Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDMI - kabel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HDMI - kabel

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Bon : de voedingskabel : je hoort daar verschil zeg je.

In een gemiddeld huis ligt van de toevoerkast tot het stopcontact in de woonkamer een m of 20, 2.5 mm2 kabel, van bedenkelijke kwaliteit : koper, maar zeker geen OFC...
    Maakt het dan uit dat die laatste 1.5 m van stopcontact tot versterker plots van betere kwaliteit is ???

Kan je me eens uitleggen hoe dat verschil kan maken ? Of is high end plots zo mythisch dat daar geen fysische wetten meer gelden ???
    dat verschil hoor je idd goed...mijn vrouw hoort dat zelfs
    ik heb tijdje terug zo'n kabel aan 'n Hifi verkoper gegeven hier in Genk (ik ga geen namen noemen) ...de persoon is al 45 jaar met hifi bezig
    ik zei tegen hem test dat eens uit en zeg me je bevindingen...
    de week daarop zei ik "enne..?" ...hij had er zelf ondertussen al 3 gemaakt...
    de kabel vindt je op de TNT site bij de DIY projecten...

TNT - TTS - DIY mains cable, TNT - Internet HiFi magazine

zoals je ziet is het helemaal niet duur en toen ik eraan begon dacht ik, daar heb je niks bij te verliezen...
    ik was zo onder de indruk wat die kabel presteerde, dat ik al mijn toestellen van dergelijke kabels heb voorzien...
    wat hoorde ik dan ?
    het laag was veel meer gedefineerd en de klankbeeld was meer open.... goed hoorbaar, maar voor die prijs 'n groot verschil...(de laatste loodjes wegen/kosten het zwaarst, maar niet hier)

hoe komt dat nu:
    heel eenvoudig door de vlechttechniek (twisted snake) hef je de RFI op, juist voor het toestel zodat al die vorige 20m of meer (die van de meterkast komt) waar het net vervuild is word gefilterd...
    dus de netkabel is 'n filter voor RFI en als je ferrietkernen gebruikt voor EMI en dan moet die logischer wijze juist voor het toestel staan...simpel,maar het werkt iig...

Comment

Ik merk dat het hier weer redelijk extreem wordt getrokken ;-). Je hebt gewoon de juiste kabel nodig voor de juiste toepassing.
      Wat wordt er weer in het extreme getrokken?
      Gewone luidsprekers heb je rond de 200 à 500€, iets betere heb je ronde de 3000 à 5000€ en de nog betere zitten al heel snel rond de 20.000€ of een veelvoud ervan.
      Net als met versterkers, je hebt er van 200€, 2000€ en van een veelvoud ervan.
      Ik ken mensen die het verschil niet horen tussen een HiFi-installatie (volledige set) van 200€ en eentje van 50.000€ ... voor deze mensen maakt het van geen kanten iets uit of daar nu een telefoondraad of superdeluxe draad wordt gebruikt om iets aan te sluiten.

Ik lees al jaren mee op dit forum en er zijn er al verschillende die melding maakten van de aankoop van een set boxen van over de 20.000€ of een versterkertje van boven de 5.000€ ... ik denk niet dat deze mensen met een kabeltje van 8€ tevreden zullen zijn en ik denk ook niet dat zij van mening zullen zijn dat er geen verschil op zit. Mensen die zoiets kopen weten meestal ook wel waar ze mee bezig zijn.

In een gemiddeld huis ligt van de toevoerkast tot het stopcontact in de woonkamer een m of 20, 2.5 mm2 kabel, van bedenkelijke kwaliteit : koper, maar zeker geen OFC...
      Maakt het dan uit dat die laatste 1.5 m van stopcontact tot versterker plots van betere kwaliteit is ???
      Maakt het dan uit of je een betere tv of dvd-speler koopt of niet, we lezen toch allemaal maar een beetje data dat op een of ander plastieken schijfje staat?
      Sorry : maar die "high end" zever mythe dat blijft maar meegaan hé.
      Om te beseffen wat "high end" is moet je eerst "kunnen" luisteren en weten naar wat je moet luisteren.
      Akkoord, het grootste deel van de bevolking weet niet eens wat het verschil is maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk mensen zijn dat alleen het beste goed genoeg vinden.

Zolang de marketing dat aan de consument kan wijsmaken, is alles goed hé...
      Net als "zolang je niet beseft wat je zou moeten hebben, je er ook geen last van hebt als je het mist".
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
        Lang niet alle mensen zitten hun kabels 180° om te plooien hoor, met wat gezond verstand behandel je die gewoon normaal...
        Bij brolkabels moet je ze niet eens 180° plooien, daar is 50% van de nog in de verpakking zittende kabels al niet 100% volledig OK. Niet dat ze daarom niet werken maar ze zijn niet wat het zou moeten zijn.
        Al waar ze 99% op besparen kan nooit hetzelfde zijn.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

toch wel even vermelden er geen garantie is dat de HDMI naar DVI zal werken

Spreek hier uit ervaring...

