Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene jongens...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Groene jongens...

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
    Geen idee, maar als je enkele jaren na elkaar patatten zet op hetzelfde perceel zul je daar toch niet veel opbrengst meer van hebben!
    Rikkie, dat interesseert me nu even niet...
    Het gaat over het omgaan met ons milieu, nu en in de toekomst.

En wat betekent meer opbrengst tegenwoordig als je toch bijna zo goed
    als niks meer krijgt voor een kilo pattaten.
    Wie gaat er met het grote geld lopen?
    Toch niet de telers.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Rikkie, dat interesseert me nu even niet...
      Het gaat over het omgaan met ons milieu, nu en in de toekomst.

En wat betekent meer opbrengst tegenwoordig als je toch bijna zo goed
      als niks meer krijgt voor een kilo pattaten.
      Wie gaat er met het grote geld lopen?
      Toch niet de telers.
      Wat ik daarmee bedoelde is aantonen dat ik een aardappelvergunning erover vind, en eigenlijk is dat het laatste wat ik hierover wil zeggen want dit topic ging niet echt over aardappelvergunningen dacht ik.
      http://www.myricreaties.be

Comment

gaat inderaad niet over aardappelvergunning, maar aan je reactie te lezen, weet je(rikkie) niet eens waarom die vergunningen zijn.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          gaat inderaad niet over aardappelvergunning, maar aan je reactie te lezen, weet je(rikkie) niet eens waarom die vergunningen zijn.
          grt,bouk.
          Oef....
          Moeten we nog gaan uitleggen wat de betekenis is van de uitleg...
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Via deze link Hans heb ik ook het forum eens nader bekeken

Hier tref ik inderdaad mensen aan met een totaal andere visie maar of die ook echt gezond is heb ik mijn twijfels

Op sommige momenten lees ik hier dat er eigenlijk teveel mensen zijn
            Dat men beter een paar bommen gooit op grote steden???
            Ik dacht dat ik droomde maar het is die "mensen" menens.
            De boeren en dus ook de BB bond worden door het slijk gehaald...
            Hier wordt harde taal gesproken en ik meen hier zelfs al een forumlid te herkennen. Man ,man als die de wereld gaat verbeteren...

Dat men vegetarisch wil gaan eten is hun volste recht maar laat dan ook nog rechten aan je medemensen. Niet iedereen gelooft hetzelfde, heeft dezelfde mening en maar goed ook anders werd het erg saai...
            Sorry maar nu stond ik echt perplex van sommige uitlatingen...gaat nog een tijdje in mijn hoofd spoken vrees ik.
            Al bij al denk ik om morgen te proberen te zorgen voor een goede afwisselende voeding en ja groenten staan daar ook centraal...
            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
            BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
              @Kariboe: ja ik ben tuinder en veeg misschien wél voor mijn eigen deur, maar...wie doet dat niet?
              Zeer zeker, ik wilde je ook niet in het defensief dringen hoor, verre van. Het is dan ook een zeer moeilijke oefening, een labiel evenwicht zoeken tussen 'rendement' voor de boer (of de agro-industrie!) en het belang van ons milieu...
              Inderdaad, de boeren worden uit een bepaalde (groene) hoek met alle zonden van Egypte beladen, soms terecht, soms helemaal niet. En toch moet het mogelijk zijn om op een of andere manier de beide strekkingen te laten samenleven. Of niet ? Was Nederland daar niet iets beter mee bezig ???

En een fout is zo vlug gemaakt ! Ook ik was in den beginne enthousiast met de komst van de 'biobrandstof'. Dàt was nu eens een oplossing zonder een slechte kant van een medaille. Maar het draaide anders uit : nog meer monocultuur, nog meer prijsdruk. Maar ditmaal niet voor dier of mens, maar voor onze allesverterende energienood

Moeilijk, moeilijk !
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Via deze link Hans heb ik ook het forum eens nader bekeken

Hier tref ik inderdaad mensen aan met een totaal andere visie maar of die ook echt gezond is heb ik mijn twijfels

