Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat denken jullie van de ASUS Eee PC ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat denken jullie van de ASUS Eee PC ???

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Ja ok, maar jdm beweerde dat het was "alsof je 4 fysieke schermen" aan je computer hebt hangen.

Da's er toch flink over hoor.

't probleem is dat je zit te oordelen zonder dat je er ooit deftig mee gewerkt hebt (het is van linux of mac afkomstig.... 'k zal het maar afschieten, tot ze er binnen 3-4 jaar bij windows in afgeslankte vorm mee afkomen , bestaat trouwens gelijkaardig spul voor windows maar werkt veel te traag)..... Ik zit niet alleen over spaces bezig maar ook over compiz. Pak maar eens 4 schermen mee met uw portable of plaats maar eens 4 24" schermen op uw bureau... 'k heb het vroeger nog op mijn windows pc gedaan, tot 3 schermen (alhoewel 't waren toen maar 17"). Valt hier in de verste verten niet mee te vergelijken. Dit is gewoon vlotter werkbaar. (en niet in de verste verten met <alt> <tab>.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Sorry hoor, maar bij ons op 't werk heeft zowat iedereen wel 2 of 3 schermen aan z'n PC hangen. Daar kan geen enkele "spaces" tegenop.

Dave
      ja das juist windows kan dat ook eindelijk min of meer.

Je vergelijkingen kloppen niet, ook niet met je alt tab, compleet andere manier van werken dan spaces.
      Ik werk met dubbel scherm (al van '87) en nu werk ik ook met spaces,
      probeer eens 2 programma's tesamen te tonen met je alt tab.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        't probleem is dat je zit te oordelen zonder dat je er ooit deftig mee gewerkt hebt (het is van linux of mac afkomstig.... 'k zal het maar afschieten, tot ze er binnen 3-4 jaar bij windows in afgeslankte vorm mee afkomen , bestaat trouwens gelijkaardig spul voor windows maar werkt veel te traag)..... Ik zit niet alleen over spaces bezig maar ook over compiz. Pak maar eens 4 schermen mee met uw portable of plaats maar eens 4 24" schermen op uw bureau... 'k heb het vroeger nog op mijn windows pc gedaan, tot 3 schermen (alhoewel 't waren toen maar 17"). Valt hier in de verste verten niet mee te vergelijken. Dit is gewoon vlotter werkbaar. (en niet in de verste verten met <alt> <tab>.
        Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
        ja das juist windows kan dat ook eindelijk min of meer.

Je vergelijkingen kloppen niet, ook niet met je alt tab, compleet andere manier van werken dan spaces.
        Ik werk met dubbel scherm (al van '87) en nu werk ik ook met spaces,
        probeer eens 2 programma's tesamen te tonen met je alt tab.
        Komaan zeg, virtuele schermen da's al zou oud als 't straat. De allereerste keer dat ik een KDE installeerde (wow! kijk! hij heeft Linux ervaring!) stond dat er al in en er waren al tools die dit deden ten tijde van Windows 3.11 ofzo.

Toegegeven, hoe men dat oplost met spaces of met dat gecube in Xgl is indrukwekkend, maar het is en blijft een virtuele oplossing. Ik ben zelf geen fervent gebruiker van meerdere schermen (en ook niet van de virtuele) maar collega's zweren erbij, en ik kan wel begrijpen waarom. De mogelijkheid om een debug sessie te starten met de applicatie op een scherm en de ontwikkelomgeving op een ander, spaart veel kopzorgen. Ik zie je al staan cuben elke keer je een breakpoint hit.

Dus die minachtende toon, laat die maar achterwege hoor. Mij maak je niks wijs.

Dave
        pixelpusher

Comment

De mogelijkheid om een debug sessie te starten met de applicatie op een scherm en de ontwikkelomgeving op een ander, spaart veel kopzorgen. Ik zie je al staan cuben elke keer je een breakpoint hit.

Je haalt er weer de situaties van tussen.... Dit en dan nog photoshop, waar je op een 2e scherm je toolpallet staan hebt... en dan nog gamen waar je controls op een anders scherm staan. Ja daar zal het wel gemakkelijker zijn, maar in de gewone dagelijkse toepassingen, is die spaces of die 3d cube gewoon inventiever en praktischer. Het voelt gewoon beter aan. Ik heb hier nu op mijn bureau ook mijn portable met een 2e scherm staan, ik kan niet anders (windows). Maar je voelt serieus het verschil. Bij die 3d cube of spaces blijft je cursuor staan waar je bezig was, als je van dat scherm verwisselde. Je ogen moeten zich niet aan een ander scherm aanpassen. Je sleept met even veel gemak tussen die virtuele als tussen die fysieke. Voor een overzicht, je kan ze allemaal tegelijk op je scherm oproepen, je progress bars blijven ook verder gaan....
          Soit 'k kan er uren blijven over zagen... Je moet het ondergaan hebben. Het is hetzelfde, als die hand-free sleutels bij renault tegenwoordig, eerst lijkt het een gadget.... tot je het gewoon bent

