Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene jongens...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groene jongens...

Aanleiding deze foto http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=208763

Meestal wordt er moord en brand geschreewd als een jager een dier "neerknalt"...nu is het een "vosje" dat hetzelfde doet en zéker niet om zijn honger te stillen...eens hij aan het "moorden" slaat is niemand in zij omgeving nog veilig...maar hij krijgt van de "groene jongens" wél meer waardering...waarom eigenlijk???
    Een jager maakt nog onderscheid tusen "hanen" en "hennen" maar onze vriend trekt zich daar gewoon niets van aan...moeder natuur heeft beslist???
    Oh ja, de rest is voor de buizerd, de kraai of de ekster die ruimen het "boeltje" wél op....
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Re: Groene jongens...

dringend tijd om de netels eens in den hoek te zetten, men prei krijgt geen licht meer!
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Mijn mening?
      Ik verdraag het eerder van de vos dan van die menselijke jager.

Dieren hebben geen mensenverstand en maar goed ook, voor de dieren dus.

ps. technisch knappe foto's.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        dringend tijd om de netels eens in den hoek te zetten, men prei krijgt geen licht meer!
        Ow, heb hier een grote vijver waar veel zonlicht in past...
        Moet zelf nog de beslissing nemen of ik dat zonlicht in het water laat schijnen
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Begrijp ik niet goed Aquarius. Wat wil je nu feitelijk zeggen? Dat we het de vos moeten verbieden - maar dat zal moeilijk gaan vrees ik - of dat we de vossen moeten afschieten - zoals de jagers maar al te graag doen ? Zo ook natuurlijk alle andere roofdieren en roofvogels, knaagdieren, en weet ik wat nog meer. Kortom alles wat mogelijks op één of andere manier schade kan aanrichten aan de 'natuur' die uiteraard enkel en alleen voor de mens bestaat. Afschieten, verdelgen, uitroeien, vergiftigen, doodsproeien, ... dat kan onze oudere generatie maar al te goed . Of wil je zeggen dat jagers hun ding mogen doen omdat roofdieren dat ook mogen? Zo een beetje zoals die idioten in Malta die alles afschieten wat er komt overgevlogen? Van mij mogen ze jagen hoor, maar dan zonder geweer hé, gewoon met hun handen en tanden, gelijk die vos .

Lap, mijn bloeddruk weer omhoog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Van mij mogen ze jagen hoor, maar dan zonder geweer hé, gewoon met hun handen en tanden, gelijk die vos .

Hahaha, astemblief!
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Begrijp ik niet goed Aquarius. Wat wil je nu feitelijk zeggen? Dat we het de vos moeten verbieden - maar dat zal moeilijk gaan vrees ik - of dat we de vossen moeten afschieten - zoals de jagers maar al te graag doen ? Zo ook natuurlijk alle andere roofdieren en roofvogels, knaagdieren, en weet ik wat nog meer. Kortom alles wat mogelijks op één of andere manier schade kan aanrichten aan de 'natuur' die uiteraard enkel en alleen voor de mens bestaat. Afschieten, verdelgen, uitroeien, vergiftigen, doodsproeien, ... dat kan onze oudere generatie maar al te goed . Of wil je zeggen dat jagers hun ding mogen doen omdat roofdieren dat ook mogen? Zo een beetje zoals die idioten in Malta die alles afschieten wat er komt overgevlogen? Van mij mogen ze jagen hoor, maar dan zonder geweer hé, gewoon met hun handen en tanden, gelijk die vos .

Ik volg de heer VR.

Bovendien is 't vosje mama geworden en zal ze voldoende voeding kunnen gebruiken.
              En zoals je zelf zegt, van wat overblijft, kunnen de andere beestjes meesmullen

Wat zit de natuur toch prachtig in elkaar. Niet?
              Tot de mens er zich mee bemoeit
              Mvg Tim

Comment

trouwens, na al die bitterballen en garnaalkroketten jaagt zon vos toch niet veel meer
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                  Wat zit de natuur toch prachtig in elkaar. Niet?
                  Tot de mens er zich mee bemoeit
                  Volgens mij behoort de mens ook tot "de natuur". Als ik dat in dit verhaal inpas, dan vind ik het normaal als een mens een dier doodt (met zijn blote handen) omdat hij werkelijk honger heeft en niks anders te eten heeft. Probleem is dat de jager vals speelt, hij gebruikt een wapen. Misschien moeten we de dieren ook eens een wapen geven?
                  http://www.myricreaties.be

Comment

Staande ovatie van mij!
                    http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                      Volgens mij behoort de mens ook tot "de natuur". Als ik dat in dit verhaal inpas, dan vind ik het normaal als een mens een dier doodt (met zijn blote handen) omdat hij werkelijk honger heeft en niks anders te eten heeft. Probleem is dat de jager vals speelt, hij gebruikt een wapen. Misschien moeten we de dieren ook eens een wapen geven?
                      Een wapen mag de mens gebruiken, daar heb ik geen problemen mee.
                      Vraag is, wat doet hij ermee? Dieren afschieten voor lauter het plezier, daar heb ik het moeilijk mee

