Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geld terug bij Krefel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geld terug bij Krefel

Vandaag kocht ik een mp3 speler bij Krefel. Na uren proberen blijkt dat machientje niet te werken.
    In de Krefel winkel waar ik mijn aankoop deed konden ze het niet verwisselen voor een ander exemplaar omdat ze uitgeput waren.
    Ik kon enkel mijn geld terugkrijgen in de vorm van een aankoopbon die een jaar geldig blijft.
    Ik wil eigenlijk mijn geld terug. Kan ik dit eisen en zijn ze verplicht hierop in te gaan?
    Bij online aankopen betalen ze terug in cash. In de winkel blijkbaar niet.

Alvast bedankt om jullie licht hierover te laten schijnen,

elo

Re: Geld terug bij Krefel

Misschien eens luid gaan roepen, op het moment dat er het meeste volk in de winkel staat, dat hun service en hun beloftes op niks trekken (maar wel beleefd blijven) en dit doen als er veel vlok staat aan te schuiven aan de kassa....

Maar krefel en geld terug, daar heb ik ook slechte ervaringen mee . Vorig jaar maakten ze reclame, als je het ergens anders goekoper vondt binnen de maand, dat je dan het verschil terugkreeg.... Jaja dat ergens anders was toen blijkbaar alleen vandenborre, mediamarkt en die ketens..... De kleine particulieer om de hoek telde niet
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Bij den Aldi kreeg ik een paar weken geleden zonder problemen mijn geld terug omdat een toestel dat ik daar pas gekocht had niet werkte zoals het moest.

Ik weet dat er heel wat winkels zijn die met aankoopbonnen werken, en dat is inderdaad zeker niet de beste oplossing voor de klant. Voor Krefel zelf is het wel de beste oplossing, want dan zijn ze er zeker van dat het geld weer in hun winkel uitgegeven wordt...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Jij kunt idd u geld gaan terug eisen in kontanten, als de winkel dit niet wil doen dan dreig je maar dat je naar test-aankoop gaat of naar de sociale inspectie, zijn ze nog niet overtuigd neem dan contact op met die bevoegde instantie, heb ik ook gedaan toen ik een defecte gsm kocht in brugge, men wou mijn geld terug en dit was onmogelijk, heb toen geschreven naar de sociale inspectie en die hebben dan de nodige stappen ondernomen, de winkel is doorgelicht en betrapt op fouten.
        Na de doorlichting heeft de winkel verantwoordelijke mij gecontacteerd en mij een nieuwe gsm aangeboden of ik kreeg mijn geld terug, ik mocht kiezen.

Sta gewoon recht in u schoenen
        --
        Deschryver Sven
        Panasonic Lumix DMC-FZ8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven.Deschryver Bekijk bericht
          Jij kunt idd u geld gaan terug eisen in kontanten, als de winkel dit niet wil doen dan dreig je maar dat je naar test-aankoop gaat of naar de sociale inspectie, zijn ze nog niet overtuigd neem dan contact op met die bevoegde instantie, heb ik ook gedaan toen ik een defecte gsm kocht in brugge, men wou mijn geld terug en dit was onmogelijk, heb toen geschreven naar de sociale inspectie en die hebben dan de nodige stappen ondernomen, de winkel is doorgelicht en betrapt op fouten.
          Na de doorlichting heeft de winkel verantwoordelijke mij gecontacteerd en mij een nieuwe gsm aangeboden of ik kreeg mijn geld terug, ik mocht kiezen.

Sta gewoon recht in u schoenen
          mooi verhaal

betwijfel of het "vaak" gebeurt
          foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven.Deschryver Bekijk bericht
            dan dreig je maar dat je naar test-aankoop gaat of naar de sociale inspectie
            Voor Test-aankoop moet je al lid zijn voor ze naar u willen luisteren en voor de rest denk ik dat je verder komt met de economische inspectie dan de sociale inspectie in dergelijk geval.

In elk geval, bij Krëfel heb ik al een paar keer discussies gehad en zelfs met veel volk in de winkel geven ze niet toe.
            Van al de grote winkels zijn dit een van de moeilijkste dat je kan hebben.

Wat de wet hiervan zegt :

Welke rechten heeft de consument?
            Er bestaat een hiërarchie van middelen waarop de consument zich kan beroepen:

Hij heeft recht op de kosteloze vervanging of herstelling van het goed (naar keuze van de consument, in functie van het mogelijke en redelijke);
            Enkel indien de herstelling of vervanging onredelijk of onmogelijk zijn, of niet binnen een redelijke termijn uitgevoerd kunnen worden, heeft de consument recht op een prijsvermindering of de ontbinding van de koop.
            De ontbinding van de koop kan echter niet gevraagd worden voor een gering gebrek.

