Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UM PC ( = Ultra Mobile PC )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UM PC ( = Ultra Mobile PC )

    WIe heeft er al praktische ervaring mee? En in het bijzonder dan bvb met dit toestel : Gigabyte U60 40GB
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

    Geen ervaring, maar check eens de Asus EEE pc
    Ervaringen: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1281054
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

      men acer travelmate 800 is nu (bijna) 5 jaar oud

      ben aan het overwegen om hem te vervangen door zon klein spul indien hij de geest geeft.

      uiteindelijk doe ik er niets meer mee dan chatten en surfen
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

        guRuh, bedankt voor deze link, heel interessant om te lezen, maar ik heb toch besloten ( na gisteren de hele dag reviews te lezen ) voor de Gigabyte U60 40GB te kiezen.
        Wat heeft voor mij de doorslag gegeven :
        1. Gebruik van WIndows XP
        2. Gebruik van een stylus
        3. De Gigabyte U60 is uit te breiden tot een volwaardig navigatiesysteem
        4. handschriftherkenning behoort tot de mogelijkheden.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

          'k zie maar 2 nadelen, geen seriele poort, en geen hsdpa aan boord, en ook niet de mogelijkheid om er via pcmcia een umts/hsdpa kaart in te steken... anders direct
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

            Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            'k zie maar 2 nadelen, geen seriele poort, en geen hsdpa aan boord, en ook niet de mogelijkheid om er via pcmcia een umts/hsdpa kaart in te steken... anders direct
            HSPDA heb ik op mijn HTC Touch Cruise maar ik gebruik het nooit, en waarom heb je nog een seriele poort nodig, mag ik vragen waarvoor je dat nog gebruikt? ( Een mens is nooit te oud om te leren he )
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

              Deze al gezien?
              Daar draait zelfs Vista op.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                HSPDA heb ik op mijn HTC Touch Cruise maar ik gebruik het nooit, en waarom heb je nog een seriele poort nodig, mag ik vragen waarvoor je dat nog gebruikt? ( Een mens is nooit te oud om te leren he )
                ja die hspda gebruik ik iedere dag... gelijk waar ten velde op internet kunnen surfen (google gebruiken), een keer je dat gewoon bent is het al even gemakkelijk als een gsm . Dus apparaten die dit niet kunnen, komen zelfs niet meer in overweging

                En seriele poort, routers/switchen configureren zonder , en dan zijn er nog andere apparaten (printers bvb) waar je nog met pc via seriele poort moet opkunnen, om firmware op te zetten , en die usb naar serieel, dat werkt niet altijd (en je hebt die seriele interface juist nodig als al de rest al misgegaan is ).
                Is het je nog niet opgevallen, dat op de meeste portables, de parallele poort volledig verdwenen is, maar dat de seriele nog gebleven is (bij dell op de lattitude reeks toch), dat heeft zijn reden.

                maar die um pc lijkt me wel vrij handig, dat serieel zou ik het ook nog kunnen vergeven, en toch plan trekken met usb naar serieel tussen stuk. Maar dat ze die umts/hsdpa verbinding niet voorzien hebben, dat is gewoon echt spijtig.
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Deze al gezien?
                  Daar draait zelfs Vista op.
                  Zeker Leon, en ook op de Gigabyte U60 40GB is dat mogelijk, alhoewel 768 MB ramgeheugen nipt is. Maar het is vooral de prijs die me tegenhield om die HTC Shift X9500 aan te kopen
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

                    Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    en die usb naar serieel, dat werkt niet altijd (en je hebt die seriele interface juist nodig als al de rest al misgegaan is ).
                    Is het je nog niet opgevallen, dat op de meeste portables, de parallele poort volledig verdwenen is, maar dat de seriele nog gebleven is (bij dell op de lattitude reeks toch), dat heeft zijn reden.
                    1. Welke USB-serieel chip heb je al ervaring mee? De mensen waarvan ik klachten hoor raad ik aan eentje van FTDI te kopen en daar hoor ik niks meer van (misschien ook omdat ze daarna niet meer naar mij willen luisteren ) en ik heb er goede ervaringen mee, en ik gebruik het voor embedded ontwikkeling.

