Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Vista

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    Laten we het simpel zeggen, met nat kan je perfect naar buiten, maar kan er niemand naar binnen, zonder dat jij aan pat doet, en iemand expleciet binnenlaat.....

Maar 'k veronderstel, als er een router tussen staat, dat je onbewust wel aan nat doet
    Je was sneller dan ik

Om het nog iets verder uit te leggen, je gaat achter je router adressen gebruiken die op internet niet gekend zijn of niet gerouteerd kunnen worden. Dus als iemand toch je adres vind en er naartoe wil gaat hij er niet geraken. Tenzij je zoals jdm zegt hem zelf op je router naar binnen doorlaat.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Mijn pc is nog nooit gekraakt, maar als je wil post ik de logs wel eens van het aantal aanvallen dat er per minuut binnenkomen. Ja, ik log alles wat er binnenkomt en garandeer je het houd niet op met 100/min.

Ik ben wel lid van een van die banken, maar je moet wel weten dat die pc's op een enorm beveiligd netwerk zitten. Zoals ik hiervoor ook al gezegd heb, ik heb ook een windows draaien maar die komt NOOIT op het net en dan zal je daar ook geen problemen mee hebben. Die is van extern ook niet bereikbaar.

Over zwakke tegenstanders, mijn ma zit op een out of the box ubuntu. Die is even kwetsbaar als uw schoonmoeder

@Theo, als je die router hebt dan zal je die NAT (network address translation) ook wel hebben. Open maar eens een dos venster en type ipconfig, het zal je wel iets geven in de range van 192.168.0.0/16.
      Microsoft Windows [versie 6.0.6000]
      Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Theo>ipconfig

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Belkin
      Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::fdb9:84f4:8c70:f0d%14
      IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.2
      Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1

Tunnel-adapter LAN-verbinding*:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
      IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:4137:9e66:1cb1:2865:3f57:fdfd
      Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::1cb1:2865:3f57:fdfd%10
      Standaardgateway. . . . . . . . . : ::

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Belkin
      Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::5efe:192.168.2.2%19
      Standaardgateway. . . . . . . . . :

C:\Users\Theo>

>>> krijg er "tunnel vision" van

Maar tegen wat zou dat bescherming moeten bieden dan?
      Dat zorgt er alleen maar voor dat ongevraagd verkeer van buitenaf niet je computer bereikt.
      Last edited by theokus; 6 februari 2008, 17:34.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Voila, je hebt een /24 subnet je kan dus een 253 pc's achter je router zetten, en je intern ip adres van je router is 192.168.2.1. En daarmee weet geen mens iets. Want je ip adres van je wan kant gaat iets met een 81. ...... zijn (als je telenet klant bent). En het automatischme dat terugkerend verkeer toelaat, als jij naar een webpagina gaat, werkt niet in omgekeerde richting
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Voila, je hebt een /24 subnet je kan dus een 253 pc's achter je router zetten, en je intern ip adres van je router is 192.168.2.1. En daarmee weet geen mens iets. Want je ip adres van je wan kant gaat iets met een 81. ...... zijn (als je telenet klant bent). En het automatischme dat terugkerend verkeer toelaat, als jij naar een webpagina gaat, werkt niet in omgekeerde richting
          Merciekes
          Allee dan: ik heb méér dan ik wist
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik ben wel lid van een van die banken, maar je moet wel weten dat die pc's op een enorm beveiligd netwerk zitten. Zoals ik hiervoor ook al gezegd heb, ik heb ook een windows draaien maar die komt NOOIT op het net en dan zal je daar ook geen problemen mee hebben. Die is van extern ook niet bereikbaar.
            Overdag hangen die op een veilig netwerk ja maar 's avonds hangen die portables van de meeste kantoorhouders thuis aan internet. En het zijn niet altijd volwassenen die erop spelen hoor.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En het zijn niet altijd volwassenen die erop spelen hoor.
              Oh jawel hoor. Het zijn vooral volwassenen die daar op ... spelen.
              DigiCam

Comment

Overdag hangen die op een veilig netwerk ja maar 's avonds hangen die portables van de meeste kantoorhouders thuis aan internet. En het zijn niet altijd volwassenen die erop spelen hoor.

Voor hetgene wat ik van bepaalde banken al gezien heb, ga je op die portables zelfs nog geen rechten genoeg hebben, om er een usb stick in te steken, laat staan zelf een programma op te installeren

Comment

Voor hetgene wat ik van bepaalde banken al gezien heb, ga je op die portables zelfs nog geen rechten genoeg hebben, om er een usb stick in te steken, laat staan zelf een programma op te installeren
                  Dan ben je echt heel verkeerd geïnformeerd.
                  Die mensen zijn even inventief als jij en ik ...
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Dan ben je echt heel verkeerd geïnformeerd.
                    Die mensen zijn even inventief als jij en ik ...
                    Dan moet je al uw eigen portable hacken, en het administrator password van uw pc reseten, daarvoor bestaan de nodige tools en op internet gratis te downloaden (waarvan velen dan nog eens een trojan bevatten ). Geen probleem. Standaard krijgt niemand geen rechten meer om nog iets op zijn portable uit te voeren, zelfs een printer toevoegen, usbstick insteken of een command prompt open doen is al iets wat men gelukkig standaard uitschakelt in de meeste bedrijven die zelfs de security van een bank niet nodig hebben. Als je dat doet, maak je gewoon een grove fout en heeft je baas al het recht om je zonder boe of ba buiten te zwieren.