Daarnaast zou de consument eventueel ook nog een schadevergoeding kunnen bekomen.

In het geval van een vervanging of herstelling, wordt gedurende deze periode de garantietermijn van 2 jaar geschorst. Na de herstelling of vervanging begint er dus geen nieuwe periode van 2 jaar te lopen maar loopt de reeds begonnen termijn verder vanaf het ogenblik dat de herstelling of vervanging voltooid is.

Vergeleken met de wet is in uw geval :
            • Het defect niet gering want het toestel werkt niet.
            • Mits het defect vastgesteld wordt op de dag van aankoop kan je als redelijke termijn tellen het onmiddellijk omruilen tegen een nieuw toestel.

Nu als jij twee weken op een vervanging moet wachten dan is dit onredelijk in dit geval maar als ze zeggen dat ze binnen een dag of twee drie een ander hebben, dan weet ik niet of je juridisch gezien kan zeggen dat het onredelijk is.

Een waardebon geven om er iets anders mee te kopen lijkt mij niet echt als een optie dat in de wet opgenomen is. Ofwel bezorgen zij u een nieuw binnen redelijke termijn ofwel kan je de koop ontbinden.
            Last edited by VerSeg; 8 juni 2008, 01:35.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Bij Saturn en Media Markt geven ze gewoon uw geld terug. Bij Saturn in Wilrijk werd me zelfs niet gevraagd waarom ik het terug bracht.

Comment

Kruidvat is nog een andere mening toegedaan.
                Ik kocht er een Koffiezet, en pas na twee dagen wil ik , ja inderdaad koffie zetten, en het ding lekt als een gieter, meer water op het aanrecht dan koffie in de kan.
                Terug enkeke dagen later naar de winkel, en hun antwoord: Hij is al gebruikt ??, ja zeg, ... hoe kon ik anders weten dat hij stuk was.
                Ik moest hem maar zelf opsturen naar de fabrikant, zij konden er zich niets vanaan trekken.
                Nul koma nul geld terug of vervangen, enkel laten nazien door zelf op te sturen.
                Dan weet ik voortaan waar ik nooit meer iets koop, en weet ik ook dat bv. in de Aldi, je tot 14 later nog met iets terug mag,stuk of niet, en dit zonder vragen te stellen.
                Klein kodakske

Comment

Ook eens meegemaakt in een IT winkel bij ons in de buurt.

Had een GSM zakje besteld. Kostprijs 20€ en ik heb een voorschot van 5€ betaald (dat kunnen ze je zelfs niet verplichten).

NA 6 weken kreeg ik eindelijk tel dat het zakje binnen was. Dus ik op een zaterdag naar ginds.

Na even aanschuiving was het mijn beurt. Kerel ging naar magazijn en haalde mijn GSM zakje. Het was een totaal ander type dan hetgene ik besteld had.

(Beleefd)
                  - Ja maar, dit is een beter model!
                  - Ja en? Ik heb dat toch niet besteld? Dit is leder het mijne was Nylon.
                  - Eh, ja maar..
                  - Neen, sorry niet geïnteresseerd, geen probleem, geef me mijn voorschot maar terug ik vind wel iets anders
                  - Ok, ik schrijf een tegoedbon uit.
                  - Eh, neen liever niet...geef me maar gewoon mijn voorschot terug.
                  - Dat kan ik niet doen, er staat in onze algemene voorwaarden dat we dit niet mogen doen.
                  (iets minder beleefd)
                  - Dat is jullie probleem, ik eis mijn voorschot terug.
                  (ondertussen stond er al wat volk in de winkel)
                  - Ja maar, wij kunnen dat niet doen, ik kan je de algemene voorwaarden tonen, daarin zul je zien dat ..
                  - Jullie algemene voorwaarden zijn dan niet rechtsgeldig, want jullie hebben niet aan de verkoop kunnen voldoen dus wordt deze ontbonden.
                  - Ja maar ik mag dat niet doen van mijn baas.
                  - Bel hem op, dan leg ik het hem wel uit.

45 minuten staan discussiëren en toch mijn gelijk gekregen (winkel was ondertussen ook al een half uur dicht.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een espressomachine. Toen ik thuis kwam bleek dat ik alleen koude koffie kon maken (duidelijk minder lekker). Ze konden mij geen nieuw toestel geven maar wel de machine opsturen voor reparatie. Dat weigerde ik omdat ik een 'nieuwe' koffiezet had betaald en dus niet een defecte en ook geen 6 weken wou wachten. Geld teruggeven kon volgens hen geen sprake van zijn. Ik heb hen dan duidelijk gemaakt dat:

a: als je niet tevreden bent over niet-verbruiksgoederen mag je die teruggeven binnen een wettelijke termijn.

b: op elk elektronisch apparaat is 2 jaar wettelijke garantie tegen fabricagefouten.

c: in hun verkoopsvoorwaarden staat (of stond in elk geval) letterlijk een 'niet tevreden geld terug' clausule

citeer:

23. De artikels dienen te worden terugbezorgd op het adres vermeld in artikel 1 van onderhavige voorwaarden, samen met de leveringsdocumenten, en eventueel de factuur.