Op sommige momenten lees ik hier dat er eigenlijk teveel mensen zijn
                Dat men beter een paar bommen gooit op grote steden???
                Ik dacht dat ik droomde maar het is die "mensen" menens.
                De boeren en dus ook de BB bond worden door het slijk gehaald...
                Hier wordt harde taal gesproken en ik meen hier zelfs al een forumlid te herkennen. Man ,man als die de wereld gaat verbeteren...
                Gezien er naar mijn link verwezen wordt dan toch een kleine mededeling. Ik heb die link via Google, ik ken het forum, hun leden en hun uitlatingen niet. Zoals overal zullen daar ook wel een paar heethoofden tussenzitten. Al eens op een forum van jagers gaan lezen? Daar lees je ook de grofste dingen. Moesten er op BD geen moderators zijn zou er hier ook nogal wat te lezen zijn .

Je doet verwonderd dat er gezegd wordt dat er teveel mensen zijn? Dat er overbevolking is op onze planeet daar twijfelt er toch niemand over dacht ik? Hoe het moet opgelost worden is weer een ander probleem. Als we er echter niets aan doen zal zich dat op een 'natuurlijke' manier oplossen vrees ik : hongersnood, epidemieën, rampen & oorlog .

Comment

Hoe het moet opgelost worden is weer een ander probleem. Als we er echter niets aan doen zal zich dat op een 'natuurlijke' manier oplossen vrees ik : hongersnood, epidemieën, rampen & oorlog .
                  Eeekes
                  Maar correct, vrees ik...
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Kijk, een gereputeerde Britse denktank zegt dat nu ook : klik

Comment

Kijk, een gereputeerde Britse denktank zegt dat nu ook : klik
                      Bangelijk !!!
                      En inderdaad, ik hoorde deze week al in het nieuws over betogingen tegen de verhoogde voedselprijzen (Iran?)...

Weet je waar ik nu aan denk ? Aan het experiment met de kikker en het kokende water ! Voor wie het niet direct kent :
                      Zet een kikker in een pot met water aan 'n temperatuur van ongeveer 40 graden. De kikker zal verschrikkelijk tegenspartelen en indien mogelijk onmiddellijk uit de pot springen...
                      Edoch, zet een kikker in een pot met lauw water en warm dat water langzaam op. De kikker zal niets in de gaten krijgen, ook niet als het water 40 graden wordt. Hij zal pas gealarmeerd worden als het (bijna) te laat is. De kans is zeer groot dat de kikker levend verbrand !

Onze perceptie van het ecoprobleem is daar imho mee te vergelijken. De gewenning aan de voortdurende negatieve berichten als het over onze leefwereld gaat is dodelijk.
                      Hoe zouden we reageren als we de evolutie van de laatste 20/30 jaar op enkele dagen zouden moeten doormaken. Zouden we even koeltjes reageren op het bericht dat op sommige dagen met 'smogalarm' de ouderen en mensen met een zwakke gezondheid beter binnenblijven. Zouden we niet doodongerust worden moesten we in een paar dagen de meeste gletsjers met meer dan de helft zien inkorten...

Ik denk dat we dan doodsbang zouden worden...
                      Greetz, Kariboe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                        Bangelijk !!!
                        En inderdaad, ik hoorde deze week al in het nieuws over betogingen tegen de verhoogde voedselprijzen (Iran?)...

Weet je waar ik nu aan denk ? Aan het experiment met de kikker en het kokende water ! Voor wie het niet direct kent :
                        Zet een kikker in een pot met water aan 'n temperatuur van ongeveer 40 graden. De kikker zal verschrikkelijk tegenspartelen en indien mogelijk onmiddellijk uit de pot springen...
                        Edoch, zet een kikker in een pot met lauw water en warm dat water langzaam op. De kikker zal niets in de gaten krijgen, ook niet als het water 40 graden wordt. Hij zal pas gealarmeerd worden als het (bijna) te laat is. De kans is zeer groot dat de kikker levend verbrand !

