Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vista
Collapse
X
-
-
Re: Vista
Ik heb vista en heb totaal geen klachten eigenlijk...
start wat traag op ok...
en die messages die je krijgt als je iets wil copieren kan je ook afzetten, en voor de rest werkt alles hier prima eigenlijk.
Vista is wel zwaarder OS dan XP, maar dat hebben ze lang op voorhand al gezegd. Dus als je vista instaleert op een oude machine kan je wel verwachten dat je pc trager zal werken....Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
My travel photography site
-
Microsoft heeft een slecht geheugen.
Nog niet zo lang geleden had Gates de mond vol van multitasking
en nu zouden we niet teveel programma's tegelijkertijd mogen gebruiken.
Bill zou eens moeten kijken, en dat doet hij met gretige ogen, naar Ubuntu.
Ubuntu heeft geen last van virussen en dergelijke.
Ubuntu heeft geen zware machine nodig om vlot te draaien.
En als je 5 of 10 progamma's open hebt in Ubuntu dan kan je gerust nog
een 11de gebruiken.
Ubuntu-gebruikers zijn "prutsers"....
Dit is positief bedoeld omdat Ubuntu véél moet doorstaan omdat de gebruikers
er méér mee bezig zijn dan met de programma's
Bij Ubuntu heb je geen "cleaning" nodig of "defrag".
Windowsgebruikers zijn "geslagen honden"
Ze krijgen voortdurend slaag van de baas en toch blijven ze de baas trouw...
Slechte programma's of rommel downloaden, daar kan over gepraat worden.
Maar we kunnen ook niet verlangen dat elke gebruiker een burgerlijk ingenieur is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk berichtIk ben net overgeschakeld naar Mac. En ik weet nu al; ik keer nooit terug.
Ik heb Parallels draaien voor als ik nog echt een PC applic nodig heb. Maar tot mijn verbazing is dat voorlopig enkel ProShow gold...
Ik hoop ook dat de volgende versie van OpenOffice het beter doet.
De populariteit van Windows zijn de toepassingen
Windows is dat volgens mij dat nooit geweest.
Comment
-
-
Over de snelheid niet echt te klagen.
Maar als er eens een programma vastloopt is de lijdensweg nog langer dan bij XP. Eerst wordt het ganse scherm grijs, als ja dan het programma wil afsluiten krijg je een vraag of je wil afsluiten of wil wachten op reactie van het programma. Wachten heeft geen zin, dus afsluiten maar. Dan krijg je de melding dat er naar een oplossing gezocht wordt voor het probleem. Na een halve minuut of zo sluit het programma dan af (waarom Microsoft al die programmeer-energie steekt in het proberen "oplossen" van een vastloper is me een raadsel, het werkt toch nooit).
Wat trouwens bij mij ook nog nooit gewerkt heeft (ook niet in XP,98 etc..): je klikt op een bestand en windows komt vertellen dat het dat bestand niet kan openen, omdat de software ervoor ontbreekt. Je krijgt dan de vraag of Windows op het net mag gaan zoeken voor een oplossing..... nog NOOIT heb ik daar een oplossing zien verschijnen. Ik vraag me steeds af: testen programmeurs zo'n dingen dan niet uit ?BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
Bill zou eens moeten kijken, en dat doet hij met gretige ogen, naar Ubuntu.
Ubuntu heeft geen last van virussen en dergelijke.
Ubuntu heeft geen zware machine nodig om vlot te draaien.
En als je 5 of 10 progamma's open hebt in Ubuntu dan kan je gerust nog
een 11de gebruiken.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtMaar we kunnen ook niet verlangen dat elke gebruiker een burgerlijk ingenieur is.
Maar ja, als de Phaedra's en de Lijst'en (toch een schone vlaamse voornaam Lijst) op een lege autostrade wel verkeersovertredingen mogen plegen, mag de modale gebruiker toch wel illegaal op zijn peeceeke bezig zijn zeker, waarom zou die zich 'gedragen'.
Ach ja, dan krijgt een advocaat wat werk, of ze kunnen de peecee gaan opdweilen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtMaar volmaakt is het ook niet hoor: ik krijg bij elke ubuntu start de melding dat er een update is te downloaden , maar Ubuntu vindt die update dan wel nooit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtOver de snelheid niet echt te klagen.
Maar als er eens een programma vastloopt is de lijdensweg nog langer dan bij XP. Eerst wordt het ganse scherm grijs, als ja dan het programma wil afsluiten krijg je een vraag of je wil afsluiten of wil wachten op reactie van het programma. Wachten heeft geen zin, dus afsluiten maar. Dan krijg je de melding dat er naar een oplossing gezocht wordt voor het probleem. Na een halve minuut of zo sluit het programma dan af (waarom Microsoft al die programmeer-energie steekt in het proberen "oplossen" van een vastloper is me een raadsel, het werkt toch nooit).
