Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat denken jullie van de ASUS Eee PC ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat denken jullie van de ASUS Eee PC ???

Zeer klein en licht; makkelijk om op reis mee te nemen om wat te surfen.
    Betaalbaar.
    In Belgie met Linux 299 euro met Windows 339 euro
    Via Ebay wellicht goedkoper, maar vervoer bijtellen en opletten dat je geen Chinese versie krijgt.

Bliksemsnel opstarten.

Zeer kleine opslag, maar zou dit niet via USB kunnen verholpen worden.
    Met een piepkleine HD bv. zoals een Lacie SKwarim ?

Of we ( = digitale fotografen ) hangen er onze Vosonic aan ???

Packard Bell heeft ook zo'n "kleintje", WEL met harde schijf.
    Maar die gaat dan weer trager opstarten EN ik heb meer vertrouwen in ASUS dan in PB....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Wat denken jullie van de ASUS Eee PC ???

Volgens mij heb je meer aan een Dell Vostro.
    Ongeveer zelfde prijsklasse, maar meer mogelijkheden, lijkt me.

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dippie Bekijk bericht
      Volgens mij heb je meer aan een Dell Vostro.
      Ongeveer zelfde prijsklasse, maar meer mogelijkheden, lijkt me.

Peter
      379 euro, exclusief BTW = 458 euro + nog eens verzending.....
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Daarom zei ik ook 'ongeveer'

Je kan er zover in gaan als je wil, ligt eraan wat je nodig hebt. Ik vind de Eee PC iets te beperkt om nuttig te zijn, maar ja... goedkoop is ie wel.

Peter

Comment

Om af en toe te surfen heb je geen externe HD nodig. Ik denk ook niet dat zo'n ding echt geschikt is om Lightroom of PS op te draaien.

Dave
          pixelpusher

Comment

Dell komt binnenkort ook uit met een EEE pctje:

Ik denk dat het een korte hype gaat worden, ieder merk begint nu plots dergelijke toestellen te maken maar ik geloof niet dat het een enorm succes gaat worden.

Ik werk de laatste tijd met een 13inch macbook en dit formaat bevalt mij wel, ik denk niet dat ik met een 9 of zelfs maar 7 inch scherm handig zou kunnen werken. OSX heeft met 'Spaces' een zeer handige tool om met 4 virtuele schermen te werken, ik gebruik het zeer intensief en kan het nu al niet meer missen.

Misschien worden die EEE pc's iets voor de treinreizende commuters, in alle andere gevallen zijn de smartphones tegenwoordig een betere keuze, past tenminste in een borstzak.

Bekijk goed wat je ermee wil doen voor je zoiets koopt, en stel de vraag of je het met ofwel een smartphone ofwel met een grotere/volledigere laptop niet beter zou kunnen doen. Batterij levensduur is tot nu toe ook wat teleurstellen bij de EEE pc's... zelfs m'n macbook batterij gaat makkelijk een uur of 5 mee als ik er gewone taken mee doe zoals surfen, word, mailen,...
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht

Ik werk de laatste tijd met een 13inch macbook en dit formaat bevalt mij wel, ik denk niet dat ik met een 9 of zelfs maar 7 inch scherm handig zou kunnen werken. OSX heeft met 'Spaces' een zeer handige tool om met 4 virtuele schermen te werken, ik gebruik het zeer intensief en kan het nu al niet meer missen.
              Onder linux bestaat er ook een 3d desktop, die evengoed of beter dan spaces werkt. Onder linux gebruik ik compiz en op mac natuurijk spaces
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Mja maar als je surft gebruik je tabs. Ik zie het nu van "spaces" niet echt in.

Dave
                pixelpusher

Comment

Ik heb hem, de EEE pc 900 , 405€ betaald, verzending was gratis....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Mja maar als je surft gebruik je tabs. Ik zie het nu van "spaces" niet echt in.

Dave
                    Dit heeft niks met surfen te maken.... Dit is gewoon met 4 <> schermen werken aangesloten op dezelfde computer. Op het ene scherm aperture op het andere firefox op het andere thunderbird ..... niks moeten minimizen om van programma naar programma te springen, gewoon je muis van het ene naar het andere slepen.... Zoals je 4 fysieke schermen aan je pc hangen hebt Is onder linux nog cooler, daar moet je gewoon ctrl alt en uw pijltje in drukken om je schermcubus van het ene naar het andere venster te draaien .

Momenteel staat hier op mijn mac (omdat ik wat testen aan het doen ben) op het ene scherm mandriva 2008.1, op het andere windows 2008 server (enterprise) en op nog een ander vista te draaien.... En dit ben ik onder ff op mac osX aan het intypen . Gewoon niks minimizen maar 4'osen op 4 <> 24" schermen.... Echt de moment dat je een echte 3d desktop gewoon bent, wil je gewoon niks anders meer. (ik mankeerde dat al op mac toen ik van linux kwam, maar als ik nu nog op xp achter mijn portable zit vloek ik af en toe, dat ik het gewoon niet heb).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      Dit heeft niks met surfen te maken.... Dit is gewoon met 4 <> schermen werken aangesloten op dezelfde computer. Op het ene scherm aperture op het andere firefox op het andere thunderbird ..... niks moeten minimizen om van programma naar programma te springen, gewoon je muis van het ene naar het andere slepen.... Zoals je 4 fysieke schermen aan je pc hangen hebt
                      Sorry hoor, maar bij ons op 't werk heeft zowat iedereen wel 2 of 3 schermen aan z'n PC hangen. Daar kan geen enkele "spaces" tegenop.

Dave
                      pixelpusher

Comment

Sorry hoor, maar bij ons op 't werk heeft zowat iedereen wel 2 of 3 schermen aan z'n PC hangen. Daar kan geen enkele "spaces" tegenop.

Dave
                        Onbekend is onbemind

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                          Onbekend is onbemind
                          Yeah, right.

Dave
                          pixelpusher

Comment

Dave
                            Mijn madam zou het niet appreciëren als er hier 3 schermen zouden staan.
                            Dus ik ben tevreden van "spaces"
                            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Mijn madam zou het niet appreciëren als er hier 3 schermen zouden staan.
                              Dus ik ben tevreden van "spaces"
                              Ja ok, maar jdm beweerde dat het was "alsof je 4 fysieke schermen" aan je computer hebt hangen.

Da's er toch flink over hoor.

Ik zie trouwens het verschil niet tussen 4 applicaties op 4 "fake" schermen of gewoon 4 keer gemaximaliseerd en met alt+tab wisselen. Dat doet mijn Vista ook in 3D .

Dave
                              pixelpusher

Comment

Working...
                              X