Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDMI - kabel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HDMI - kabel

Nieuwe DVD recorder gekocht die ik wilde aansluiten op mijn LCD televisie via scart-kabels maar de verkoper zei dat deze DVD recorder een HDMI uitgang had, wist ik veel of mijn televisie dat had of niet zei ik tegen hem, toen vroeg hij de ouderdom van mijn toestel, ik zei ongeveer 2 jaar . . . oh, geen vuiltje aan de lucht zei hij, dan zijn de LCD's al voorzien van HDMI aansluitingen, dus ik kabeltje ( 100€ ) gekocht. Thuis uitgepakt, je kent dat wel, van die plastieken verpakkingen die je MOET stuk knippen wil je er iets uit kunnen halen. Wat blijkt . . . mijn LG LCD televisie heeft GEEN HDMI aansluiting, wel een DVI. Mijn vraag is nu, bestaat er eventueel een tussen stuk of kan ik die kabel voor iets anders gebruiken? Ik heb wel gezien dat mijn laptop ook zo'n HDMI aansluiting heeft. Aangezien mijn kennis van video en andere apparatuur die eventueel zo'n HDMI aansluiting hebben zeer beperkt is, richt ik mijn mijlen op de meer geïnformeerde en ervaren gebruikers van zo'n apparatuur.....

Alvast bedankt voor enige info . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: HDMI - kabel

Gewoon HDMI naar DVI omzetstuk kopen, werkt perfect!
    Da's hier ook zo aangesloten en in het beeld merk je geen verschil.
    Alleen geluid moet dan via afzonderlijke audio-kabel.
    Het video-signaal is in DVI en HDMI hetzelfde.
    DVI is gewoon een andere vorm van stekker.
    Hebben ze bijvoorbeeld bij Vandenborre en Krëfel of een betere lokale winkel.

Ik heb een HDMI naar DVI kabel gekocht omdat fiche HDMI kabel + convertor te lang was om aan te sluiten. (Philips plasma van iets meer dan 2 jaar)
    Ik had ook de plastieken verpakking stukgeknipt (HDMI kabel + convertor) maar het toch zo terug binnengedaan en geld teruggekregen.

Toen de nieuwe norm voor TV's kwam waren er twee fabricanten, de ene maakte de DVI stekker en de andere de HDMI. Uiteindelijk werd HDMI de norm omdat in deze stekker de audio mee ingewerkt is en er bij DVI met afzonderlijke audiokabels moet gewerkt worden. Dus zeker niet denken dat de kwaliteit er achteruit op gaat met de convertor.
    HDMI of DVI t.o.v. scart is een groot verschil.
    Last edited by VerSeg; 7 juni 2008, 00:10.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

100 euro voor een hdmi-kabel zonder dat de verkoper weet of jij zo'n dure nodig hebt :O (wegens goed scherm, freak, ...)

Dat moet wel in een keten geweest zijn, ik gok op vandenborre

Comment

100 € is inderdaad niet goedkoop, en inderdaad op te lossen met omzetstuk
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Met HDMI naar DVI zal je wel je geluid nog extra moeten aansluiten...
          flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
            Met HDMI naar DVI zal je wel je geluid nog extra moeten aansluiten...
            Hmm, nog een extra kabeltje dus, op mijn laptop zit ook een HDMI aansluiting, toekomstgericht is due dure kabel ( voorlopig ) nog geen echte miskoop dan, waarschijnlijk bestaan er al toestellen die ik met deze HDMI kabel met de laptop kan verbinden? Misschien videocamera? Op digitale fototoestellen heb ik die aansluiting nog niet gezien dacht ik.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Hmm, nog een extra kabeltje dus, op mijn laptop zit ook een HDMI aansluiting, toekomstgericht is due dure kabel ( voorlopig ) nog geen echte miskoop dan, waarschijnlijk bestaan er al toestellen die ik met deze HDMI kabel met de laptop kan verbinden? Misschien videocamera? Op digitale fototoestellen heb ik die aansluiting nog niet gezien dacht ik.
              jawel hoor, sommige sony-compactjes en ook de nikon D300 en D3 hebben HDMI aansluiting
              5DmkIII en wat glas

Comment

Ik zou met die kabel terug gaan en mijn geld terug vragen.Je kan hem niet aansluiten want er zit geen hdmi op je TV.Dus fout van de verkoper.