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Hans, overdrijf je nu niet een beetje...
                        Ik heb er niet de minste moeite mee dat er vossen zijn maar voor een paar jaar waren er in onze streken geen te bespeuren. Indien de populatie zo blijft aangroeien zullen ze straks nog de vuilnisemmers komen leeghalen. Van die prachtige fazantenfoto's zal ook niet veel meer overblijven.
                        Maar goed jullie hebben het allemaal bij het rechte eind...
                        Jullie moeten wél niet jullie boterham verdienen met die natuur...Neen de natuur is er voor jullie enkel en alleen om jullie dagdagelijks frustraties kwijt te raken...teveel stress op het werk...

Als een boer of tuinder vraagt om de populatie zoals vb van de bosduif een beetje onder controle te houden dan worden we naar de hel verwezen, aan dat heiligdom mag dan niet geraakt worden.
                        Zou eens graag binnen een paar maanden met jullie de velden willen intrekken, misschien dat jullie dan eens de andere kant van de medaille zouden zien.
                        Heb hier nog ergens een topic geopend over voedselprijzen maar daar liggen jullie natuurlijk niet wakker van.
                        Zijn er geen aardappelen, we eten wél frieten, is er geen brood we eten wél spaghetti...
                        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                        BD0290BE

Comment

*zucht* van overdrijven gesproken...

Comment

zou toch die laatste eens goed nalezen hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Aquarius, ik heb begrip voor je standpunt en niemand die mij kent zal er mij verdenken niet begaan te zijn met de natuur.
                              Het probleem ligt er hem in dat goed natuurbeheer vandaag dansen op een slappe koord is.
                              Dat er vijftien jaar geleden geen vossen meer in onze streken voorkwamen, was een trieste zaak. Dat de vos nu ongebreideld uitbreidt is echter ook geen goede zaak, de vos heeft geen echte predatoren meer boven hem staan en is zelf bepaald een actief baasje, dus ja : een regulierend afschot is nodig in sommige streken waar overlast is.
                              Met de jacht op bosduiven heb ik ook totaal geen probleem : voor mijn part het ganse jaar door. Ze zijn met honderden, vreten de velden leeg en zijn door afschot nauwelijks in de hand te houden vanwege direct verschrikt en zeer rap op de vlucht. De (her)introductie van de havik
                              zou hier waarschijnlijk meer uitkomst bieden.
                              Vijftien jaar geleden was er in onze regio met moeite een buizerd te zien, nu weet ik er vandaag in een beperkt gebied alleen al een tiental broeden. En met gunstig gevolg voor het konijnen, muizen en rattenbestand in de regio, dat min of meer normale proporties heeft aangenomen.
                              Heeft de vos geen nut ? Jawel hoor, sinds het regelmatig opduiken van de vos bij ons is het muskusrattenbestand bij ons jaar na jaar afgenomen, en ik durf stellen dat er in
                              onze waterhoek vandaag geen muskusratten meer voorkomen. Goeie zaak of slechte zaak ? Da's weer een andere vraag, de muskusrat was een ingevoerde exoot die toch wel wat schade toebracht aan de dijken.
                              Sinds kort ontwikkelen er zich bij ons ree-populaties, een prachtig dier dat hier perfect thuishoort, een prima ontwikkeling dus. Nu is een ree een solitair dier dat ongeveer een vierkante kilometer leefgebied nodig heeft.
                              Alleen : al dat leefgebied is er niet meer, en op een vroege morgen staan ze allicht lustig van de kolen te eten omdat ze met teveel op een te klein gebied lopen.
                              Ik kan zo nog een paar uur doorgaan, maar je begrijpt allicht waar ik naartoe wil : een doordachte en met kennis van zaken uitgevoerde beheersjacht is in onze streken nodig om alle dieren een plaats te gunnen en de samenleving met boer en tuinder mogelijk te maken.
                              Ik heb absoluut geen boodschap aan zondagschieters die alles wat beweegt trachten te raken of aan stadsmussen met dure terreinwagens en pluimpjes op hun hoedje.
                              Een goede beheersjacht vraagt uren observatie en tellen
                              het hele jaar door, vraagt veel beheerswerk aan velden en bossen, het aanplanten van de nodige dekking waar mogelijk, het onderhouden van terreinen, bekwame jachtwachters die dag en nacht toezicht houden om de georganiseerde stroperij tegen te gaan. Een gans jaar werk om in de winter een paar keer een gerichte jacht te organiseren.
                              Zo gebeurt het dus in onze streek, in de beste verstandhouding tussen landeigenaren, jachtrechthouders en natuurbeheerders.
                              fotosite

Comment

Working...
                              X