Ik ben geen verkeerdeskundige, dus van dit snap ik de logica TOTAAL niet:
Langs de E34 staan blauwe borden om aan te duiden wanneer vrachtwagens WEL mogen inhalen.
Ik dacht altijd, als er geen verbod is voor inhalen dan mag het, dus in mijn logica zou ik rode borden zetten om aan te duiden in welke tijdspanne er een inhaalverbod is. Maar DAT zou natuurlijk te eenvoudig zijn.
Nu zie je bv. om 10 uur 's morgens zo'n bord waarop staat 19-6 uur. Dat moet je dan eerst gaan "vertalen" dat vrachtwagens niet mogen inhalen van 6 tot 19 uur.
Alhoewel, ik dacht dat blauwe verkeerstekens eigenlijk "gebodstekens" zijn: een blauwe pijl naar links wil toch zeggen dat ik links MOET afslaan, een fiets op een blauw bord duidt aan dat ik met de fiets het fietspad MOET gebruiken.
Als ik die redenering doortrek willen die inhaalborden eigenlijk zeggen dat vrachtwagens tussen 19 en 6 uur MOETEN inhalen (gebodsteken), en dat ze buiten die tijdspanne "mogen" inhalen (wegens géén verbod).
Of kijk ik over iets heel simpel ?
Langs de E34 staan blauwe borden om aan te duiden wanneer vrachtwagens WEL mogen inhalen.
Ik dacht altijd, als er geen verbod is voor inhalen dan mag het, dus in mijn logica zou ik rode borden zetten om aan te duiden in welke tijdspanne er een inhaalverbod is. Maar DAT zou natuurlijk te eenvoudig zijn.
Nu zie je bv. om 10 uur 's morgens zo'n bord waarop staat 19-6 uur. Dat moet je dan eerst gaan "vertalen" dat vrachtwagens niet mogen inhalen van 6 tot 19 uur.
Alhoewel, ik dacht dat blauwe verkeerstekens eigenlijk "gebodstekens" zijn: een blauwe pijl naar links wil toch zeggen dat ik links MOET afslaan, een fiets op een blauw bord duidt aan dat ik met de fiets het fietspad MOET gebruiken.
Als ik die redenering doortrek willen die inhaalborden eigenlijk zeggen dat vrachtwagens tussen 19 en 6 uur MOETEN inhalen (gebodsteken), en dat ze buiten die tijdspanne "mogen" inhalen (wegens géén verbod).
Of kijk ik over iets heel simpel ?
Comment