Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vista

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dit is een omgekeerde redenering wat je aanhaalt.

Als ze een crashtest doen, ook al is die uitstekend dan is die auto perte totale en gaat niemand zeggen dat die slecht is omdat ge er een ongeval mee zou kunnen hebben.
    Bij Microsoft doen ze het anders, dat zijn geen testen maar echte aanvallen, bedoelt om zoveel mogelijk schade te hebben en het produkt zo slecht mogelijk te kunnen beschrijven.
    Om de test te vergelijken zoals jij het doet zou je van die wagen eerst bewust de stuurstang moeten doorzagen (want je kan er aan langs onder), hem dan bewust laten crashen in een bocht en dan publiceren dat die gecrasht is omdat het stuur niet werkte. Je kan er ook met een bulldozer over rijden en zeggen dat die niet sterk genoeg is.

Die auto is niet gemaakt om met een bulldozer over te rijden, dat klopt maar die Vista is ook niet gemaakt om in te breken, die is gemaakt om te gebruiken.
    Wie echt zoekt kan elk produkt kapot krijgen ... wauw, ze hebben uw Linux op 2 seconden gekraakt want ze stonden naast u met een revolver, hebben het paswoord gevraagd en Linux heeft die dief er gewoon ingelaten. Straf dat er geen beveiliging ingebouwd is tegen zoiets.

En zoals gezegd ... een auto pikken die niet op slot was is niet moeilijk, net als inbreken in Windows dat niet beveiligd is ... en die beveiliging is een instelling dat de gebruiker moet doen. Hoeveel mensen kennen een Firewall heel goed? Die van Vista is anders niet zo slecht maar de meesten zetten hem op automatisch met een paar standaard gemiddelde regelkes.

En het groot verschil bij de hackers is dat ze de eindgebruikers kl*ten door hun systemen af te breken. Ik heb nog nooit geweten dat bij testen van auto's bewust tegen auto's van particulieren wordt gereden en als hij kapot is gezegd wordt dat het uw fout is want dat ge maar een ander merk moest kopen.
    Dus jij zou het niet erg vinden moest uw bank al uw gegevens op een windows pc zetten met een goede firewall op?? Want een firewall is maar zo sterk als eht OS waar hij op draait he.
    Denk dat je snel een heel arm mens zou zijn. Maar dat is dan zeker niet de schuld van windows. Leg jij uw geld buiten aan uw deur? Nee? Waarom niet, het is toch niet uw schuld dan als het meegenomen wordt. Komaan denk toch eens een beetje logisch of ben je zo gebrainwashed?

En de hackers zijn de schuldige? Ooit al gehoord van white hat hackers? En moest een linux even makkelijk te kraken zijn als een windows zouden al die windows freaks het dan niet doen om te bewijzen dan HUN os beter is.

En als je beveiliging wil tegen een dief die met een revolver naast je hoofd staat, het kan hoor. Inloggen via token, token in de kluis.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Leg jij uw geld buiten aan uw deur? Nee? Waarom niet, het is toch niet uw schuld dan als het meegenomen wordt.
      Neen, maar ik leg wel een beperkt bedrag in mijn huis (als ik er ben) en ik ga helemaal niet mijn bouwfirma aanvallen als een dief 's nachts inbreekt en mijn geld steelt.
      Mijn huis is één, mijn deuren zijn twee, ze op slot doen is drie maar vooral een goed slot gebruiken en een deftig alarm zal het meeste helpen om die dief buiten te houden.
      En dat slot of dat alarm maakt niet mijn bouwfirma, eventueel laat zij die wel installeren in onderaannneming. Maar het is aan mij als bewoner om het deftig te gebruiken, als ik een alarm heb maar het niet op zet of een domme code 1-2-3-4 gebruik, dan zal het niet lang duren voor mijn "huis" gekraakt wordt.
      Jij begint van geld en banken, da's ook een punt maar wie van ons heeft zijn eigen bank? We hebben het "hier" over een Vista of XP van een eindgebruiker ... hoeveel keer hebben ze uw PC dan al gekraakt? Die kans is veel kleiner dat ze er aan beginnen dan die van een bank. Net als dat ze het alarm van een bank ook eerder gaan proberen kraken dan dat bij u thuis.
      Je moet voorzichtig zijn maar ik denk dat er een paar een beetje paranoia zijn als ze over Microsoft bezig zijn. Loop dan toch nooit meer met je portefeuille rond, de kans dat ze u overvallen en vriendelijk om de code van je kaart verzoeken is veel groter dan dat ze uw rekening plunderen via uw PC.
      Ik zeg niet dat Microsoft produkten geen fouten en lekken bevatten maar in Vista zit een redelijk goede firewall, zekers voor privé gebruik. Echter 95% van de mensen weet hem niet eens zitten (de uitgebreide versie) en 99% configureert hem niet eens. Wat ga je dan een bedrijf verwijten als je niet eens zelf gebruik maakt van de bestaande beveiliging? Het gaat echt niet vanzelf geconfigureerd worden hoor buiten die paar standaard regelkes.
      Ik probeer Microsoft niet heilig te verklaren maar je moet ook willen toegeven dat de meeste eindgebruikers er geen knijt van af kennen en zelfs geen moeite doen om het te leren of op te zoeken. Een alarm op uw auto of huis hebben maar het niet inschakelen heeft evenveel nut.
      Hoeveel zeggen of schrijven niet dat ze een of andere firewall geïnstalleerd hebben ... goed en wel, da's punt 1 maar configureren? Hoe? Is dat dan nodig? Een firewall is toch een firewall en die van bedrijf xyz is toch goed?
      Banken zijn beveiligd met een goed alarm, ik garandeer u anders wel dat als je weet hoe die systemen werken je die sirene binnen de 30 seconden het zwijgen kunt opleggen zonder dat ze ooit een keer gepiept heeft, dat je een plofkoffer open krijgt zonder dat die ontploft is en dat je geld uit de kassa krijgt zonder dat het alarm afgaat. Alles is ontworpen door de mens en alles wat uitgevonden wordt door de mens kan ook door de mens omzeild worden, alleen doet die dat het systeem kent het iets sneller dan een ander.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Dus jij zou het niet erg vinden moest uw bank al uw gegevens op een windows pc zetten met een goede firewall op??
        Dus jij bent geen klant bij KBC, ING, CBC, Dexia, ...?
        Misschien niet de servers maar de meeste gewone PC's waar die mensen op werken en waarmee ze uw gegevens bewerken of beheren zijn Windows PC's. Straf hé.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Dus jij bent geen klant bij KBC, ING, CBC, Dexia, ...?
          Misschien niet de servers maar de meeste gewone PC's waar die mensen op werken en waarmee ze uw gegevens bewerken of beheren zijn Windows PC's. Straf hé.
          Zelfs een bekende Limburgse krant heeft een miljoeneninstallatie aan beveiliging.

