Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tandartsvraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tandartsvraagje

    Wij hebben sinds een jaar noodgedwongen een andere tandarts, onze oude ging met pensioen helaas. Nu begint me zo zoetjes aan het idee te bekruipen dat meneer de "oude" patiënten van de praktijk die hij heeft overgenomen als een leuke melkkoe ziet Ik ben sinds de overgang ineens veranderd van iemand die maar heel zelden een kleinigheidje heeft, in iemand die telkens dure behandelingen moet ondergaan Nu zou er weer een gaatje onder een kroon zitten die niet goed afsluit..en néé, het is niet mogelijk om die kroon te verwijderen, het gaatje te vullen en daarna die kroon weer opnieuw te bevestigen.. En dáár geloof ik dus geen barst van Mijn aanvullende verzekering betaald nog niet de helft van de kosten die meneer wil maken (heb gelukkig eerst om een offerte gevraagt) en ik zit voor dit jaar ook al weer aan m'n maximum aantal rötgenfoto's die vergoed worden. Ik ben wel benieuwd of het nou écht niet mogelijk is die kroon gewoon weer terug te plaatsen..die dingen vallen er ook wel eens af en dan worden ze toch ook teruggeplaatst?

  • #2
    Re: tandartsvraagje

    Die dingen moeten in principe dusdanig perfect aansluiten dat ik het ergens wel kan geloven hoor. Ik ben ook al kronen verloren door niet-optimale verzorging en het toelaten van spleetjes/gaatjes , hetgeen dikwijls begint voordat ge het weet (of zelfs bij plaatsing al latent aanwezig is; perfectie is immers hoog gegrepen).

    Als de schade enkel nog maar aan de zijkant zit, zou je mss denken "wat vulsel erop en terug aandrukken maar die kroon", maar denk niet dat we zo simpel mogen denken...

    Als de schade al eerder naast de pin in de tandwortel zit...; die plaats je niet zomaar even terug, denk ik, dat gaat niet lang houden.

    Anderzijds idd zeker voorzichtig zijn met lieden die men geld rekenen; heb het ook al veel horen zeggen
    Zeker wat kronen betreft lopen de prijzen ver uiteen.
    Wat is tegenwoordig de minimumprijs? (in mijn tijd, lang geleden toch al 18 ŕ 20.000 fr, dacht ik)

    Comment


    • #3
      Re: tandartsvraagje

      Als je twijfels hebt over je nieuwe tandarts waarom raadpleeg je dan niet eens een andere tandarts in de buurt. Een tweede opinie kan nooit kwaad, integendeel zelfs
      Il caffč deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

      Bezoek mijn foto's online

      Comment


      • #4
        Re: tandartsvraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door karlito Bekijk bericht
        Als je twijfels hebt over je nieuwe tandarts waarom raadpleeg je dan niet eens een andere tandarts in de buurt. Een tweede opinie kan nooit kwaad, integendeel zelfs
        Ik denk dat ik zelfs op zoek ga naar een andere tandarts. Ook bij mijn zoontje (11 jaar en volop aan het wisselen) had ie een beetje vreemd voorstel: tanden sealen ter voorkoming van gaatjes (die hij niet heeft) Welke debiel gaat nu in het laatste staartje van de overgang naar een volwassen gebit nog melktanden sealen waar sowieso niks mis mee is?
        Vertrouwen in deze man is gewoon weg, ik zal me bij alles wat hij voorsteld steeds afvragen of hij dit wil doen voor de centen of omdat het écht nodig is.

        Comment


        • #5
          Re: tandartsvraagje

          Kijk is op mijn tandarts.nl en dan kan je rustig uitkijken naar een nieuwe tandarts ik heb vandaag er eentje laten trekken had een suikerboon met amandelnoot willen stuk bijten en mijn tand gebarsten en nu bij het trekken in 6 gebroken hij heeft nogal moeten peuteren om alles er uit te krijgen zelle
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

          Comment


          • #6
            Re: tandartsvraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
            Wij hebben sinds een jaar noodgedwongen een andere tandarts, onze oude ging met pensioen helaas. Nu begint me zo zoetjes aan het idee te bekruipen dat meneer de "oude" patiënten van de praktijk die hij heeft overgenomen als een leuke melkkoe ziet Ik ben sinds de overgang ineens veranderd van iemand die maar heel zelden een kleinigheidje heeft, in iemand die telkens dure behandelingen moet ondergaan Nu zou er weer een gaatje onder een kroon zitten die niet goed afsluit..en néé, het is niet mogelijk om die kroon te verwijderen, het gaatje te vullen en daarna die kroon weer opnieuw te bevestigen.. En dáár geloof ik dus geen barst van Mijn aanvullende verzekering betaald nog niet de helft van de kosten die meneer wil maken (heb gelukkig eerst om een offerte gevraagt) en ik zit voor dit jaar ook al weer aan m'n maximum aantal rötgenfoto's die vergoed worden. Ik ben wel benieuwd of het nou écht niet mogelijk is die kroon gewoon weer terug te plaatsen..die dingen vallen er ook wel eens af en dan worden ze toch ook teruggeplaatst?
            een gaatje onder een kroon ? Normaal kan je op Rx zelfs niet door een kroon kijken ....Indien je kroon de structuur metaal/porselein heeft zal ervan halen misschien nog gaan zonder het metaal om te plooien , maar dat wordt bepaald door de kwaliteit ( edel/halfedel of niet edel metaal ), met de nieuwe massief porseleinen kronen ( procera , zirconium ) gaat dit zeker niet zonder breuk ; hoe lang staat hij erop ?
            Kunnen jullie in Nederland niet vrij kiezen bij welke tandarts jullie behandeld worden ? Als je je niet goed voelt bij een praktiserend arts of tandarts , moet je veranderen , net zoals een arts zich soms bij een patiënt kan vragen stellen over de goede samenwerking ....
            indien je iets wilt weten stuur je maar een pm.
            Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

            Comment


            • #7
              Re: tandartsvraagje

              Het gaatje is op röntgenfoto's die ter controle werden gemaakt ontdekt. Misschien is het inderdaad niet mogelijk die kroon weer terug te plaatsen, die zit er al een jaar of 6 tot 10 gok ik. Ik ben inderdaad al aan het kijken welke tandartsen in mijn omgeving nog nieuwe patienten aannemen. Denk dat ik dan wel eerst even wil babbelen om er zeker van te zijn dat ik met de nieuwe wel op 1 lijn zit. Mocht ik nog vragen hebben dan zal ik je zeker een berichtje sturen mandello, bedankt voor het aanbod

              Comment


              • #8
                Re: tandartsvraagje

                De vraag is of die nieuwe tandarts nu overdrijft of uw oude tandarts het niet altijd zo nauw nam.

                Misschien probeert de deze te herstellen wat al jaren had moeten gebeuren en was net de vorige u als een melkkoe aan het voorbereiden ... alles laten rotten tot je plots niet anders meer kon als alles eruit laten zwieren en implantaten zetten en zo ...

                Misschien ben je gewoon al een dagje ouder aan het worden en zit er gewoon wat meer sleet op uw gebit.

                Wie zal het zeggen? Een andere tandarts misschien voor de tweede opinie?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment

                Working...
                X