Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDD Camcorder ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HDD Camcorder ?

Wie kan me wat ervaringen geven omtrent Hard-Disk Camcorders ?

Mijn MiniDV Camcorder heeft de geest gegeven, er moet dus een nieuwe in huis gehaald worden, maar om niet meer zo omslachtig en vooral tijdrovend te werken dacht ik sneller af te zijn met een HDD-versie.

Ik heb al gekeken naar deze modellen (prijzen zijn van bij MediaMarkt) :
    - JVC Everio MG155 : 579 euro
    - JVC Everio MG255 : 599 euro
    - JVC Everio MG 275 : 599 euro
    - Panasonic SDR-H20 : 399 euro
    - Panasonic SDR-H280 : 649 euro

Bij de JVCs liggen de specificaties redelijk dicht bij elkaar, behalve dan van die MG155, die heeft maar een sensor van 1/6 inch en 1,07 Megapixel, terwijl de andere 2 JVCs een sensor hebben van 1/3.9 inch en 2,1 Megapixel hebben. Of maakt dat allemaal niet zoveel uit?
    Zijn er nog andere kandidaten die ik moet overwegen rond datzelfde budget ?

Doel is wat vakantiefilmpjes maken en filmpjes van de kinderen maken, en die dan achteraf eenvoudig en snel op computer zetten, monteren en op DVD branden.
    D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

Re: HDD Camcorder ?

die goedkopere HDD camera's werken met MPEG2 compressie wat niet ideaal is voor montage. met miniDV ga je makkelijker kunnen monteren of je moet direct een High Definition camera kopen.

je kan ook voor een DV of Dv-CAM camera een externe HD recorder kopen die in native DV kan opnemen via de firewire ipv op tape op te nemen: bestanden klaar voor montage ... maar zoiets is eigenlijk voor de professionele markt bedoeld: circa 1500 euro voor de harddiskrecorder apart

Comment

Budget is ongeveer 600 euro, dus die externe recorder is een no-go. Ik weet dat ik voor mijn budget niet het neusje van de zalm zal kunnen hebben, en dat ik dus zal moeten inboeten op minstens 1 gebied. In dit geval verkies ik gebruiksgemak en budget boven kwaliteit.

Je zegt dat monteren in MPEG2 niet ideaal is. Wat bedoel je daarmee ? Is er kwaliteitsverlies tijdens het monteren ? Of zijn er extra conversiestappen nodig alvorens er gemonteerd kan worden, wat het proces op zich inigewikkelder zou maken ??
      D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

Comment

hangt af van je soft: meestal extra conversie en kwalitietsverlies

Comment

Ik denk dat mpeg2 beelden monteren enorm snelle computers vereist.
          Misschien kan je de beelden uit je camera omzetten naar een avi-formaat op het moment dat je ze op de computer inlaadt? Kan dat?
          Zelf ken ik niemand die met zulke opnamesystemen monteert; maar misschien is het wel mogelijk.
          http://www.stich.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
            hangt af van je soft
            Tot hiertoe heb ik gebruik gemaakt van Nero en Windows Movie Maker. Onder monteren versta ik : begin en einde wat bijstellen, en eventueel chapters aanbrengen om daarna op DVD te branden.
            Ik zou dus graag in zo weinig mogelijk stappen van opgenomen beeld op de camera naar een "afgewerkte" DVD komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
              Ik denk dat mpeg2 beelden monteren enorm snelle computers vereist.
              Ik heb een Intel Core2Duo 2,4GHz, met 4GB Ram, en Vista 64bit. Grafische kaart is een nForce 8600GT met 256MB ram. Mijn OS staat op een 73GB 10k RPM disk, data staat op een 500GB 7200rpm disk. Zou dat volstaan denk je ?