Ik niet

Dit is de vraag:
          - ik wil via de pc aankopen met Visa, wat moet ik doen?
          - wat doe ik met paswoorden?

Hoe komt het dat ik me meer op mijn gemak voel met Linux-Ubuntu
          als het op veiligheid of beveiliging aankomt?

Waarom lees ik steeds weer, dat eens als Lunix meer verspreid is dat hackers
          en andere onverlaten zullen toeslaan?
          Waarom beginnen ze nu niet
          Niet interessant? Er valt niks te verdienen?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Waarom lees ik steeds weer, dat eens als Lunix meer verspreid is dat hackers en andere onverlaten zullen toeslaan?
            Waarom beginnen ze nu niet
            Wat doe jij als je iets zoekt? Zoeken daar waar je de meeste kans hebt, daar waar er het meeste van zijn?
            Hackers en virusschrijvers doen net hetzelfde ... proberen in de groep waar de meeste kans is.
            En dan is er nog een tweede punt ... Linux is "meestal" in gebruik door mensen die er iets van kennen, Windows gebruikt elke schoonmoeder.
            Wie zal de zwaktste tegenstander zijn denk je?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Dit is de vraag:
              - ik wil via de pc aankopen met Visa, wat moet ik doen?
              - wat doe ik met paswoorden?

Hoe komt het dat ik me meer op mijn gemak voel met Linux-Ubuntu
              als het op veiligheid of beveiliging aankomt?
              Dat is een vals gevoel van veiligheid. On-line transacties hun veiligheid is afhankelijk van het gebruikte protocol waarmee er gecommuniceerd wordt . Niet van de operatingsystems waar de programma's op draaien
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Wat doe jij als je iets zoekt? Zoeken daar waar je de meeste kans hebt, daar waar er het meeste van zijn?
                Hackers en virusschrijvers doen net hetzelfde ... proberen in de groep waar de meeste kans is.
                En dan is er nog een tweede punt ... Linux is "meestal" in gebruik door mensen die er iets van kennen, Windows gebruikt elke schoonmoeder.
                Wie zal de zwaktste tegenstander zijn denk je?
                Tja, dat "er iets van kennen".
                Ik weet er wel iets van en ik gebruik het ook.
                Maar dat gebruiken heeft meer te maken met de gebruikersvriendelijkheid
                dan echte kennis.
                Jouw schoonmoeders zullen dit graag lezen

Dit is eigenlijk de reden...
                Ik heb er me echt intensief mee bezig gehouden.

Wat mij tegenstak was het installeren van programma's.
                Je krijgt dan de ene verwijzing (link) naar de andere, ik moest dan
                blz. aan blz. lezen aan tekst en op het einde was ik nog even ver.
                Bij Windows is dat effe klikken en het spel is geïnstalleerd.
                Nu er verbetering op komst is of reeds aanwezig is op dit gebied nu
                reclameren de echte kenners dat Ubuntu teveel op Windows gaat lijken
                Wel, dat laatste interesseert me echt niet... omdat juiste het goede blijft.
                De rest is aardig meegenomen: geen firewall nodig of antivirus.

