Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPHONE- fraude

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IPHONE- fraude

    daar de iphone een felbegeerd "hebbedingetje" is, is dat uiteraard een hot-item op de 2de handssites kapaza, 2dehands, ...

    Nu ikzelf en zeker nog 10 andere gedupeerden hebben ons laten vangen aan een typ genaamd PIETER BORREMANS uit Leuven

    Hij gebruikt verschillende e-mailadressen, dus soms moeilijk traceerbaar. Hij gebruikt een prijs die net iets lager is dan de gangbare verkoopprijzen, daarom is de geloofwaardigheid enorm groot. Hij stelt voor het geld over te maken op zijn rekening, dat hij de dag erna de iphone zal versturen (want is laatste uit reeks).

    Wat echt is; Hij is een zware gokverslaafde die het geld er de dag van ontvangst nog doorjaagd!

    We zijn dus zeker al met 4 gedupeerden die effectief een klacht hebben ingediend bij de politie.
    Ik heb het geluk dat ik de dag na overschrijving onraad rook (door eens te googlen op zijn naam) en met mijn bank nog contact opgenomen heb om het bedrag te recupereren.

    Hij heeft de laatste 2 dagen zeker al volgende buit gemaakt(vernomen via andere gedupeerde;

    1x voor 650 ( 2 iphones )
    1x voor 400 ( 1 )
    1x voor 410


    DUS PAS OP VOOR IEMAND UIT LEUVEN ONDER DE NAAM PIETER BORREMANS
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

  • #2
    Re: IPHONE- fraude

    thnx voor de waarschuwing
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: IPHONE- fraude

      you're welcome,

      weet je ben hier absoluut niet trots op, maar graag belet ik dat smeerlapke voor meer van die activiteiten!!
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment


      • #4
        Re: IPHONE- fraude

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht

        weet je ben hier absoluut niet trots op, maar graag belet ik dat smeerlapke voor meer van die activiteiten!!

        't is niet alleen dat "smeerlapke", maar 'k heb de laaste tijd serieus wat via e-bay zitten aankopen (wel altijd zelf gaan afhalen, nooit laten opsturen) dat ik er weer wat vertrouwen begon in te krijgen...... Maar een wake up call op zijn tijd is nooit slecht . Sorry dat het jou moeten overkomen is, 'k had je gerust je iphone gegund, maar kom je hebt je centen terug
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: IPHONE- fraude

          Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          'k had je gerust je iphone gegund,
          ne maat brengt éne mee uit de VS, volgende week he ik em, dus niks frustratie hier.
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: IPHONE- fraude

            hi
            ik ben bijna ook in contact gekomen met hem via een zekere Christophe de roo.
            Toeni k in Leuven aan kwam was er nog de een noch de andere te zien !
            Zeer dubieus.
            Laat je niet vangen.
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #7
              Re: IPHONE- fraude

              christophe De Roo is ook een gedupeerde!
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

              Comment


              • #8
                Re: IPHONE- fraude

                Vervelend dat dit gebeurd is. Als ik heel eerlijk ben snap ik nooit zo goed waarom mensen bereid zijn flinke bedragen over te maken naar iemand die ze niet kennen zonder de handelswaar in handen te hebben. Ik rijd zelf nog liever 200 kilometer om iets op te halen of zoek het dichter bij huis.

                Comment


                • #9
                  Re: IPHONE- fraude

                  Euh, dergelijke bedragen overschrijven zondermeer naar aanleiding van iets wat op een 'algemene tweedehands site' staat...

                  Ik doe alleen maar zoiets :

                  - op specifieke sites zoals belgiumdigital voor foto materiaal, im voor apple,...
                  - als ik de volledige gegevens van de tegenpartij heb
                  - ik deze zijn gegevens geverifieerd heb

                  En ten allen tijde wil ik dat eigenlijk alleen maar zelf ophalen. Als ze weigeren of louche locaties afspreken weet je al genoeg (zo volstaat 'onder het atomium' niet echt).

                  Een beetje gezond verstand kan geen kwaad
                  Nikon D90

                  Comment


                  • #10
                    Re: IPHONE- fraude

                    Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                    Vervelend dat dit gebeurd is. Als ik heel eerlijk ben snap ik nooit zo goed waarom mensen bereid zijn flinke bedragen over te maken naar iemand die ze niet kennen zonder de handelswaar in handen te hebben. Ik rijd zelf nog liever 200 kilometer om iets op te halen of zoek het dichter bij huis.
                    ²

                    Rij ook liever het halve land rond (rij wel gratis, maar toch).
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: IPHONE- fraude

                      Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
                      Een beetje gezond verstand kan geen kwaad
                      luister dat is hier geen les in moraal hé, enkel een waarschuwing!
                      Weet wel dat dit niet mijn beste zet was en dat de meesten dit niet zouden doen blablabla..
                      Zo'n reacties waren nu ook juist NIET de bedoeling van het opstarten van deze thread.

                      voor de geïnteresseerden;


                      Hij is ook gekend met verkopersaccount "hombelke" bij www.ebay.be

                      thread is opgestart via intermactivity
                      Last edited by Lieven0303; 29 februari 2008, 05:27.
                      Photography helps people to see
                      -Berenice Abbott-
                      BD1050BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: IPHONE- fraude

                        er wordt spijtig genoeg geprofiteerd van de iPhone-hype. Ikzelf wens er me ook eentje te kopen.

                        Mochten er BD-leden zijn die zelf naar de States gaan en bereid zijn er enkele mee te brengen, dan zou ik die persoon wel willen opzoeken en met een duidelijke afspraak (voouit betaald met een handtekening) gaan shoppen sturen voor mij.

                        Goeie afspraken maken goeie vrienden.

                        Dus wie gaat naar Amerika in de nabije toekomst ? Ik zou het appreciëren.

                        groeten

                        Comment


                        • #13
                          Re: IPHONE- fraude

                          Heel erg jammer dat dit is gebeurd. Ik heb op veilig gespeeld en mijn iPhone
                          in januari door een vriendin uit NY laten meebrengen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: IPHONE- fraude

                            Betaal je dan ook de invoertaks/boete als die persoon gepakt wordt op de luchthaven in Zaventem ???





                            Oorspronkelijk geplaatst door hans.couckuyt Bekijk bericht
                            er wordt spijtig genoeg geprofiteerd van de iPhone-hype. Ikzelf wens er me ook eentje te kopen.

                            Mochten er BD-leden zijn die zelf naar de States gaan en bereid zijn er enkele mee te brengen, dan zou ik die persoon wel willen opzoeken en met een duidelijke afspraak (voouit betaald met een handtekening) gaan shoppen sturen voor mij.

                            Goeie afspraken maken goeie vrienden.

                            Dus wie gaat naar Amerika in de nabije toekomst ? Ik zou het appreciëren.

                            groeten

                            Comment


                            • #15
                              Re: IPHONE- fraude

                              ik speel nu ook op veilig, éne laten meebrengen uit de VS.
                              uit folie halen, en gewoon in zak steken, niemand die iets vraagt.
                              Photography helps people to see
                              -Berenice Abbott-
                              BD1050BE

                              Comment

                              Working...
                              X