Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiets voor Woon-Werkverkeer..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fiets voor Woon-Werkverkeer..

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
    ... wat je kid hier eigenlijk doet is aan de wind fietsen. door regelmatig overstag te gaan wordt de juiste richting toch nog behouden
    Ik dacht al zoiets, da kind is dus duidelijk slimmer dan haar leeftijdgenootjes

Ik ben ondertussen ook nog eens naar mijn oude mountainbike gaan zien maar ik heb die ooit eens herspoten en kan dus geen merk meer zien. Heb toen een kader gekocht en een aparte groep en daar heb ik jaren plezier aan gehad.

Dixie
    ooit ... .

Comment

naaf versnelling is ook niet alles wel allemaal goed en comfortabel maar als uw ketting er toch eens afvalt ban je goed gescheten kheb het zojuist voorgehad in de middle of nowhere en ik moest nog 10km doen en de wet van Murphy is dan nog eens van toepassing mijn gsm was ook toevallig plat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
        naaf versnelling is ook niet alles wel allemaal goed en comfortabel maar als uw ketting er toch eens afvalt ban je goed gescheten kheb het zojuist voorgehad in de middle of nowhere en ik moest nog 10km doen en de wet van Murphy is dan nog eens van toepassing mijn gsm was ook toevallig plat
        Als je de ketting op tijd eens een beetje aanspant, en in het oog houdt dat die niet te erg versleten is, dan gebeurt dat niet gemakkelijk. Een correct aangespannen ketting die in goede staat is loopt nooit van de tandwielen...
        Met die gesloten kettingkast wordt er ook wel eens vergeten om de ketting te smeren, dat moet ook gebeuren, anders slijt die te snel.
        Als de ketting van mijn fiets iets te los ligt, dan rammelt die tegen de kettingkast, en daardoor weet ik perfect wanneer het tijd is om die weer wat bij te regelen.

En met een klein beetje gereedschap is die kettingkast zo open, de kettingkast van mijn fiets krijg ik open met een schroevendraaier, of desnoods zelfs met de platte (Yale) sleutel van mijn voordeur.

De ketting van een fiets met naafversnelling steekt in een gesloten kettingkast, en daardoor gaat die (met een beetje onderhoud) 30-40.000km mee. Met een derailleur moest ik vroeger elke 10.000km alles laten vervangen (elke 2 jaar), en als het weer wat te slecht was dan had die ketting ook veel onderhoud nodig (anders haalde die nog geen 10.000km).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als je de ketting op tijd eens een beetje aanspant, en in het oog houdt dat die niet te erg versleten is, dan gebeurt dat niet gemakkelijk. Een correct aangespannen ketting die in goede staat is loopt nooit van de tandwielen...
          Met die gesloten kettingkast wordt er ook wel eens vergeten om de ketting te smeren, dat moet ook gebeuren, anders slijt die te snel.
          Als de ketting van mijn fiets iets te los ligt, dan rammelt die tegen de kettingkast, en daardoor weet ik perfect wanneer het tijd is om die weer wat bij te regelen.

En met een klein beetje gereedschap is die kettingkast zo open, de kettingkast van mijn fiets krijg ik open met een schroevendraaier, of desnoods zelfs met de platte (Yale) sleutel van mijn voordeur.

De ketting van een fiets met naafversnelling steekt in een gesloten kettingkast, en daardoor gaat die (met een beetje onderhoud) 30-40.000km mee. Met een derailleur moest ik vroeger elke 10.000km alles laten vervangen (elke 2 jaar), en als het weer wat te slecht was dan had die ketting ook veel onderhoud nodig (anders haalde die nog geen 10.000km).

je valt in herhaling ik heb een mooie wandeling in het donker gehad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
            je valt in herhaling ik heb een mooie wandeling in het donker gehad
            Die "donkere" kant ken ik nu ook.
            Vrijdagavond een nieuwe fiets gekocht in de nieuwe Decathlon van Brugge (B-Park).
            Zaterdag de dynamo stuk. (In de donker op 15 km van huis....)
            Maandag de fiets binnen gebracht.

Vandaag een telefoon gekregen dat de nieuwe (naaf) dynamo morgen besteld wordt.
            Volgende week zal die er zijn.
            Dat is balen hoor : anderhalve week zonder "nieuwe" fiets.

Eigenlijk vind ik dat wel best een slechte service. Foei!
            Maandag de fiets binnen brengen en woensdag gaan ze het wisselstuk bestellen....... Trage mensen.
            Pfwwwwwwwwww.

Groetjes
            Skitch
            Last edited by Skitch; 4 november 2008, 23:13.
            ​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Vrijdagavond een nieuwe fiets gekocht in de nieuwe Decathlon van Brugge (B-Park).

