Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Theo Maassen gooit camera journaliste kapot


  • #2
    Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

    Dit is niet de bedoeling in deze rubriek fotoverhalen.
    Je mag wel een verhaal illustreren met eigen foto's.

    Een verhuis naar chit-chat past beter.
    Last edited by lut; 1 juni 2008, 10:38.

    Comment


    • #3
      Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

      15.000 euro?

      Kijk eens onder 'prijzen' : http://www.zilverencamera.nl/publicaties/14

      Comment


      • #4
        Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

        misschien was het wel die "zilveren camera" hé .


        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          misschien was het wel die "zilveren camera" hé .

          mm
          Ja, als iemand daarmee naar mij zou wijzen zou ik misschien ook mijn geduld verliezen .

          Comment


          • #6
            Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            15.000 euro?

            Kijk eens onder 'prijzen' : http://www.zilverencamera.nl/publicaties/14
            Ze won de Canon-prijs:
            "De winnaar van deze oeuvreprijs ontvangt een professionele camera-uitrusting van Canon."


            Wat Maassen daar deed kan echt niet door de beugel. Zelfs als cabaretier is het nergens voor nodig om de werkuitrusting van een fotograaf te vernielen, zelfs wanneer die niet aanwezig hoort te zijn. Er zijn andere oplossingen. Vriendelijk verzoeken het af te trappen bijvoorbeeld.

            Koen
            Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
            http://www.koenvangorp.be

            Comment


            • #7
              Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

              Nu die 15000€ is overdreven, denk niet dat er een Canon combinatie is die zoveel kost. Niet tegenstaande is het niet goed te praten wat hij daar deed. Als hij dat bij mij zou proberen zal ik zijn werk instrument ook wel vernielen.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #8
                Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                Als hij dat bij mij zou proberen zal ik zijn werk instrument ook wel vernielen.
                het hele podium?
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  het hele podium?
                  Theo had gezegd en voor de voorstelling dat er géén foto's mochten gemaakt
                  worden tijdens de voorstelling.
                  Iedereen schijnt dit hier te vergeten.

                  En iedereen hield zich hieraan behalve die dame...
                  En het schijnt (alweer) dat haar niks gezegd was.

                  Nu, als ik Theo was (ha ha....ha) dan had ik dit toch anders opgelost: wellicht met humor
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                    Om eerlijk te zijn:

                    al die omhoog gevallen sterren die verbieden te fotograferen tijdens een voorstelling (of het alleszins heel moeilijk maken voor de fotograaf), ik heb er mijn buik van vol.

                    Als zo'n 'artiest' (what's in a name?) in Japan fotograferen probeert te verbieden, dan zou er gewoon niemand komen opdagen. Zo simpel is dat...

                    Ze vergeten meestal dat ze hun bestaan te danken hebben aan hun publiek en foto's horen daar nu eenmaal bij.

                    Komt daar nog bij dat er (zoals anderen al stelden) andere manieren zijn om zoiets op te lossen. Ik hoop dat ze hem een serieuze boete aanrekenen.
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                      Ik denk dat er nog wel wat gebeurd is tussen het moment dat ie merkt dat er iemand foto's staat te maken en het moment dat die camera tegen de grond ligt. Ik kan me best voorstellen dat de media daar geen gewag van maken.

                      Maar ik keur het ook niet goed. Dit zal zeker niet alleen voor financiele gevolgen zorgen. En iemand had mevrouw beter moeten inlichten, of zelfs de toegang weigeren.

                      En wat met "omhoog gevallen sterren die verbieden te fotograferen"? Het is hun show. Zij bepalen wat er kan en niet kan. Als je dat als fotograaf niet kan respecteren heb je daar helemaal niets te zoeken.

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #12
                        Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                        Heet dat selectief lezen?
                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                        Ze vergeten meestal dat ze hun bestaan te danken hebben aan hun publiek en foto's horen daar nu eenmaal bij.
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                          Heet dat selectief lezen?
                          Neen, dat heet "een eigen mening hebben". En die foto's horen daar inderdaad bij, maar het is nog altijd aan de artiest op te bepalen wat kan en wat niet kan.