100 euro voor een HDMI kabel is toch wat overdreven duur vind ik.Dergelijke kabels vind je in bvb media markt voor rond de 30 euro.Zijn zelfs nog goedkopere.

Eens mijn geld terug zou ik naar een andere zaak gaan en een kabel dvi naar hdmi kopen.

Je laptop kan je altijd met de gewone monitor uitgang ook op je tv aansluiten.

Enige dat je nog moet aansluiten is geluid,als je home cinema hebt zou ik die daar op aansluiten.

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ondertussen die kabel eens aangesloten op mijn D300 en de laptop . . . er gebeurt niets . . . ik krijg geen bericht, meestal bij aansluiten van nieuwe apparatuur, geeft de pc een signaal, wellicht moet ik nog het één en ander instellen . . . dat wordt dus even de handleidingen nakijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Ondertussen die kabel eens aangesloten op mijn D300 en de laptop . . . er gebeurt niets . . . ik krijg geen bericht, meestal bij aansluiten van nieuwe apparatuur, geeft de pc een signaal, wellicht moet ik nog het één en ander instellen . . . dat wordt dus even de handleidingen nakijken
                    een hdmi kabel is niet zoals firewire of usb kabel.Het is gewoon een aansluitsnoer om video en geluid weer te geven op een tv.

mir

Comment

Maar dan moet er toch een reactie komen van de pc dat de D300 aangesloten wordt?
                      Last edited by Franciskine; 7 juni 2008, 12:05.

Comment

The D300's HDMI port (a feature also found on the Sony A700) lets you view your photos at super high quality on your HDTV

dus niet om aan je pc te hangen.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          The D300's HDMI port (a feature also found on the Sony A700) lets you view your photos at super high quality on your HDTV

dus niet om aan je pc te hangen.

mir
                          Bedankt voor je hulp Mir

Comment

Die DVI-HDMI kabel verkopen ze onder andere in de Carrefour, het is een kabel van Philips met vergulde contacten. Die kabel werkt perfect en kost er rond de 40€ als ik mij niet vergis. Elders kost dezelfde kabel veel meer.
                            Er zijn natuurlijk ook nog vele andere merken beschikbaar op de markt.

Er bestaan HDMI kabels van 10€ maar da's brol, ik geef er liever iets meer aan.
                            Die 100€ is inderdaad veel maar er zijn er die nog veel meer kosten.
                            Vanaf een 30 @ 40 Euro zit je met een heel goede kabel (vergulde contacten), nadien is de verhouding 10/90. Voor 10% betere kwaliteit (daarom niet merkbaar in het beeld) betaal je 90% meer.
                            Last edited by VerSeg; 8 juni 2008, 02:00.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Er bestaan HDMI kabels van 10€ maar da's brol, ik geef er liever iets meer aan.
                              Ik heb nog een grotere brolkabel van 8 euro (Carrefour/Hannstar), waarom werkt die dan perfect ?

Connectoren zien er deftig genoeg uit voor zover ik daarover kan oordelen:

Je moet al heel gekke dingen doen om dat kapot te krijgen geloof me...

Vergulde connectoren heeft nut bij veelvuldig in-en uit-pluggen wegens minder slijtage +
                              hebben ze minder last van corrosie, maar bij de meesten staan die in ideale
                              omstandigheden en worden die niet veelvuldig uitgetrokken...

Als je de meeste artikels/tests leest op het net kom je tot de consensus dat enkel bij lange afstanden
                              de duurdere kabels hun nut bewijzen, en dan nog...

Suite 101 is the go-to source for how-tos, home inspiration, DIY, and other ideas to try. Our team of experts is here to help you improve your home and life.

Als je écht zeker wil zijn, dan moet je beide kabels kopen en vergelijken natuurlijk
                              & hopelijk mag je die dure dan nog terugbrengen

Overigens, wat zit ik hier nu nog te lullen over HDMI, binnenkort is het allemaal USB:

Last edited by scalll; 8 juni 2008, 09:43.

Comment

Working...
                              X