Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene jongens...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Groene jongens...

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
    Je hebt gelijk zenne Theokus, er is elders idd ook (veel!) werk aan de winkel.

Maar ik moet toch zeggen; er zijn twee "maatschappelijke ingesteldheden" die er volgens mij enorm toe bijdragen dat er geen moer verandert. En dat zijn:

1) vingerwijzen naar anderen (mag), en dat als reden gebruiken om ook niks te doen (mag niet).

2) Eén minder aspect eruit filteren, dat uitvergroten, en op basis daarvan het algehele plan-tot-verandering afkeuren. Er zijn er bvb die Gore's boodschap naast zich neerleggen omdat hij teveel kerosine verbruikt met over-en-weer vliegen.
    Ja natuurlijk, goed opgemerkt!
    Ik kan niet goed tegen die experts of wetenschappers die in hun gesprek
    of rapport zo'n 50 à 60 % tegendraads zijn op een bijna transtparante manier,
    dat mijn verstand niet kan vatten dat ze zoiets durven beweren.

Het is gelijk een "beetje" zwanger zijn....
    Als het "prijs" is... is het "prijs" he.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Toontje kweekt zelf veel groenten hé, Aquarius . De rest van ons "veld" probeer ik als een soort natuurgebiedje te beheren (toch een 5 ha groot) en het sluit overigens aan met een echt Natuurpuntgebied.

Uiteraard is landbouwgebied een vorm van natuur, als er maar niet teveel op gesproeid wordt. Jammer genoeg zie ik vb dezer dagen weer alle boeren hier in de buurt met hun spuit met Round-Up buiten komen om de randen van hun akkers mooi bruin te maken . Dat terwijl Maldegem z'n best doet om ecologisch bermbeheer te promoten. Trouwens niet alleen boeren hoor, 't is hier in Kleit een regionale sport om de berm voor hun huis zo dood mogelijk te sproeien .

Absoluut. http://www.donderdagveggiedag.be/wat_en_waarom/milieu
      Een mens is toch een omnivoor?
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Ik probeer er aan te werken en mezelf ervan bewust te maken/houden over wat er milieuvriendelijker, zuiniger kan.
        Een mens is toch een omnivoor?
        Jamaar, je moet weten wat je wilt hé

Comment

Jamaar, je moet weten wat je wilt hé
          Ja ok, dan moet ik mijn kodak en andere hobbies laten ook.
          Ik eet graag vlees, ben vleesliefhebber, maar daar wil ik niet mee zeggen dat ik de praktijken in de vleesindustrie goedkeur.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Inderdaad, je hebt gelijk. Edoch, op kleine schaal is al veel te doen. Het principe van Vredeseilanden : kleine eilandjes uitbouwen en dan hopen dat die stilletjesaan verbonden worden
            Maar je hebt gelijk : het probleem is bijna niet te omschrijven, laat staan het op te lossen...
            Maar wie niets doet...
            Greetz, Kariboe
            Doodjammer is het.
            Mag ik het zeggen: toerisme is funest voor natuur en milieu...
            Mensen beseffen ook niet in welk "zeewater" ze spelen of zwemmen
            in die typische toeristische streken.
            Ik heb een foto van een kleine stad (Puerto) genomen buiten het hoogseizoen.
            In die periode is er meer regenwater in de anders krukdroge rivieren.
            Je kan terplaatste info vragen of een gesprek aangaan maar dat blijft bij proberen of ook nog: je wordt iet of wat kwaad bekeken

Maar ja, water, rivieren of beken en vuiligheid is hier ook dagelijkse kost.

Werk en werkgelegenheid hangt ook heel nauw samen met milieu.
            Probeer daar maar iets te forceren of aan te kaarten.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ja ok, dan moet ik mijn kodak en andere hobbies laten ook.
              Ik eet graag vlees, ben vleesliefhebber, maar daar wil ik niet mee zeggen dat ik de praktijken in de vleesindustrie goedkeur.
              Zie de relevantie naar uw kodakske niet en 't heeft ook niets te maken met de praktijken in de vleesindustrie. Heb je die link feitelijk wel gelezen?

Comment

Zie de relevantie naar uw kodakske niet en 't heeft ook niets te maken met de praktijken in de vleesindustrie. Heb je die link feitelijk wel gelezen?
                Eh..om eerlijk te zijn enkel de inleidende paragraaf..

Maar nu helemaal, dus I rest my case...

Comment

iedereen op de trein?

capaciteit heeft zen limiet bereikt.

tenzij we iedereen in ploegen laten werken en de last verdelen
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                    Zijn onze akkers dan ook geen "groene longen"? Waarom het dan steeds negatief bekijken?
                    Ze ademen ja.
                    Maar biologisch zijn ze zo goed als dood: monocultuur.
                    Dat was tot over een paar tiental jaar niet het geval.
                    -een goeie zaak voor de klassieke landbouwer: meer opbrengst
                    -een slechte zaak voor natuur & biodiversiteit wat een belangrijke nevenfunctie is van landbouw, ondermeer door het areaal die het inneemt.

grt,

k

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
                      Ze ademen ja.
                      Maar biologisch zijn ze zo goed als dood: monocultuur.
                      Dat was tot over een paar tiental jaar niet het geval.
                      -een goeie zaak voor de klassieke landbouwer: meer opbrengst
                      -een slechte zaak voor natuur & biodiversiteit wat een belangrijke nevenfunctie is van landbouw, ondermeer door het areaal die het inneemt.

grt,

k
                      Ben geen expert maar onze pa deed dit al in zijne hof...
                      Die hof was verdeeld in twee grote stukken door een voetpad.
                      Een jaar de pattaten links en het jaar daarop aan de rechter zijde.

Waarom moet grond ontsmet worden in serres bijv.?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

in Nederland moet je een aardappelvergunning aanvragen als je aardappelen wil verbouwen.
                        het jaar daarop mag je op die plek niet opnieuw aardappelen neerzetten, wordt op gecontroleerd.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          in Nederland moet je een aardappelvergunning aanvragen als je aardappelen wil verbouwen.
                          het jaar daarop mag je op die plek niet opnieuw aardappelen neerzetten, wordt op gecontroleerd.
                          grt,bouk.
                          Goede zaak bouk.
                          Maar wat erg dat er voor alles een wet moet zijn en een vergunning.
                          Ik ben wel voorstander hoor.
                          Het zal wel niet zo zijn dat de doorsnee mens dom is, dat die wet en vergunning nodig zijn
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Goede zaak bouk.
                            Maar wat erg dat er voor alles een wet moet zijn en een vergunning.
                            Ik ben wel voorstander hoor.
                            Het zal wel niet zo zijn dat de doorsnee mens dom is, dat die wet en vergunning nodig zijn
                            Gekker moet het inderdaad niet zijn. Een aardappelvergunning... alstublieft, zeg!
                            http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                              Gekker moet het inderdaad niet zijn. Een aardappelvergunning... alstublieft, zeg!
                              Als je de mensen gewoon laat doen of met "rust" laat wat zou er dan gebeuren
                              denk je?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Als je de mensen gewoon laat doen of met "rust" laat wat zou er dan gebeuren
                                denk je?
                                Geen idee, maar als je enkele jaren na elkaar patatten zet op hetzelfde perceel zul je daar toch niet veel opbrengst meer van hebben!
                                http://www.myricreaties.be

Comment

Working...