                    2. Een seriele poort gebruik je voor vanalles, en een parallele poort gebruik je in 99% van de gevallen voor printers en mijn netwerklaserprinter heeft nog een parallele poort (denk ik) maar geen kat dat dat nog gebruikt. Mijn vorige Dell (Inspiron) en mijn nieuwe Dell (XPS) had ook al geen serieel meer en mijn laatste twee desktopcomputers ook al niet meer.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

                      Ik snap u toch niet hoor Francis.

                      Een UMPC voor wat te prutsen
                      Een HTC voor te prutsen, in het mini.
                      Een immense laptop om professioneel te prutsen - mét numpad
                      Nog iets?

                      Dat is toch niet gemakkelijk?
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

                        Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                        Ik snap u toch niet hoor Francis.

                        Een UMPC voor wat te prutsen
                        Een HTC voor te prutsen, in het mini.
                        Een immense laptop om professioneel te prutsen - mét numpad
                        Nog iets?

                        Dat is toch niet gemakkelijk?
                        De UMPC is om mee te nemen naar vergaderingen, de HTC is daar te klein voor
                        De HTC heb ik alle dagen bij, dient als GSM, en als geheugensteun om dingen niet te vergeten, vooral de herinneringsfunctie/per onderwerp is voor mij van het uiterste belang op het werk.
                        De immense laptop is dus een desktopvervanger, mijn wederhelft heeft een hekel aan computerkasten maar wil ook niets zichtbaar staan hebben in huis wat PC's betreft . . . deze giant laptop is daar dus ideaal voor, grootte van het scherm zoals bij een desktop pc, maar handig weg te bergen waar niemand deze ziet staan.

                        Moet ik nog verder gaan? . . .

                        PS : ik ben ook wel een gadget freak, dus een Iphone komt er zeker ook nog . . . ge leeft maar ene keer he . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

                          Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                          Geen ervaring, maar check eens de Asus EEE pc
                          Ervaringen: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1281054
                          Hallo,

                          ik heb sinds kort een ASUS EEE PC, 4Gb intern en een SD card van 4Gb om programma´s te installen. We hebben een pc-winkel en hebben de kleine netbook onlangs aangekocht om te testen.
                          Ik heb hem echter in beslag genomen
                          Ik vind het een klein handig dingetje om wat te chatten, te surfen (oa op het BD forum en mijn eigen site ).
                          En sinds dit weekend heb ik een usb-to-sd adapter, hiermee kan ik mijn foto´s via usb op mijn EEE pc zetten, bekijken en uploaden naar mijn gallerij "www.rediers.be/gallery".
                          EN het is zo compact dat het mee kan op verplaatsing zodat ik foto´s onmiddellijk kan overzetten!
                          Ik ben alvast tevreden met mijn EEE PC!
                          Dikke knuf! Eve'ke -xxx-
                          Canon EOS450D - EF-S 18-55 | Sigma 150mm F2.8 APO MACRO DG
                          Check: www.rediers.be/gallery - gratis fotoalbums met "direct linking"

                          Comment


                          • #14
                            Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

                            Ik heb inderdaad ook lang getwijfeld maar het gebruik van Linux schrikt me wat af.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: UM PC ( = Ultra Mobile PC )

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Ik heb inderdaad ook lang getwijfeld maar het gebruik van Linux schrikt me wat af.
                              Hi,

                              mijne man heeft de EEE PC geinstalleerd met XP!
                              Hij heeft hem geinstalleerd via usb. Maar het is ook mogelijk om een externe cd-speler aan te sluiten of via een netwerk of SD-card er een Windows OS op te zetten.
                              Vista zou gaan maar is wat zwaar, XP is ideaal.

                              (Maar ge moogt ons altijd om raad vragen, indien gewenst...)
                              Dikke knuf! Eve'ke -xxx-
                              Canon EOS450D - EF-S 18-55 | Sigma 150mm F2.8 APO MACRO DG
                              Check: www.rediers.be/gallery - gratis fotoalbums met "direct linking"

                              Comment

                              Working...
                              X