Onze perceptie van het ecoprobleem is daar imho mee te vergelijken. De gewenning aan de voortdurende negatieve berichten als het over onze leefwereld gaat is dodelijk.
                        Hoe zouden we reageren als we de evolutie van de laatste 20/30 jaar op enkele dagen zouden moeten doormaken. Zouden we even koeltjes reageren op het bericht dat op sommige dagen met 'smogalarm' de ouderen en mensen met een zwakke gezondheid beter binnenblijven. Zouden we niet doodongerust worden moesten we in een paar dagen de meeste gletsjers met meer dan de helft zien inkorten...

Ik denk dat we dan doodsbang zouden worden...
                        Greetz, Kariboe
                        Koen ik ga de vraag eens omdraaien. Mochten we in een paar dagen 50à 70 jaar terug draaien zouden we ons dan plots beter voelen?
                        Toen waren er hier vb ook nog grote gezinnen. Ik denk dat het beetje is zoals Hans mij heeft uitgelegd bij die vos, het werkt zelfregulerend....
                        Ken je die tijd nog van toen:
                        Sta 's morgens op en ontsteek de kachel, zet de waterketel op het vuur en wacht rustig tot het kookt om koffie te zetten.
                        Neem een groot, 3à4 dagen oud brood, een broodmes en snij er dikke boterhammen af, beplak ze met echte koeboter of met smout.
                        Bijval een eitje van de "scharrelkippen" of een sneetje van aan de zolder...
                        Ondertussen toch even naar het toilet...buiten, zonder waterspoelbak (enkel een plank met een gat erin) maar wél geen waterverspilling of vervuiling.
                        Dan de fiets op en naar de trein (met houten bankjes) en al tevreden als je kon zitten.
                        Hoeveel uren te werken? hoeveel dagen per week?
                        Of als boerken de koeien gaan melken in de weide. Melk die dan voor de middag werd opgehaald op een open kar...
                        Het paard van de stal gehaald en geen dieselvervuiling maar een ganse dag zwaar labeur...
                        Moeder de vrouw kon ondertussen de was doen, zonder Dash of Dixan niet geprogrammeerd...
                        Buiten liepen de lammekes, de kalveren in de wei...
                        's avonds gezellig met elkaar babbelen , geen TV of PC dus ook weinig electriciteitsverbruik...hoogstens een lampje van 40W
                        Toen was het echt gezellig en gezond..;wat een heerlijke lucht!!!
                        Toen stierven weinig mensen als ze tachtig werden...neen het grootste gedeelte was al naar de hemel..;van de kanker? Neen ze kenden vb wél TBC...ga maar eens na op het kerkhof hoeveel jonge mensen toen stierven, en niet van "speed"...
                        Ik wil maar aantonen dat we vlug vergeten en dat alles zijn tijd kent.
                        Een ding staat vast, we keren wél een beetje terug naar die tijd een tijd van "klasseverschil" !!!
                        Mensen van vandaag met een behoorlijk inkomen kunnen zich nog héél veel permiteren en menen dat de zon voor iedereen opgaat. Doch schijn bedriegt...de toekomst zal het uitwijzen en een glazen bol heb ik niet...
                        Als ik sommige "volgelingen" had gelooft, dan was de wereld al vergaan in het jaar 2000...
                        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                        BD0290BE

Comment

Dus we doen voort zoals we bezig zijn en er is niets aan de hand . Oh cool, en ik me maar zorgen maken .

Comment

Als ik sommige "volgelingen" had gelooft, dan was de wereld al vergaan in het jaar 2000...
                            Het fameuze "Rapport van de Club van Rome" of zoiets..., tja die waren er wat vroeg bij...

Beste Henri,
                            Ik denk toch dat we een beetje van mening verschillen
                            Jouw betoog is inderdaad uit grootmoeders tijd - die was nog anders inderdaad. Die tijd komt niet terug, kan ook niet terugkomen en moet ook niet terugkomen - daar heb je volkomen gelijk in. Ieder zijn eigen tijd !

Edoch, wat jij allemaal beschrijft, belicht het verschil in levenswijze (de manier waarop wij met onze leefwereld omgaan) nog beter. Het verschil is nog groter : in vergelijking tot onze vorige generatie is de roofbouw die wij op onze aarde toepassen, de belasting die wij op onze omgeving leggen, misschien wel vertienvoudigd. Dat kan toch niet goed aflopen ?!?