Ik ben al een paar keer bij hoofdkantoren van belgische banken binnen geweest, om apparatuur te plaatsen. En 'k heb bij bepaalde banken wel gezien hoe het er aan toe gaat. Daar zitten geen klojo's van mannen die denken dat ze het kunnen, daar zitten effectief mensen die weten waarmee ze bezig zijn. Je gaat mij niet wijsmaken dat een kantoordirecteurke van een bank op zijn portable doet wat hij wilt, zonder dat het hoofdkantoor het gezien heeft wat er gebeurt is.
                    Zelfs bij ons, wij doen niet meer op onze portable wat we willen daar staat als we bij deze bij ons in het bedrijf in het netwerk hangen, scannen ze eerst wat voor soft er op de pc staat (niet op virussen he, gewoon wat voor soft er op staat, staat daar een extra programma op geinstalleerd hebben ze ook wel door, dat we onreglementaire dingen gedaan hebben, en worden we op het matje geroepen). Ook de reden dat ik met een 2e prive hd werk, en er mijn originele alleen maar insteek als ik binnen op het bedrijfsnetwerk ga, maar dat vromt voor hen geen gevaar, omdat die met hen ook niet in contact komt.

Comment

Zelfs bij ons, wij doen niet meer op onze portable wat we willen daar staat als we bij deze bij ons in het bedrijf in het netwerk hangen, scannen ze eerst wat voor soft er op de pc staat (niet op virussen he, gewoon wat voor soft er op staat, staat daar een extra programma op geinstalleerd hebben ze ook wel door, dat we onreglementaire dingen gedaan hebben, en worden we op het matje geroepen).
                      Alles kan je omzeilen, ook dit.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Alles kan je omzeilen, ook dit.
                        Als je dat denkt, bekijk dan eens integrity van checkpoint. Daarmee kom je zelfs niet op het netwerk als je niet de patchen geinstalleerd heb die de admin wil. Kan je mee checken tot welke banale registry setting die je maar wil. Dit gecombineerd met 802.1x op je switchen en dan mag je zeker zijn dat de pc's aan je eisen voldoen en dat er geen vreemde pc op je netwerk komt. Je kan zelfs zo ver gaan dat de switch gewoon zijn poort compleet uitzet als er iets op komt dat niet voldoet.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Als je dat denkt, bekijk dan eens integrity van checkpoint. Daarmee kom je zelfs niet op het netwerk als je niet de patchen geinstalleerd heb die de admin wil. Kan je mee checken tot welke banale registry setting die je maar wil. Dit gecombineerd met 802.1x op je switchen en dan mag je zeker zijn dat de pc's aan je eisen voldoen en dat er geen vreemde pc op je netwerk komt. Je kan zelfs zo ver gaan dat de switch gewoon zijn poort compleet uitzet als er iets op komt dat niet voldoet.
                          bwa, als ik er mijn hubke tussen plaats met daar mijn linux pc op local loopback adres (wat in windows al niet meer mogelijk is den bill zal wel zijn reden hebben zeker), kan ik toch nog via wireshark volgen welke communicatie er tussen een pc en de rest van het netwerk gebeurt en hem misschien kunnen simuleren. Maar 'k ga inderdaad niet veel tot niets meer kunnen uitsteken.... Maja soit 'k ben ook maar een amateur zeg dus nooit nooit in deze wereld

Comment

bwa, als ik er mijn hubke tussen plaats met daar mijn linux pc op local loopback adres (wat in windows al niet meer mogelijk is den bill zal wel zijn reden hebben zeker), kan ik toch nog via wireshark volgen welke communicatie er tussen een pc en de rest van het netwerk gebeurt en hem misschien kunnen simuleren. Maar 'k ga inderdaad niet veel tot niets meer kunnen uitsteken.... Maja soit 'k ben ook maar een amateur zeg dus nooit nooit in deze wereld
                            Waar ga jij uw hub dan plaatsen? Voor de switch lukt het niet, want dan shut hij zijn poort. Achter de switch ook niet, ten eerste raak je al niet in het lokaal en ten tweede is het daar allemaal fiber.
                            Zelfs moest je uw hub voor de switch kunnen aansluiten, dan zie je nog niks op een switched netwerk tenzij je een spanpoort kan configureren op de switch. Maar daar raak je al niet op zonder een toestel met toegang

Comment

Waar ga jij uw hub dan plaatsen? Voor de switch lukt het niet, want dan shut hij zijn poort. Achter de switch ook niet, ten eerste raak je al niet in het lokaal en ten tweede is het daar allemaal fiber.
                              Zelfs moest je uw hub voor de switch kunnen aansluiten, dan zie je nog niks op een switched netwerk tenzij je een spanpoort kan configureren op de switch. Maar daar raak je al niet op zonder een toestel met toegang
                              Tussen de switch en de pc die ik wil afluisteren, dat ga jij nooit zien die hub is passief, die doet geen broadcasts, dus je switch poort gaat niet in status closed gaan . Ik ga niet je volledige netwerk kunnen zien dat is juist, maar 'k ga wel volledig de communicatie op het netwerk van die 1e pc kunnen zien, en dat is al een begin

Comment

Pas op, Doc gaat beweren dat ze de lengte van de kabels in het oog houden.

Comment

Working...
                                X