Comment

Je haalt er weer de situaties van tussen.... Dit en dan nog photoshop, waar je op een 2e scherm je toolpallet staan hebt... en dan nog gamen waar je controls op een anders scherm staan. Ja daar zal het wel gemakkelijker zijn, maar in de gewone dagelijkse toepassingen, is die spaces of die 3d cube gewoon inventiever en praktischer.
            Wel, de situatie dat ik aanhaal is voor mij de gewone dagelijkse toepassing. Voor u is dat misschien iets anders, maar ik dacht dat we het hier hadden over een klein laptopje om gewoon wat te surfen? Waar heb je dan spaces voor nodig? Om twee webpagina's naast elkaar te zetten? Komaan zeg
            pixelpusher

Comment

Ik gebruik spaces (CTRL pijltjes) voor:
              1 scherm voor emails (Entourage)
              1 scherm voor surfen (tabbed dus blijven er veel open staan)
              1 scherm voor file management
              1 scherm voor chat (Adium, veel beter dan msn messenger)

Maar het is hier inderdaad een beetje offtopic gekomen,ik haalde het aan omdat het het gebruiksgemak op een klein scherm enorm kan bevorderen.
              Ik sluit soms een tweede scherm aan en dan vind ik het gebruik van spaces te verwarrend, ik werk nog liever met 1 scherm dan met 2 als het aan staat.
              Nog iets handigs: scrollfunctie met 2 vingers op de macbook, dus als je met 2 vingers tegelijk op de trackpad zit bedien je plots de horizontale en vertikale scrollbar, ik sluit daarom geen muis meer aan op deze macbook (iets wat ik vroeger wel deed omwille van scrollwiel en backward/forward knoppen). Gelukkig is het een enorm grote trackpad, nooit ruimte te kort.
              Last edited by Wim; 15 juni 2008, 11:40.
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik denk dat dit topic niet meer de hulp biedt die de TS vroeg, dus graag weer even on topic en ik zal van wal steken

Ik zal in het kort wat proberen te vertellen over dit leuke ding. Ik heb hem zelf nog maar enkele dagen maar ’t is verdorie een wreed handig ding.
                Pro : klein en draagbaar, supersnel, loopt nooit vast, alle software die je nodig hebt voor dagelijks werk zit er op. Zelfs het toetsenbord vind ik groot genoeg, 3 USB poorten, goeie WIFI en ga zo maar door….Oh ja, het werkt zoals windows, maar ipv 2 maal klikken op een icoon om op te starten moet je maar één keer klikken.

Contra : batterijduur ( 90 min als het meezit ), geen dvd drive ( grootste nadeel ben ik zelf, ik weet nog niet hoe ik Linux programma’s moet installeren ), wat ik er nog graag zou bij hebben . . . verlicht toetsenbord, vind ik reuzehandig.

Hij komt van de umpcshop te Antwerpen, waar hij nog steeds in stock is ( één van de weinige plaatsen want dit kleine ding is op dit ogenblik een gegeerd object ), zeer snelle en correcte aflevering, ik heb er al veel gekocht, oa ook de Gigabyte U60 40GB. Deze laatste doe ik weer van de hand omdat de schermresolutie ( hoe ik ze ook aanpas ) niet geschikt is voor iemand die bijziend is, de lettertjes blijven wat klein vind ik ) Voor de rest een fantastisch ding dat doet wat het moet doen.

De enige twijfel die je nog zou kunnen hebben is dat er binnen enkele maanden een nieuwere versie uitkomt met een 10 of 12” scherm dacht ik, maar ja, je kan altijd blijven wachten ook he.

Heb je nog meer vragen : shoot
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zou het zelf nooit kopen.
                  In de winkel ook nog niet veel van verkocht.

Comment

Je mag natuurlijk niet dezelfde eisen stellen als aan een gewone laptop, deze is voor mij superhandig om mee op huisbezoek te nemen, niet meer niet minder, ook handig om online msn vergaderingen te volgen als je thuis rustig in je zetel zit . . . en voor deze 2 zaken gebruik ik de Eee PC dus elke dag.

PS : Oh ja, ik ben inderdaad ook een beetje een gadget freak
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

amai, 90 min dat valt mij serieus tegen :|
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                        amai, 90 min dat valt mij serieus tegen :|
                        Dat is inderdaad weinig, er zou ondertussen een nieuwe batterij ontwikkeld worden die minstens 7 uur zou moeten meegaan.

Comment

Juist reclame van de macro binnen gekregen.... Nieuw in assortiment Asus eee pc met xp preinstalled 339 euro...

Maar de makro en goedkoop tegenwoordig

Comment

Juist reclame van de macro binnen gekregen.... Nieuw in assortiment Asus eee pc met xp preinstalled 339 euro...

Maar de makro en goedkoop tegenwoordig
                            de 701 of de 900?

Comment

dat ik het niet kan uitmaken, ik ben in die dingen niet thuis.

Comment

dat ik het niet kan uitmaken, ik ben in die dingen niet thuis.
                                Dat is het vorige model ( de 701 ), kleiner scherm, dit is op andere plaatsen verkrijgbaar voor 300€ of zelfs minder.

Comment

Working...
                                X