Groetjes
              Skitch

Ja, ik en velen hebben dat wel hoor. ALs je iets nodig hebt, 't is dan dan het vaak stuk gaat of is .
              Onze gebuur kocht hem een nieuwe wagen en rijdt naar de Ardennen.
              's nachts effen pech gehad en ze hebben hem met de taxi naar huis moeten brengen.
              Ergens een probleem met electronische ontsteking (ja vroeger verving je de bougies en je kuiste even de delco en 99% kans dat je kon verder rijden). Een nieuw type en ja dat hebben ze niet.
              Eerst gesleept, ... zit ook al heel de week zonder (hij gaat nu mee met de fiets, wel de zijne hoor).

Je ziet maar, je kan altijd wel eens pech hebben.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Ziet uw baas niets in veilige bedrijffietsen...
                vele voordelen, fitter personeel, geen fileleed, noem maar op
                Groetjes
                350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                  Ja, ik en velen hebben dat wel hoor. ALs je iets nodig hebt, 't is dan dan het vaak stuk gaat of is .
                  Onze gebuur kocht hem een nieuwe wagen en rijdt naar de Ardennen.
                  's nachts effen pech gehad en ze hebben hem met de taxi naar huis moeten brengen.
                  Ergens een probleem met electronische ontsteking (ja vroeger verving je de bougies en je kuiste even de delco en 99% kans dat je kon verder rijden). Een nieuw type en ja dat hebben ze niet.
                  Eerst gesleept, ... zit ook al heel de week zonder (hij gaat nu mee met de fiets, wel de zijne hoor).

Je ziet maar, je kan altijd wel eens pech hebben.
                  Er was een defect aan de naaf dynamo. Iets verkeerd gemonteerd bij de fabricage.
                  De fiets afdeling heeft zich zelf verontschuldigd omdat zoiets eigenlijk niet zou mogen gebeuren...

Deze avond mijn fiets dus tip top in orde terug gekregen.
                  'Hij geeft zelf veel meer licht.

Groetjes
                  Skitch
                  ​​

Comment

Raar allemaal die dynamo's van tegenwoordig.
                    Op mijn BSA, die nog een taksplaatje heeft van 1978, en waarmee ik alle dagen naar het werk fiets, staat nog steeds de originele dynamo. Werkt nog steeds perfekt. is het dan toch waar dat er tegenwoordig geen kwaliteit meer gemaakt wordt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                      Raar allemaal die dynamo's van tegenwoordig.
                      Op mijn BSA, die nog een taksplaatje heeft van 1978, en waarmee ik alle dagen naar het werk fiets, staat nog steeds de originele dynamo. Werkt nog steeds perfekt. is het dan toch waar dat er tegenwoordig geen kwaliteit meer gemaakt wordt?
                      Er bestaan nog wel goede dynamo's, maar die kosten tot 10x meer dan de prullen die ze op de goedkope fietsen monteren.

Een naafdynamo gaat niet gemakkelijk stuk, ik denk dat Skitch gewoon pech heeft gehad.
                      De fietsen die standaard met een naafdynamo geleverd worden, die zitten zeker niet in de laagste prijscategorie, en dan krijg je over het algemeen ook wat meer kwaliteit.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Hoi,

Ik heb 12 jaar bij een importeur van fietsen gewerkt... en ken de fietswereld wel een beetje (let wel: heb er nu helemaal niets meer mee te maken). Bij itek zou ik nooit kopen omdat ze gewoon geen deftige merken aanbieden. Prima fietsen voor woon-werkverkeer vind ik Santos, Koga-Miyata, Stevens, Cannondale of bij de iets goedkopere Gazelle, Norta of Batavus.
                        http://pxgarden.tumblr.com/
                        Nikon D600 - Nikkor 28 f1.8 - Nikkor 50 f1.4 - Nikkor 85 f1.8 - Nikon SB600 - Nikon 70-300VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

Vandaag een telefoon gekregen dat de nieuwe (naaf) dynamo morgen besteld wordt.
                          Volgende week zal die er zijn.
                          Dat is balen hoor : anderhalve week zonder "nieuwe" fiets.

Eigenlijk vind ik dat wel best een slechte service. Foei!
                          Maandag de fiets binnen brengen en woensdag gaan ze het wisselstuk bestellen....... Trage mensen.
                          Pfwwwwwwwwww.

Groetjes
                          Skitch

Een fiets van bij Decathlon... is erger dan een digitale camera van bij Aldi!
                          http://pxgarden.tumblr.com/
                          Nikon D600 - Nikkor 28 f1.8 - Nikkor 50 f1.4 - Nikkor 85 f1.8 - Nikon SB600 - Nikon 70-300VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raptorken Bekijk bericht
                            Een fiets van bij Decathlon... is erger dan een digitale camera van bij Aldi!
                            't Ja. Maar fotografie is mijn hobby. Fietsen helemaal niet.
                            Alhoewel ik voor een Flevobike wel een uitzondering zou maken.

Groetjes
                            Skitch

PS : Die Decathlon fiets werkt nu toch al een hele tijd naar behoren.
                            ​​

Comment

Working...
                            X