTooth
              - Wireless kaart
              - Klavier met numpad
              - FireWire, USB, Cardslot, VGA, S-Video...
              - ...

Ik denk niet dat dat over twee jaar in de vuilbak belandt...
              Daarbij ontken ik niet dat laptops duurder zijn dan desktops, en je zal vast en zeker een beter machine kunnen samenstellen voor dezelfde prijs. Maar met een configuratie als deze kan je wel eventjes voort denk ik. Ik doe het hier met veel minder, en dat gaat voorlopig nog steeds prima.

Grtz,
              Palladio
              You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
                Snap niet goed de laptop mode tegenwoordig, iedereen moet een laptop, en het mag geen geld kosten.
                Het is ideaal voor computergebruik in de woonkamer. Ieder een eigen apparaat en die staat doorgaans op de zitplaats naast het baasje. Komt er visite, dan zijn ze in notime opgeruimd

Voor het genoemde gebruik vind ik 1200 overgens een zware overkill. In de categorie tot 700 euro zijn er ook geschikte apparaten voor tekst + internet. Pas voor grafisch bewerken of spelletjes en dergelijke heb je een zwaarder speeltje nodig. Wat ik je ouders wel aanraad is om eens een stuk te typen op de geplande aankoop. Hoe toetsenborden van laptops aanvoelen is heel verschillend. Ik typ bijvoorbeeld niet lekker op die van mijn moeder: kleinere shift dan ik gewend ben.
                Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plumeau Bekijk bericht
                  Het is ideaal voor computergebruik in de woonkamer. Ieder een eigen apparaat en die staat doorgaans op de zitplaats naast het baasje. Komt er visite, dan zijn ze in notime opgeruimd

Indeed, daarvoor vraag ik me dus altijd af, waarom moeten de mensen daarom een laptop kopen, die is en blijft een compromis. Buiten de I-mac, zijn er nu ook van andere merken pc's waar alles in het scherm is ingebouwd. Mijn i-mac is ook op 2 minuten van het tafel geruimd. Op de tijd dat een laptop opgeruimd wordt, en 'k heb een deftig scherm en deftig klavier
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Heb je wel eens gewerkt met een beeldscherm naast je op de bank? Als ik de laptop gebruik ligt hij ook echt op schoot... Twee stevige beeldschermen op ons lage woonkamertafteltje zie ik ook niet zitten: dan kunnen we ons bord nergens kwijt voor het avondeten. Nee, laptops zijn hier ideaal!
                    Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

In uw geval misschien wel. Alhoewel laptops en ontspannen computeren, dat zijn 2 dingen die volgens mij toch niet in dezelfde zin passen (pas op, ik kan teveel luxe gewoon zijn ). Maar hoeveel zitten er met hun pc op schoot voor de tv ?
                      Bij de meeste staat die laptop daar ergens op een speciaal tafeltje voor de laptop met nog 35 pheriperal devices aan verbonden. Dat ik me echt afvraag wat het nut van een laptop is. Waar dan veel het excuus gebruikt wordt, die pakt niet veel plaats in beslag. En in die gevallen is een pc waar alles in het scherm zit de betere oplossing.
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        Alhoewel laptops en ontspannen computeren, dat zijn 2 dingen die volgens mij toch niet in dezelfde zin passen (pas op, ik kan teveel luxe gewoon zijn ). Maar hoeveel zitten er met hun pc op schoot voor de tv ?
                        Gaat perfect hier. Laptop is al 2 jaar de vervanger van een desktop (pakt véél minder plaats in op m'n kot) maar kent hetzelfde gebruik => gamen, surfen, films, ... .

In het begin was het wat aanpassen aan het kleinere toetsenbord etc maar eens dat voorbij is .. .
                        De Flickr-pagina.
                        Nikon D90 met een hele reeks lenzen

Comment

Computer en tv gaan inderdaad prima samen

Comment

Je hebt laptops en je hebt laptops

Ik gebruik een laptop als desktop vervanger, nl de HP Dragon, doet niet onder voor de betere desktops, integendeel, het scherm is gewoon uniek van kwaliteit.
                            20 inch scherm, maar wel 8 kg, neusje van de HP - zalm, prijs is er dus ook naar.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                              lol, ik moet hier wel toevoegen dat voor mij het omgekeerde geld: niks dan miserie met Acer ( 3 moederborden stuk in 3 jaar tijd )
                              is zoals met alles: je moet beetje geluk hebben met electronica
                              Moet wel zeggen dat de helpdesk en de service van Dell super goed is.
                              Maar na 1 maand HD naar de knoppen, laptop die mijn draadloos netwerk niet vind, en de laatste tijd mijn toetsenbord die raar doet. Dat had ik niet met mijn Acerken. Heb die weg gedaan omdat ik een numeriek toetsenbord wou en Vista en omdat het 'maar' een 1,8 Gb CPU was en dus redelijk traag.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                              X