Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDD Camcorder ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HDD Camcorder ?

Bij die JVCs wordt een versie van Cyberlink (of iets dergelijks) meegeleverd, waarmee dat toch mogelijk zou zijn.
    D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jorisd Bekijk bericht
      Bedankt voor de tip !

Hoe schat je dit toestel in, in vergelijking met de JVC MG 275 ?

Wat ik op 't eerste zicht zie als verschillen :
      MG155 heeft minder megapixels (1.07 vs 2.18)
      MG155 heeft een kleinere CCD (1/6 inch vs 1/3.9 inch)
      MG155 heeft een grotere optische zoom (32x vs 10x)
      MG155 heeft een kleinere HDD (30GB vs 40GB)

Ik lees hier trouwens een review die zegt dat de entry-level HDD camcorders eigenlijk de moeite niet waard zijn. Als je niet wat meer kan uitgeven voor een beter model (bij JVC vanaf de MG5xx reeks), dan blijf je beter bij MiniDV, omdat je dan voor minder geld meer kwaliteit krijgt. Althans, dat is daar de conclusie.

Ik schat echter het gebruiksgemak ook hoog in, en het feit dat ik de bestanden gewoon van een harde schijf kan kopiëren in plaats van in realtime een tape afspelen en opnemen op de PC vind ik toch ook belangrijk.

Ik kan daar niet veel over zeggen alleen had ik toevallig die reclame gezien in het makro bladje. En ik overweeg al een tijdje om ook een camcorder te kopen maar er toch niet teveel aan te geven. HDD geniet wel mijn voorkeur ipv DVD of MiniDVD, gewoon omwille van het groter medium.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Panasonic HDC-SD7 (Ebay UK) of Panasonic HDC-SD5
        Heb de SD7, pistoolgrip en supertevreden qua beeldkwaliteit.

Indien laag budget is er Aiptek e.a. (zie Ebay trefwoord high definition).

Comment

Beste mensen,

Ik overweeg ook een HDD-camera te kopen. Bij het kiezen wil ik ook uitgaan van opnametijd. En die is afhankelijk van de mode: XP/SP/LP/EP.
          Welke mode moet ik gebruiken om filmpjes te maken van mijn vakanties en vrienden en ze vervolgens op een DVD te bekijken in standard definition?

Comment

over dit soort artikel is mijn kennis zeer beperkt, ik kan je overgens wel deze winkel aanraden (heb het duurste model uit je keuze genomen) , het prijsverschil is niet min 528/649!

Grts Jan
            Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
              ... het prijsverschil is niet min 528/649 ...
              Je vergelijkt prijzen van Redcoon van vandaag met prijzen van Mediamarkt van in maart, dat is toch al 4 maand geleden, en het is jammer om te zeggen, maar daar zit waarschijnlijk al weer bijna een nieuwe generatie modellen aan te komen, waardoor de 'oude' reeks dikwijls sterk in prijs daalt. Ik zal eerstdaags nog eens binnenspringen bij Mediamarkt om wat prijzen te noteren, kwestie van een juiste vergelijking te kunnen maken.
              D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

Comment

Je moet wel vandaag beslissen !

Comment

Working...
                X