Je moet ook uitkijken welke hardware je aanschaft.
                Apple heeft dat leuk opgelost vanaf het begin reeds

En als nu mijn windowsprogramma konden werken onder Linux...
                Dan zou ik bij wijze van spreken een gat in de lucht springen:
                een stabiel en veilig systeem dat bovendien programma's draait die ik wil.
                Het leven zou hier dan wel een stuk saaier worden
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

De rest is aardig meegenomen: geen firewall nodig of antivirus.

Hmmmmm die uitspraak over firewall daar zou ik mee opletten Als je op je linux zonder het te beseffen een paar poorten of een paar shares open zet, zonder dat je het beseft geraak ik even gemakkelijk binnen als op een windows pc. Toch best voor uw thuis netwerkje een router met nat zetten, anders is vragen om misbruikt te worden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Dat is een vals gevoel van veiligheid. On-line transacties hun veiligheid is afhankelijk van het gebruikte protocol waarmee er gecommuniceerd wordt . Niet van de operatingsystems waar de programma's op draaien
                    Ok, dan ga ik in 't vervolg terug te voet naar de bank
                    (150 meter van mijn deur)
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

• Re: Vista

Hmmmmm die uitspraak over firewall daar zou ik mee opletten Als je op je linux zonder het te beseffen een paar poorten of een paar shares open zet, zonder dat je het beseft geraak ik even gemakkelijk binnen als op een windows pc. Toch best voor uw thuis netwerkje een router met nat zetten, anders is vragen om misbruikt te worden .
                      Die router heb ik, ik zal er een bakske water (nat) naast zetten
                      Ik heb dat ooit gevraagd, in de winkel (Hasselt) kreeg ik de indruk dat
                      dit nergens voor nodig was.
                      En omdat ik niet van wederwoord (pffff..) kon dienen stond ik daar met
                      mijn mond vol tanden...
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ok, dan ga ik in 't vervolg terug te voet naar de bank
                        (150 meter van mijn deur)
                        In mensen woorden uitgelegd, het maakt niet uit hoe veilig de banken zijn, of hoe hard je huis tegen inbraak beveiligt is. Je gegevens, je geld moeten getransporteerd worden tussen a en b. En het is hier waar het probleem gaat liggen, als je morgen die 150 meter tussen jou thuis en de bank gaat doen, met briefjes van 500 euro stekende uit je hemd zakje. Of je doet die 150 meter met je geld in een koffertje waar beveiliging met verfbom opzit...... Ik zeg niet dat er in 1 van de 2 gevallen iets gaat gebeuren, maar ....

't is daar waar het gevaar hem zit, zich veilig voelen

Comment

In mensen woorden uitgelegd, het maakt niet uit hoe veilig de banken zijn, of hoe hard je huis tegen inbraak beveiligt is. Je gegevens, je geld moeten getransporteerd worden tussen a en b. En het is hier waar het probleem gaat liggen, als je morgen die 150 meter tussen jou thuis en de bank gaat doen, met briefjes van 500 euro stekende uit je hemd zakje. Of je doet die 150 meter met je geld in een koffertje waar beveiliging met verfbom opzit...... Ik zeg niet dat er in 1 van de 2 gevallen iets gaat gebeuren, maar ....

't is daar waar het gevaar hem zit, zich veilig voelen

Ok.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Die router heb ik, ik zal er een bakske water (nat) naast zetten
                            Ik heb dat ooit gevraagd, in de winkel (Hasselt) kreeg ik de indruk dat
                            dit nergens voor nodig was.
                            En omdat ik niet van wederwoord (pffff..) kon dienen stond ik daar met
                            mijn mond vol tanden...
                            Laten we het simpel zeggen, met nat kan je perfect naar buiten, maar kan er niemand naar binnen, zonder dat jij aan pat doet, en iemand expleciet binnenlaat.....

Maar 'k veronderstel, als er een router tussen staat, dat je onbewust wel aan nat doet

Comment

Mijn pc is nog nooit gekraakt, maar als je wil post ik de logs wel eens van het aantal aanvallen dat er per minuut binnenkomen. Ja, ik log alles wat er binnenkomt en garandeer je het houd niet op met 100/min.

Ik ben wel lid van een van die banken, maar je moet wel weten dat die pc's op een enorm beveiligd netwerk zitten. Zoals ik hiervoor ook al gezegd heb, ik heb ook een windows draaien maar die komt NOOIT op het net en dan zal je daar ook geen problemen mee hebben. Die is van extern ook niet bereikbaar.

Over zwakke tegenstanders, mijn ma zit op een out of the box ubuntu. Die is even kwetsbaar als uw schoonmoeder

@Theo, als je die router hebt dan zal je die NAT (network address translation) ook wel hebben. Open maar eens een dos venster en type ipconfig, het zal je wel iets geven in de range van 192.168.0.0/16.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Laten we het simpel zeggen, met nat kan je perfect naar buiten, maar kan er niemand naar binnen, zonder dat jij aan pat doet, en iemand expleciet binnenlaat.....

Maar 'k veronderstel, als er een router tussen staat, dat je onbewust wel aan nat doet
                                Ah ok

Toen ik nog géén router had heeft men me een keer liggen gehad.
                                Visa > 50 euro foetsie.
                                Was ergens in Londen uitgegeven.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X