Comment

Net even bij concurrent Saturn binnengelopen, de JVC GZ-MG275 staat daar in promotie aan 499,-. Waarschijnlijk zal het dat toestel worden. Hier zijn ze er alvast ook over te spreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jorisd Bekijk bericht
                  Ik heb een Intel Core2Duo 2,4GHz, met 4GB Ram, en Vista 64bit. Grafische kaart is een nForce 8600GT met 256MB ram. Mijn OS staat op een 73GB 10k RPM disk, data staat op een 500GB 7200rpm disk. Zou dat volstaan denk je ?
                  Ja had zoiets gedacht. Klinkt mss wat overdreven maar je hebt dat naar horen zeggen nodig

Comment

Tot hiertoe heb ik gebruik gemaakt van Nero en Windows Movie Maker. Onder monteren versta ik : begin en einde wat bijstellen, en eventueel chapters aanbrengen om daarna op DVD te branden.
                    Ik zou dus graag in zo weinig mogelijk stappen van opgenomen beeld op de camera naar een "afgewerkte" DVD komen.
                    Kan je dat binnenhalen in Moviemaker??? Ik kreeg een vraag van iemand die zei dat ze dalleen de audioclips hoort maar de video niet zichtbaar is...

Comment

Ulead en Pinnacle zijn betaalbaar en wslk ook snel aangepast aan veranderde markt. Het zijn populaire programma's en doen wat jij wil doen

Comment

Net even bij concurrent Saturn binnengelopen, de JVC GZ-MG275 staat daar in promotie aan 499,-. Waarschijnlijk zal het dat toestel worden. Hier zijn ze er alvast ook over te spreken.
                        De MG 155 staat on de Makro in reklame voor €399

Hubert
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
                          Kan je dat binnenhalen in Moviemaker???
                          Ik kan niet meer exact zeggen welke stappen ik daarvoor gevolgd heb, maar het is wel degelijk mogelijk, ja, mits natuurlijk alle drivers en dergelijke correct geïnstalleerd zijn. Ik heb het in elk geval al aan de praat gekregen met m'n oude Sony miniDV camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                            De MG 155 staat on de Makro in reklame voor €399
                            Bedankt voor de tip !

Hoe schat je dit toestel in, in vergelijking met de JVC MG 275 ?

Wat ik op 't eerste zicht zie als verschillen :
                            MG155 heeft minder megapixels (1.07 vs 2.18)
                            MG155 heeft een kleinere CCD (1/6 inch vs 1/3.9 inch)
                            MG155 heeft een grotere optische zoom (32x vs 10x)
                            MG155 heeft een kleinere HDD (30GB vs 40GB)

Ik lees hier trouwens een review die zegt dat de entry-level HDD camcorders eigenlijk de moeite niet waard zijn. Als je niet wat meer kan uitgeven voor een beter model (bij JVC vanaf de MG5xx reeks), dan blijf je beter bij MiniDV, omdat je dan voor minder geld meer kwaliteit krijgt. Althans, dat is daar de conclusie.

Ik schat echter het gebruiksgemak ook hoog in, en het feit dat ik de bestanden gewoon van een harde schijf kan kopiëren in plaats van in realtime een tape afspelen en opnemen op de PC vind ik toch ook belangrijk.
                            Last edited by jorisd; 27 maart 2008, 14:43. Reden: link toegevoegd

Comment

Ik kan niet meer exact zeggen welke stappen ik daarvoor gevolgd heb, maar het is wel degelijk mogelijk, ja, mits natuurlijk alle drivers en dergelijke correct geïnstalleerd zijn. Ik heb het in elk geval al aan de praat gekregen met m'n oude Sony miniDV camera.
                              Sorry, verkeerd begrepen, ik dacht dat je HDD beelden al binnengehaald had als test in Moviemaker
                              Blijkbaar zijn er tot nu toe geen mensen die al geprobeerd hebben om iets van HDD te monteren. Ben benieuwd of het lukt en welk de kwalitiet nog is

Comment

Working...
                              X