Wat trouwens bij mij ook nog nooit gewerkt heeft (ook niet in XP,98 etc..): je klikt op een bestand en windows komt vertellen dat het dat bestand niet kan openen, omdat de software ervoor ontbreekt. Je krijgt dan de vraag of Windows op het net mag gaan zoeken voor een oplossing..... nog NOOIT heb ik daar een oplossing zien verschijnen. Ik vraag me steeds af: testen programmeurs zo'n dingen dan niet uit ?
Zelf ondervonden dus.
Het wordt nooit gevonden OF ze sturen je naar de winkel...
Of Vista vindt geen oplossing en ze zullen jou verwittigen als er een oplossing is.
Het is zelfs zo dat ik vlugger weet wat er scheelt dan Vista
Bijv. een animatiebestand waarvoor je Quicktime nodig hebt.
Ik vind dat direct maar Miscrosoft nooit...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk berichtDat hoeft ook niet, zich gewoon 'gedragen' is voldoende.
Maar ja, als de Phaedra's en de Lijst'en (toch een schone vlaamse voornaam Lijst) op een lege autostrade wel verkeersovertredingen mogen plegen, mag de modale gebruiker toch wel illegaal op zijn peeceeke bezig zijn zeker, waarom zou die zich 'gedragen'.
Ach ja, dan krijgt een advocaat wat werk, of ze kunnen de peecee gaan opdweilen.
Zelfs op gewone wegen.
Comment
-
Ik heb al verschillende nieuwe pc's(duel core, 2gb ram,...) gezien met vista.
Deze kwamen rechtstreeks van de winkel, dus zonder overbodige software en dergerlijke.
Als ik daar dan even op werk gaat het echt traag voor mij.
En dan ook altijd van die leuke verassingen dat software niet werkt op vista.
Ik werk zelf op een centrino met 2gb ram met xp erop, die is pakken sneller dan een duel core met vista...
Het is ook niet de eerste die aan mij vraagt om zijn vista te vervangen door xp
Ik hoop dat het in de toekomst beter word, en volgens mij heb ik minstens 4gig ram nodig om vista even snel te laten werken als xp op mijn centrino.
En als het echt niet verbeterd dan slaag ik vista over en hoop ik dat windows viëna beter word.Canon PowerShot A520 - Canon Eos 350D + efs 18-55mm + ultrasonic 28-105 + speedlight 420EX
- gsm met ultra 0.3mp color camera(telt da nie mee soms? )
Comment
-
Als dit de mening is van Microsoft, dan heeft Microsoft 100% gelijk.
Als ge uw PC in orde houdt met het nodige maar niet het overbodigen, dan werkt Vista zoals het moet.
En als ge dan ook nog een beetje moeite doet om te lezen hoe Vista in elkaar steekt, dan moet ge niet gaan zien hoe snel of traag die is op een pas geïnstalleerd systeem maar pas na enkele weken gebruik.
En dan vergelijk je het na enkele weken eens met een XP dat ook al enkele weken in gebruik is. De XP wordt trager en de Vista wordt sneller.
En voor de rest ... zet eens een pak van die overbodige toeters en bellen af (zowel op Vista als XP) en vergelijk dan nog eens.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door YannickC Bekijk berichtIk heb al verschillende nieuwe pc's(duel core, 2gb ram,...) gezien met vista.
Deze kwamen rechtstreeks van de winkel, dus zonder overbodige software en dergerlijke.
Als ik daar dan even op werk gaat het echt traag voor mij.
En dan ook altijd van die leuke verassingen dat software niet werkt op vista.
Ik werk zelf op een centrino met 2gb ram met xp erop, die is pakken sneller dan een duel core met vista...
Het is ook niet de eerste die aan mij vraagt om zijn vista te vervangen door xp
Ik hoop dat het in de toekomst beter word, en volgens mij heb ik minstens 4gig ram nodig om vista even snel te laten werken als xp op mijn centrino.
En als het echt niet verbeterd dan slaag ik vista over en hoop ik dat windows viëna beter word.
Flight simulator 2004 draait bv. een zuchtje trager, maar ik haal nog altijd makkelijk mijn 25 frames/s bij de meeste beelden, in normaal werken met verkenners en Office-pakketten zie ik geen verschil. Ik heb nog altijd mijn Word, Excel, Outlook, verkenner en IE gelijktijdig open staan... Oesje : ben Messenger nog vergeten ;-).
Nochtans heb ik alle toeters en bellen aanstaan...
K'zal een PIV'ke op super draaien hebben zeker ???Groeten,
Polleke
Comment
Comment