                          Er zal wel een heuse reden zijn waarom fotograferen niet gewenst was op dat ogenblik. En ik vind het dan nog arrogant van u om te beweren dat u beter weet dan de artiest wat er belangrijk is voor zijn "bestaan".

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                            Amen. Sta me toe te zeggen dat ik je 'eigen mening' nogal redelijk meeloperig vind...:
                            Ben heel benieuwd te horen wat de wereldschokkende reden zou zijn om fotograferen te verbieden... Zoals ik al zei: in Japan geraakt geen enkele artiest (binnen- zowel als buitenlands) aan de bak als hij/zij/het nog maar in zijn hoofd krijgt het fotograferen te verbieden (of er beperkingen aan te verbinden.) Zelfs de Rolling Stones klaren dat daar niet.
                            Wonder why that is...

                            Ik heb het niet speciaal op jou gemunt Dave. Voor mij is het redelijk simpel: fotografie is een vorm van meningsuiting en ik ga onmiddellijk steigeren bij het knotten van wat in de universele verklaring van de rechten van de mens als een essentieel recht wordt beschouwd.
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                              Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                              Om eerlijk te zijn:

                              al die omhoog gevallen sterren die verbieden te fotograferen tijdens een voorstelling (of het alleszins heel moeilijk maken voor de fotograaf), ik heb er mijn buik van vol.

                              Als zo'n 'artiest' (what's in a name?) in Japan fotograferen probeert te verbieden, dan zou er gewoon niemand komen opdagen. Zo simpel is dat...

                              Ze vergeten meestal dat ze hun bestaan te danken hebben aan hun publiek en foto's horen daar nu eenmaal bij.

                              Komt daar nog bij dat er (zoals anderen al stelden) andere manieren zijn om zoiets op te lossen. Ik hoop dat ze hem een serieuze boete aanrekenen.
                              Marc, mag ik een&mijn mening zeggen?
                              Als de organisatie stelt of Theo stelt dat er geen foto's mogen gemaakt
                              worden tijdens de voorstelling, dan is dat zo.
                              De dame zegt dat ze dit niet wist dus is de organisatie in de fout gegaan.
                              Theo kan dat toch niet vooraf tegen elke fotograaf gaan zeggen he.
                              De organisator zit hier fout en had dit kunnen voorkomen.
                              Was zij trouwens de enige aanwezige fotograaf?

                              Een artiest kan er ook zijn buik van vol hebben dat ze hem of haar overal
                              fotograferen.

                              Hier spelen ook 3 dingen mee:
                              - de fotograaf of jij mag niet doen wat hij of jij toch graag zou willen.
                              - een reactie is dan: die omhoog gevallen artiest.
                              - een 2de reactie: kwaad worden. (of iedereen wordt kwaad)

                              Ik denk ook dat het punt is: "Wat denken die wel, die artiest(en).
                              In het algemeen gesproken: het onderwerp wil niet dus het onderwerp draagt de fout en iemand voelt zich op zijn tenen getrapt.

                              Het kan anders, zoals je het zelf zegt.
                              En moet ik gaan "stoefen": ik heb er bewijzen van en foto's
                              Maak gewoon een afspraak met die mens en maak enkele foto's
                              na de voorstelling. Dat kan perfect in die zaal en op datzelfde podium
                              als iedereen de zaal heeft verlaten.
                              En als de artiest dat liever niet heeft of gewoonweg dat niet wilt, ja dan is
                              het zo he Marc.
                              Mocht je dan toch aandringen of zelfs gaan protesteren dan bederf je alles
                              en misschien wel voorgoed.

                              Soms vraag ik me af hoe artiesten dat kunnen: bijv. een interview geven
                              vlak voor de voorstelling begint of tijdens de pauze.
                              Ik zou dat niet kunnen: concentratie, zenuwen enz. enz.
                              Van al dat geflits in de zaal (ok het kan ook zonder flits) zou ik gek van worden
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X