Terug naar boven

24. Wanneer het verzakingsrecht werd uitgeoefend overeenkomstig de voormelde voorwaarden, zullen we binnen een termijn van 30 dagen overgaan tot terugbetaling van elke som die u ons zou hebben betaald voor de aankoop van één of meerdere artikels, behoudens de eventuele in artikel 12 bedoelde transportkosten en de eventuele in artikel 7 bedoelde rembourskosten. De terugbetaling zal gebeuren op het bankrekeningnummer dat u dient te vermelden in uw aangetekend verzakingsschrijven.

Ik koop in elk geval niets meer bij krefel, ga af en toe nog wel eens binnen om hun bange gezichtjes nog eens te zien Ik denk dat ik niet meer hun favoriete klant ben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oxyopes Bekijk bericht
                      24. Wanneer het verzakingsrecht werd uitgeoefend overeenkomstig de voormelde voorwaarden, zullen we binnen een termijn van 30 dagen overgaan tot terugbetaling van elke som die u ons zou hebben betaald voor de aankoop van één of meerdere artikels, behoudens de eventuele in artikel 12 bedoelde transportkosten en de eventuele in artikel 7 bedoelde rembourskosten. De terugbetaling zal gebeuren op het bankrekeningnummer dat u dient te vermelden in uw aangetekend verzakingsschrijven.

Ik koop in elk geval niets meer bij krefel, ga af en toe nog wel eens binnen om hun bange gezichtjes nog eens te zien Ik denk dat ik niet meer hun favoriete klant ben
                      Ik zou durven denken dat het smeerlappen zijn maar dat zeggen: nooit

Het is niet de 1ste keer dat ik hier zo'n gelijkaardig verhaal lees.
                      Winkels die de wet aan hun laars lappen en jij kan je recht gaan "halen".
                      Het lijkt erop dat je recht nooit "krijgt".
                      En neen, ik vind dat niet normaal.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

jah ondertussen ook kennis gemaakt met krefel
                        zijn rap om centen zoon af troggelen 190 euro, voor gsm
                        geen uitleg verkoopster want staat al duidelijk in boekse.
                        bij ingebruikstelling direkt geld van simkaart zonder bel of sms.
                        telkens bij aanzette gsm verdwijnt geld laatste maal opgestart 1.5euro minder

terug naar krefel, een niet al te vriendelijk antwoord
                        "staat op doos is android" draaide zich om en ging weggaan.
                        bij onze vraag en dan antwoord ie doodleuk "internet bij google kijken"
                        daarna krege we te horen bij android apn zoeken.

ja, dat bestaat die applicatie ondersteunt zn gsm niet

dus hier ligt nu 190 euro gsm te niksen, zoon geld kwijt

morge 2 keer terug gaan

bravo krefel superservice

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                          Bij Saturn en Media Markt geven ze gewoon uw geld terug. Bij Saturn in Wilrijk werd me zelfs niet gevraagd waarom ik het terug bracht.
                          heb vorig jaar toch ook " maar " bon gehad met tegenwaarde van geld na iets wat defect in doos zat ... ze geven je dan soort bankkaart ...

Comment

In den Aldi gaan kopen ,daar krijg je wel je geld terug.
                            Bij heel veel winkels krijg je je geld niet terug en als er één winkel is die service levert zoals het hoort is het Krefel wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door capri power Bekijk bericht
                              jah ondertussen ook kennis gemaakt met krefel
                              zijn rap om centen zoon af troggelen 190 euro, voor gsm
                              geen uitleg verkoopster want staat al duidelijk in boekse.
                              bij ingebruikstelling direkt geld van simkaart zonder bel of sms.
                              telkens bij aanzette gsm verdwijnt geld laatste maal opgestart 1.5euro minder

terug naar krefel, een niet al te vriendelijk antwoord
                              "staat op doos is android" draaide zich om en ging weggaan.
                              bij onze vraag en dan antwoord ie doodleuk "internet bij google kijken"
                              daarna krege we te horen bij android apn zoeken.

ja, dat bestaat die applicatie ondersteunt zn gsm niet

dus hier ligt nu 190 euro gsm te niksen, zoon geld kwijt

morge 2 keer terug gaan

bravo krefel superservice
                              Speciaal geregistreerd om van uw klompen te komen maken over ne winkel én een 3 jaar oud draadje opnieuw te activeren. Goe bezig!!

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Working...
                              X