Op 3 mei 2007 koop ik in de FNAC in Brussel een iPod 30GB.
Aankoopprijs bedraagt op dat moment 269 Eur.
Tot hier het goede nieuws
Ergens half april 2008 begeeft mijn iPod het.
Wat ik ook probeer: niets meer.
Aangezien er wettelijk 2 jaar garantie wordt gegeven op elektro, ga ik er van uit dat dit ook geldt voor mijn iPod. Ik beslis nog even te wachten om mijn Ipod te laten herstellen tot ik nog eens in de buurt ben.
Vandaag dus naar de FNAC. Daar vertelt men mij dat de garantie komt van de fabrikant, Apple dus, en dat Apple maar 1 jaar garantie geeft. 2 weken te laat dus. Op het kasticket is echter niets vermeld van geldende garantie.
Voorstel van FNAC: bestek laten maken van de herstellingskost. Kostprijs bestek 170 EUR. De herstellingskost kan ook nog eens oplopen. Men vertelt mij dat het waarschijnlijk goedkoper uitkomt een nieuwe te kopen. Het compromis van FNAC is om hun 15% commissie op de bestekkost te laten vallen. Uiteindelijk drie personen gesproken, tot het afdelingshoofd toe: niets aan te doen...
Kan dit zomaar? Is dit wettelijk?
Als ik geweten had dat het maar één jaar was had ik de Ipod binnen de garantieperiode kunnen binnendoen en laten herstellen.
Aankoopprijs bedraagt op dat moment 269 Eur.
Tot hier het goede nieuws
Ergens half april 2008 begeeft mijn iPod het.
Wat ik ook probeer: niets meer.
Aangezien er wettelijk 2 jaar garantie wordt gegeven op elektro, ga ik er van uit dat dit ook geldt voor mijn iPod. Ik beslis nog even te wachten om mijn Ipod te laten herstellen tot ik nog eens in de buurt ben.
Vandaag dus naar de FNAC. Daar vertelt men mij dat de garantie komt van de fabrikant, Apple dus, en dat Apple maar 1 jaar garantie geeft. 2 weken te laat dus. Op het kasticket is echter niets vermeld van geldende garantie.
Voorstel van FNAC: bestek laten maken van de herstellingskost. Kostprijs bestek 170 EUR. De herstellingskost kan ook nog eens oplopen. Men vertelt mij dat het waarschijnlijk goedkoper uitkomt een nieuwe te kopen. Het compromis van FNAC is om hun 15% commissie op de bestekkost te laten vallen. Uiteindelijk drie personen gesproken, tot het afdelingshoofd toe: niets aan te doen...
Kan dit zomaar? Is dit wettelijk?
Als ik geweten had dat het maar één jaar was had ik de Ipod binnen de garantieperiode kunnen binnendoen en laten herstellen.
Comment