Wie kan me wat ervaringen geven omtrent Hard-Disk Camcorders ?
Mijn MiniDV Camcorder heeft de geest gegeven, er moet dus een nieuwe in huis gehaald worden, maar om niet meer zo omslachtig en vooral tijdrovend te werken dacht ik sneller af te zijn met een HDD-versie.
Ik heb al gekeken naar deze modellen (prijzen zijn van bij MediaMarkt) :
- JVC Everio MG155 : 579 euro
- JVC Everio MG255 : 599 euro
- JVC Everio MG 275 : 599 euro
- Panasonic SDR-H20 : 399 euro
- Panasonic SDR-H280 : 649 euro
Bij de JVCs liggen de specificaties redelijk dicht bij elkaar, behalve dan van die MG155, die heeft maar een sensor van 1/6 inch en 1,07 Megapixel, terwijl de andere 2 JVCs een sensor hebben van 1/3.9 inch en 2,1 Megapixel hebben. Of maakt dat allemaal niet zoveel uit?
Zijn er nog andere kandidaten die ik moet overwegen rond datzelfde budget ?
Doel is wat vakantiefilmpjes maken en filmpjes van de kinderen maken, en die dan achteraf eenvoudig en snel op computer zetten, monteren en op DVD branden.
Mijn MiniDV Camcorder heeft de geest gegeven, er moet dus een nieuwe in huis gehaald worden, maar om niet meer zo omslachtig en vooral tijdrovend te werken dacht ik sneller af te zijn met een HDD-versie.
Ik heb al gekeken naar deze modellen (prijzen zijn van bij MediaMarkt) :
- JVC Everio MG155 : 579 euro
- JVC Everio MG255 : 599 euro
- JVC Everio MG 275 : 599 euro
- Panasonic SDR-H20 : 399 euro
- Panasonic SDR-H280 : 649 euro
Bij de JVCs liggen de specificaties redelijk dicht bij elkaar, behalve dan van die MG155, die heeft maar een sensor van 1/6 inch en 1,07 Megapixel, terwijl de andere 2 JVCs een sensor hebben van 1/3.9 inch en 2,1 Megapixel hebben. Of maakt dat allemaal niet zoveel uit?
Zijn er nog andere kandidaten die ik moet overwegen rond datzelfde budget ?
Doel is wat vakantiefilmpjes maken en filmpjes van de kinderen maken, en die dan achteraf eenvoudig en snel op computer zetten, monteren en op DVD branden.
Comment