Het gaat er niet over om de 'klok terug te draaien', maar eerder om die alsmaar snellere stijging van de belasting op ons leefmilieu te vertragen. Niet terug te draaien, ook niet te stoppen - neen gewoon te vertragen... TE VERTRAGEN ! En zelfs dàt lukt ons niet, in de verste verte niet.
                            Gewoon omdat we het vertikken, omdat we te laf zijn om met een klein beetje minder rond te willen komen. Niet één auto per gezin, maar twee of drie. Niet één televisie, maar twee of meer. Niet één warme maaltijd per dag, maar twee (of drie!)...

Dàt beste Henri, dat maakt me bang !!!
                            We zijn ziende blind en het kan ons geen moer schelen...
                            "Onze koopkracht daalt" zei de man, en hij scheurde weg in zijn nieuwe wagen...
                            We kunnen verdomme onze eigen luxe niet meer betalen...

En laten we wel wezen - ik moet niet te luid roepen hoor, ik ben ook laf
                            Greetz, Kariboe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                              Het fameuze "Rapport van de Club van Rome" of zoiets..., tja die waren er wat vroeg bij...

Beste Henri,
                              Ik denk toch dat we een beetje van mening verschillen
                              Jouw betoog is inderdaad uit grootmoeders tijd - die was nog anders inderdaad. Die tijd komt niet terug, kan ook niet terugkomen en moet ook niet terugkomen - daar heb je volkomen gelijk in. Ieder zijn eigen tijd !

Edoch, wat jij allemaal beschrijft, belicht het verschil in levenswijze (de manier waarop wij met onze leefwereld omgaan) nog beter. Het verschil is nog groter : in vergelijking tot onze vorige generatie is de roofbouw die wij op onze aarde toepassen, de belasting die wij op onze omgeving leggen, misschien wel vertienvoudigd. Dat kan toch niet goed aflopen ?!?

Het gaat er niet over om de 'klok terug te draaien', maar eerder om die alsmaar snellere stijging van de belasting op ons leefmilieu te vertragen. Niet terug te draaien, ook niet te stoppen - neen gewoon te vertragen... TE VERTRAGEN ! En zelfs dàt lukt ons niet, in de verste verte niet.
                              Gewoon omdat we het vertikken, omdat we te laf zijn om met een klein beetje minder rond te willen komen. Niet één auto per gezin, maar twee of drie. Niet één televisie, maar twee of meer. Niet één warme maaltijd per dag, maar twee (of drie!)...

Dàt beste Henri, dat maakt me bang !!!
                              We zijn ziende blind en het kan ons geen moer schelen...
                              "Onze koopkracht daalt" zei de man, en hij scheurde weg in zijn nieuwe wagen...
                              We kunnen verdomme onze eigen luxe niet meer betalen...

En laten we wel wezen - ik moet niet te luid roepen hoor, ik ben ook laf
                              Greetz, Kariboe
                              De goeie ouwe tijd.
                              Zoals ik heb jij ook nog een S2 Pro: verdomd goede camera waar menig
                              Nikon of Canon niet tegen op kan. Zeg maar dat ik het gezegd heb

Ik verbaas me nog altijd over dat gezinnetje met één kindje.
                              Dik 3000 euro per maand kregen die binnen en ze kunnen nauwelijks
                              rondkomen.
                              Was op TV en iedereen kon het zien maar ik kon daar met mijn verstand niet bij.

Vriend van mij geeft ong. 1100 euro uit per maand aan drinken en eten
                              voor een gezin dus van 3. (dochter van 16).

Ik zal maar zwijgen zeker
                              (wat ik uitgeef)

Anders leven gaat hoor: ik doe het elke dag en ik mis niks.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                De goeie ouwe tijd.
                                Zoals ik heb jij ook nog een S2 Pro: verdomd goede camera waar menig
                                Nikon of Canon niet tegen op kan. Zeg maar dat ik het gezegd heb
                                Oeiejoei - en ik heb mij net een D300 aangekocht Theo
                                Greetz, Kariboe

Comment

Working...
                                X