Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiets voor Woon-Werkverkeer..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fiets voor Woon-Werkverkeer..

Hier zeer tevreden van de sigma verlichting,

powerled black pro.

Gaat een 10 uur mee op laagste stand en 3u op volle stand (die je niet nodig hebt als je niet door het veld fietst)

Lion batterij die je thuis in de prise steekt.
    Last edited by JorisFRST; 30 oktober 2008, 15:41.

Comment

Mijn inoled extreme (30 lux) doet het anders ook behoorlijk!
      http://www.myricreaties.be

Comment

De Sigma Karma Pro gebruik ik nu al een paar weken, en die geeft héél veel licht voor zo'n compact en licht setje.

De lithuim-ion accu is ook een voordeel, die mag altijd bijgeladen worden zodat je nooit zonder stroom valt (je moet ze dus nooit leegmaken, het mag zelfs niet, er is een beveiliging ingebouwd om dat te voorkomen).

Hier heb ik die besteld:

(Heel snelle levering, dinsdagavond besteld, woensdag een mailtje dat het pakketje verstuurd was, en donderdag stond DPD al aan mijn deur met het pakje.)
        Last edited by Black B@ndit; 30 oktober 2008, 15:39.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

En de powerled black pro is bij den duits 50 euro minder als hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
            En de powerled black pro is bij den duits 50 euro minder als hier
            Ik heb eerst prijzen vergeleken voor ik dat lampje heb besteld, de "normale prijs" van die Karma Pro is op heel wat plaatsen ook tot 50 euro hoger dan wat ik ervoor betaald heb.

Je moet er wel 9,95 euro verzend/ verpakkingskosten bijtellen.

De Powerled Black geeft wel meer licht, maar ik heb voor de Karma Pro gekozen omdat de lichtbundel wat breder is.

Ik denk dat ze dezelfde led gebruiken, door de bredere lichtstraal van de Karma geeft dan dan een lagere meetwaarde op 10m dan bij de Black die een smallere lichtbundel geeft.
            (het licht wordt dus meer verspreid bij de Karma)
            Last edited by Black B@ndit; 30 oktober 2008, 16:14.
            BD0338BE

Comment

Ja, ik wou ook eerst die Sigma en die Powerled kopen. Ik heb ze trouwens in de hand gehad maar die Ixon, feitelijk hier niet bekend, heeft een prachtige breedstalend beeld. Ik kan hier thuis ook zonder probleem tot in de hof achteraan lichten 's nachts en dan spreek ik over 100 m.
              De Karma en de Powerled voldoen zeker, maar die stralen iets te gebundeld voor een fiets in een veldweg.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

De nieuwe Busch&Muller Lumotec IQ CYO is ook wel heel interessant in combinatie met een naafdynamo (die zit al op mijn fiets).
                Die had ik eerder moeten vinden, de versie zonder ingebouwde reflector geeft zelfs 50% meer licht (60 lux), dan moet je nog wel een simpele witte reflector op het stuur monteren.
                Er zit ook een standlichtfunctie op, met een condensator die geladen wordt tijdens het rijden.

www.starbike.com order online ☆ free shipping from 300 (UK) ☆ insured parcel ☆ quick delivery ☆ www.starbike.com
                BD0338BE

Comment

[algemeen]forum conclusie:
                  de koopkracht

ik ga verbouwen, wat zal ik kopen?
                  het duurste is uiteindelijk de beste koop en gaat't langste mee

welke auto zou ik nemen?
                  zeker een bmw/mercedes of duur middenmerk. de duurdere is de betere en gaat langer mee

welke computer heb ik nodig?
                  hoe meer processoren, hoe meer ram, hoe groter de harde schijven.. des te beter. de duurdere dus

ik zoek een fiets..?
                  mag ik de lijn doortrekken en je iets aanraden van minstens 2000 a 2500 euro?
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                    de koopkracht

ik ga verbouwen, wat zal ik kopen?
                    het duurste is uiteindelijk de beste koop en gaat't langste mee

welke auto zou ik nemen?
                    zeker een bmw/mercedes of duur middenmerk. de duurdere is de betere en gaat langer mee

welke computer heb ik nodig?
                    hoe meer processoren, hoe meer ram, hoe groter de harde schijven.. des te beter. de duurdere dus

ik zoek een fiets..?
                    mag ik de lijn doortrekken en je iets aanraden van minstens 2000 a 2500 euro?
                    Daarvoor ga je geen Carbon Frame + Full XT hebben hoor. Veel te weinig dus
                    ---
                    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

de koopkracht

... hier is het nog altijd het zelfde dan 15 jaar geleden ...

Ik heb nog steeds een stuk maand over op het einde van mijn loon !

Ik heb toen maar besloten om zelf een fiets te maken want voor de prijs die er toen opplakte
                      Gedaan zadelpijn en omhoog gemiddelde snelheid , ik rij er nog elke dag mee naar het werk.

Dixie
                      ooit ... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moi-online Bekijk bericht
                        voila se

dit weekend een fiets gekocht

Het is een GIANT Expression geworden.

Tis met naafdynamo, zeer goede AXA-Slot, 7 versnellingen, ...
                        Heb nog de gewone V-Brakes genomen, hier kan je dan zelf nog wat aan doen...

Fiets heb ik 449euro betaald, sommigen zeggen dat dat teveel zou zijn voor de fiets...

Iemand ervaring met deze fiets of met Giant over het algemeen??

Alvast bedankt
                        Giant is
                        Nikon D90

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moeikketreimeloe Bekijk bericht
                          Ik heb toen maar besloten om zelf een fiets te maken want voor de prijs die er toen opplakte
                          Gedaan zadelpijn en omhoog gemiddelde snelheid , ik rij er nog elke dag mee naar het werk.

Dixie
                          Zie daar, zowaar nog iemand met een ligfiets!
                          http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                            Zie daar, zowaar nog iemand met een ligfiets!
                            Het is dat ik geen klein modellen in stock heb dus moet ik met spijt in het hart mijn kids leren fietsen met zo een vang-veel-wind-model

Maar van de snelheid gaat ze het nog niet moeten hebben die klein ,hehe.

Dixie
                            ooit ... .

Comment

oei oei oei moe! ik vrees dat je het slecht begrepen hebt.

je kids rijden met zo'n ecopowerfiets. de bedoeling is dat jij als bestuurder ook fungeert als zeil.
                              zoals je wel weet zit er in wind veel (natuurlijke en groene!) energie. de bedoeling is nu als ecopowerfietser die wind op te vangen en je in de juiste richting te laten voortstuwen.

wat je kid hier eigenlijk doet is aan de wind fietsen. door regelmatig overstag te gaan wordt de juiste richting toch nog behouden

het is vanzelfsprekend dat je met zon ligfiets minder wind vangt en je dus steeds zelf moet trappen
                              foto als spiegel of als venster?

Comment

wat je kid hier eigenlijk doet is aan de wind fietsen. door regelmatig overstag te gaan wordt de juiste richting toch nog behouden

Die moet ik onthouden, als ik nog eens teveel gezopen heb en van de ene kant naar de andere kant van de baan zwalp als ik naar huis fiets. En een excuus nodig heb, voor die mannekes met hun vlamende salami
                                To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                                X