Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

    Nog een lekkere als aperitiefhapje(ik krijg hier wel honger):

    stuk banaan (beetje doppen in citroensap zodat die kleur behoudt)
    blaadje salie
    gerookt spek ronddraaien

    5min bakken, draaien en dan nog 5min.
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #47
      Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

      Mijn eigen draadje een bumb geven .

      Ik moet de komende weken 3 BBQ's geven voor een divers publiek.
      Als er hier nog zijn die enkele inventieve recepten hebben voor op de BBQ, laat maar komen

      Comment


      • #48
        Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

        Als het om vlees gaat, voor mij geen twijfel, een goeie entrecôte.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #49
          Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

          Het mag ook breder gaan. Kaas, groenten, ...

          Comment


          • #50
            Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

            Een lokale slager heeft de heerlijkste witte pensen met spek rondom

            Comment


            • #51
              Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

              Oorspronkelijk geplaatst door gargoyle Bekijk bericht
              Voor die sardientjes : het lekkerst zijn ze als je ze vers kunt kuisen (zeer goed naspoelen en droogdeppen), dan vullen met grof zeezout, een half uurtje in de koelkast kunt laten liggen (het zout trekt een groot deel van het vet uit de vis), het zout verwijderen, terug een klein beetje grof zeezout erin, en dan opvullen met verse salie. Tussen de visrooster, en dan regelmatig draaien zodat ze mooi krokant bakken...
              Vervang dat grof zout eens door een ansjovisje.
              En laat die sardien toch op kamertemperatuur.
              Waarom het vet verwijderen? Het is zeker niet ongezond en bevat de meeste smaakstoffen...
              D90 - D70 - F80 + glas

              Comment


              • #52
                Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                Mij maakt het niet veel uit welk soort vlees of vis er op de BBQ ligt; ik eet het allemaal zolang het maar vers is!

                zal mijn bbq van 't weekend nog eens aanwakkeren zie, 't is begot weeral van vorig weekend geleden...
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #53
                  Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                  schaap en verse sardines mogen voor mij niet ontbreken.
                  ( schaap moet geslacht zijn onder verdoving weliswaar. )

                  Comment


                  • #54
                    Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                    Mijn voorkeur:
                    Een goed biefstukske of entrecote, een stuk spek, verse sardinen, lamskoteletten.
                    Niet alles tegelijk, een BBQ is meestal gewoon te veel eten.
                    Liever één goed stuk vlees, dan een hoop worsten of burgers...

                    Ook lekker is courgette of paprika op de grill.


                    Alles zonder te veel marinade, gewoon degelijk gegrild met wat peper en zout, en goed wat provencaalse kruiden op het vuur.
                    Ik denk er stevig over na om een gasBBQ te kopen.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                      Mijn Côte à l'os ingevreven met samenstelling kruiden in mosterd is voor iedereen heeeerlijk

                      Comment


                      • #56
                        Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                        Worstjes in alle geuren en kleuren (merguez mag niet ontbreken), kipfiletje, brochetje, biefstukje...
                        Geen kippeboutjes, ribbetjes enz. dwz geen dingen waar ik aan moet peuteren of knagen. En zeker geen vis (ik lust vis, maar niet in combinatie met vlees).
                        Elektrische barbecue liefst onder de dampkap, buiten zitten vind ik niet leuk : servetten die wegwaaien, tafellaken dat je drankje omgooit, insecten die je maaltijd komen verstoren, luide muziek van de buren...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #57
                          Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                          een cote à l'os is mijn favo. goed afgekruid voor en na het bereiden op de bbq. en een stukje gemarineerd lamsvlees kan er ook nog wel bij.

                          als afwisseling mag een visbbq ook wel eens. gemarineerde mosseltjes en dan een zalmfilet.

                          wij doen meestal koude groentjes en de patatjes op de bbq of krielpatatjes in de olijfolie met tijm en grof zeezout een uurtje in de oven.

                          als het vuur al wat minder is en de zon al onder, is het ideaal voor een dessertje op de bbq. ananas, aardbei, meloen en nog wat marineren met calvados en nog wat ruwe rietsuiker erbij in een papillot, heerlijk!

                          Comment


                          • #58
                            Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                            Hier met weinig tevreden, geef mij maar een lekkere T bone steak.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Worstjes in alle geuren en kleuren (merguez mag niet ontbreken), kipfiletje, brochetje, biefstukje...
                              Geen kippeboutjes, ribbetjes enz. dwz geen dingen waar ik aan moet peuteren of knagen. En zeker geen vis (ik lust vis, maar niet in combinatie met vlees).
                              Elektrische barbecue liefst onder de dampkap, buiten zitten vind ik niet leuk : servetten die wegwaaien, tafellaken dat je drankje omgooit, insecten die je maaltijd komen verstoren, luide muziek van de buren...
                              Ik wou al niet komen party crashen. Zo denk ik er ook over, buiten dan de elektrische bbq. Het grote probleem is eigenlijk een goeie kok vinden. Ik ben er in elk geval geen. Ik heb al teveel verbrand vlees gezien, of rauw vlees, of de combinatie, zwart vanbuiten en rauw vanbinnen.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                                Ik ben gek op barbecue - het hele jaar door...
                                Mijn laatste experiment : BEER CAN CHICKEN !

                                Een kip tussen vel en vlees vullen met (look)boter en binnen en buiten uitbundig inwrijven met een droge (pikante) "rub".
                                Een blikje bier (kriekbier) half leegdrinken (de kok mag ook wat) en de kip erop (eigenlijk erover!) zetten.
                                De kip langzaam (2 uur?) roken aan +/- 140 gr. tot het bilvlees 85°C bereikt - dan is het vlees gaar !
                                Resultaat : een lekkere, krokante kip. En door de stijgende bierdampen uit het blikje erg sappig en smakelijk vlees... Een aanrader !











                                Verdorie, ik krijg weer zin om de starter aan te steken...
                                Greetz, Kariboe
                                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                                Comment

                                Working...
                                X