Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe hd van den aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat bij defect van een HDD?

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
    Wat ik mij afvraag?
    Stel: je koopt een HDD, zet er deze week een paar images van je volledig systeem op!
    Alsook een paar backups, ook van je mail-map en allerlei Foto's!
    Na 14 dagen doet hij het echter niet meer, je mag hem binnenbrengen en krijgt uw geld terug.
    Je brengt wel een volledig systeem-copy binnen, met wachtwoorden, beveiligingsmodules, banksoftware, enz...enz!!
    Leken "zoals wij" kunnen trouwens bij een defecte HDD niets meer deleten, of ingrijpen met een kill disk programma, of zoiets in dienen aard!
    Waar komen al uw of mijn gegevens uiteindelijk terecht??
    Dit geld dus niet enkel voor Aldi HDD's natuurlijk, maar het is juist iets dat ik me afvraag en niet direct een pasklaar antwoord op weet!

SF
    stevige magneet tegen je schijf houden... gegarandeerd naar de knoppen en onleesbaar...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Goede vraag!

Bij een klant heb ik ooit eens het volgende voorgehad, laptopschijfje kapot, was nog onder garantie dus vervangschijfje gekregen. Normaal werd alles via Ghosts bijgehouden dus hoefde enkel maar een Ghost image terug te zetten. Toen ik de HD installeerde en te laat was om op 'press any key to boot from CD' te reageren, startte die schijf gewoon verder op
      Natuurlijk een hoop foutmeldingen om het OS te laden, maar ik heb ze dan achteraf als slave in een pc gehangen en kon zo aan alle data van dat bedrijf.

Kan natuurlijk een alleenstaand geval zijn, misschien worden de andere gerefurbishede schijven eerst geformatteerd vooraleer ze terug uitgeleverd worden, maar het zet je wel eens aan het denken.
      Dat bedoel ik dus.
      Bij Radar hebben ze 'een jaar of 2 terug' eens een grote partij defecte en afgedankte HDD's via eBay gekocht. (voor 10x niets aan €)
      Resultaat: 85% kon nog gestart en gelezen worden, op een HDD testbank
      Scary ..toch?

SF
      00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
        stevige magneet tegen je schijf houden... gegarandeerd naar de knoppen en onleesbaar...
        Echt?
        Ah, dat wist ik niet!

Bedankt
        SF
        00.00 Gone

Comment

Moet wel een heeeeeeel stevige magneet zijn, daar je HD behuisd is in een mu-Metaal
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Moet wel een heeeeeeel stevige magneet zijn, daar je HD behuisd is in een mu-Metaal
            Uw link legt uit wat een mumetaal is, maar dat een HD erin behuisd zou zijn vind ik er niet in terug.

Dave
            pixelpusher

Comment

Re: externe hd van den aldi

Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk bericht
              Na 21 posts nog eens iemand die er iets van kent.

Deze HD heeft een eSATA aansluiting.
              Deze HD van de groentenboer is dus beter en goedkoper dan deze uit de PC winkel.
              Waar heb ik uberhaupt geschreven dat deze beter is dan eentje uit de pc-winkel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Uw link legt uit wat een mumetaal is, maar dat een HD erin behuisd zou zijn vind ik er niet in terug.

Dave

Zoek maar eens op Hard disk en Neodymium en mumetal.

Neodymium wordt hiervoor gebruikt:

Je kunt overigens wel een ruimte magnetisch afschermen door deze te omgeven met een zeer goede magnetische geleider. Een soort kooi van Faraday, maar dan voor magnetische velden.
                Het mu-metaal wordt voor de koppen gebruikt, anders gaan die last hebben van het Neodymium.

Dus mijn stelling was niet compleet juist, mijn excuses, het resultaat wel overigens, met een gewone magneet ga je niet zo snel een HD wissen..
                Last edited by Destn; 19 maart 2008, 17:36.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DD Bekijk bericht
                  Goedkoper?

prijs 89,90 + verzendkost 15,95 = 105,85

prijs 99,99 + 5 min. te voet = 99,99

't is maar om te zeggen...
                  Ik gebruik altijd deze : http://www.scribd.com/doc/376717/sataide
                  Je kan er eender welke schijf op aansluiten of dit nu van een laptop is of een gewone ide. Ook Sata kan je er mee lezen. Alles compleet 15€ (op pc beurs). Koop gewoon een HD schijf en aansluiten.

Comment

affijn, ik heb 'm, en als ik tijd heb probeer ik 'm

bedankt voor de vele reacties
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mik Bekijk bericht
                      Ik gebruik altijd deze : http://www.scribd.com/doc/376717/sataide
                      Je kan er eender welke schijf op aansluiten of dit nu van een laptop is of een gewone ide. Ook Sata kan je er mee lezen. Alles compleet 15€ (op pc beurs). Koop gewoon een HD schijf en aansluiten.
                      Hmja ik heb ook zoiets, maar praktisch vind ik het toch niet.
                      pixelpusher

Comment

5 minuten in de microgolf?

SF
                        00.00 Gone

Comment

SF
                          Denk het niet eerlijk gezegd, probeer eens

Comment

SF
                            gaat eerder je microgolf ontploffen of zo... nu ok, dan kan ook je HD naar de knoppen zijn en het doel heiligt de middelen zeker

wat betreft de schijf van de aldi : gisteren bij iemand thuis geweest die deze schijf had gekocht... Op zijn vaste computer deed die het zonder problemen maar op zijn laptop met geen wil van de wereld werkende te krijgen.

Ook nog iets vreemds : aan de USB-kabel die bij de schijf zat hing een stickertje : "Do not connect USB before installing cd" maar er zat helemaal geen cd in de doos
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

..
                              "Do not connect USB before installing cd" maar er zat helemaal geen cd in de doos
                              Dan is 't simpel toch....gewoonweg niet gebruiken...

Comment

Kopen jullie ook jullie wagens bij de bakker of de slager op de hoek
                                Als mijn slager een groot platen wit brood verkoopt dat even lekker is als waar ik nu bij de bakker ge en die vraagd er 1 euro voor ga ik mijn brood bij de slager halen
                                Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Working...
                                X