En alle forums staan er vol van..
          Werkt het ben je bij de gelukkige..
          Werkt het niet..dan ben je niet bij de gelukkige

Risto
          Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
            toch wel even vermelden er geen garantie is dat de HDMI naar DVI zal werken
            Als dat niet werkt hebt ge ofwel een slechte kabel ofwel een defect aan een van je toestellen of een TV dat niet alles ondersteunt.
            Het signaal voor TV in een DVI of HDMI connector is identiek voor wat het beeld betreft, enkel audio loopt dan via een afzonderlijke kabel.
            Het is wel mogelijk dat je bepaalde settings manueel moet zetten in plaats van automatisch.
            Het meest voorkomende probleem is dat uw TV (of monitor) niet alles ondersteunt zoals bijvoorbeeld HDCP.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Wat wordt er weer in het extreme getrokken?
              Ik lees al jaren mee op dit forum en er zijn er al verschillende die melding maakten van de aankoop van een set boxen van over de 20.000€ of een versterkertje van boven de 5.000€ ... ik denk niet dat deze mensen met een kabeltje van 8€ tevreden zullen zijn en ik denk ook niet dat zij van mening zullen zijn dat er geen verschil op zit. Mensen die zoiets kopen weten meestal ook wel waar ze mee bezig zijn.

Maakt het dan uit of je een betere tv of dvd-speler koopt of niet, we lezen toch allemaal maar een beetje data dat op een of ander plastieken schijfje staat?
              Dat is dus wat ik bedoel met in het extreme trekken.

Het enige wat ik zeg is dat je met een degelijk OFC interlink van 20 € een evengoed resultaat krijgt als met een zilveren topversie die 10 keer duurder is, gewoon omdat er geen enkel verschil is in het signaal dat uiteindelijk terechtkomt bij de versterker.
              En dat gezever dat je het verschil niet hoort tussen een installatie van 200 € of eentje van 20.000. Ik ben nog niet doof zunne (of is dat ook niet wat extreem gesteld...).

Ik vraag me af als de enige maatstaf om goed geluid te hebben ons gehoor is, kan je me dan uitleggen waarom ze bij B&W een labo hebben om de zaken door te meten ? Als toch enkel het gehoor belangrijk is, dan is dat toch weggesmeten geld ??? Ik denk dat de mensen in Steyning (en hun University of sound) het graag zullen horen dat ze daar zinloos werk doen : Gebruikt uw oren eens, t'zal beter gaan...

En waar heb ik gezegd dat een goedkope luidspreker evengoed is als een dure ? In de Audio-wereld zijn er een hele serie zaken die met veel poeha verkocht worden, en die, behalve dat ze duur zijn, niets doen aan de klankkwaliteit.
              W00ha heeft er daar een hele serie vernoemt.
              De kwaliteit (en dus de prijs) van de luidsprekers, het "torentje" zelf, en de luidsprekerbekabeling hoort daar niet bij de serie zinloze zaken, de "dempertjes" onder de versterker dan weer wel...
              Als die zaken wel van belang waren, dan zouden de fabrikanten van die toestellen ze wel toepassen. Helaas is dat niet het geval, want het is gewoon niet nodig.
              Groeten,

Polleke

Comment

En dat gezever dat je het verschil niet hoort tussen een installatie van 200 € of eentje van 20.000. Ik ben nog niet doof zunne (of is dat ook niet wat extreem gesteld...).
                Ik spreek niet van u of mij maar er zijn inderdaad personen die niet beseffen dat het ene beter speelt dan het andere. Voor o.a. vele jongeren is veel lawaai met veel boenke boenke het kenteken van kwaliteit. Er zijn ook heel wat volwassenen die geen interesse hebben voor muziek en die ook van geen kanten kunnen zeggen wat goed klinkt of niet. Dus mensen genoeg die denken dat veel geld uitgeven alleen voor de show is.

Ik vraag me af als de enige maatstaf om goed geluid te hebben ons gehoor is, kan je me dan uitleggen waarom ze bij B&W een labo hebben om de zaken door te meten ?
                Waarom wordt het aantal PK's van een auto gemeten als het gevoel bij optrekken meer zegt dan cijfers?

De kwaliteit (en dus de prijs) van de luidsprekers, het "torentje" zelf, en de luidsprekerbekabeling hoort daar niet bij de serie zinloze zaken, de "dempertjes" onder de versterker dan weer wel...
                Als die zaken wel van belang waren, dan zouden de fabrikanten van die toestellen ze wel toepassen. Helaas is dat niet het geval, want het is gewoon niet nodig.
                Er zijn anders wel producenten die de vermelding maken dat de toestellen trillingsvrij moeten geplaatst worden ofwel van specifieke voetjes moeten voorzien worden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Working...
                X