Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vista

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
    Je geeft het antwoord zelf, in die Ubuntu geraken ze niet in, dan kunnen ze ook niets misdoen. De eerste KMO van 10 personen die volledig (server incluis) op Ubuntu draait moet ik nog tegenkomen (nee, ik beweer niet dat het niet kan, heb het nog niet gezien).
    Waarom zouden ze daar niet inkunnen? Ik maak hen "admin" (sudo user) op dat systeem hoor.

En ik heb pas een contract getekend bij een bedrijf, waar de servers linux draaien en de gebruikers mac OS gebruiken. En ze zijn met meer dan 600 mensen
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Waarom zouden ze daar niet inkunnen? Ik maak hen "admin" (sudo user) op dat systeem hoor.

En ik heb pas een contract getekend bij een bedrijf, waar de servers linux draaien en de gebruikers mac OS gebruiken. En ze zijn met meer dan 600 mensen
      Je leest niet goed, ik schreef EN server EN 10 computers op Ubuntu.

By the way, de modale gebruiker die Vista overhoop kriijgt heeft geen idee wat hij aan een Ubuntu kan mispeuteren, daar is Linux niet intuïtief genoeg voor.

Comment

By the way, de modale gebruiker die Vista overhoop kriijgt heeft geen idee wat hij aan een Ubuntu kan mispeuteren, daar is Linux niet intuïtief genoeg voor.
        Wel als de servers linux zijn en de desktops mac Os, dan zit je toch met draait eigenlijk toch alles op linux

Het is niet de gebruiker die vista overhoop krijgt, de meeste klanten van mij komen nergens aan maar gaat het os gewoon stuk van spywhare en virussen die door bepaalde sites worden geinstalleerd. Dat heb ik op een linux nog nooit meegemaakt en die draaien zelfs geen antivirus
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Ubuntu schreef ik.

Comment

Ubuntu schreef ik.
            Ja, sommige mensen gaan mierenneuken om hun gelijk te halen. Maar ik zie weinig verschil tussen een debian en een ubuntu hoor.

Comment

Ja, sommige mensen gaan mierenneuken om hun gelijk te halen. Maar ik zie weinig verschil tussen een debian en een ubuntu hoor.
              Als het verschil tussen Mac OSX en Ubuntu minimaal is heb je helemaal gelijk natuurlijk.

Comment

Als het verschil tussen Mac OSX en Ubuntu minimaal is heb je helemaal gelijk natuurlijk.
                Recht van de site van mac:
                Om iets eenvoudig te maken, heb je geavanceerde technologie nodig. Mac OS X is gebaseerd op een uiterst stabiele UNIX-basis.

Zou het er op lijken?

Comment

Zou het er op lijken?
                  Nee, blijkbaar niet dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Nee, blijkbaar niet dus.
                    uiterlijk misschien niet, maar denk onderliggend dat het sterk vergelijkbaar is.

Comment

uiterlijk misschien niet, maar denk onderliggend dat het sterk vergelijkbaar is.
                      Dat zal je dan nog wel eens tegen kunnen vallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Allemaal VerSeg....
                        De interne geluidsmodule beschouw ik dus niet als een geluidskaart.
                        Neen, want die is daar dikwijls te goed voor en werkt te gemakkelijk zonder problemen.
                        Vroeger was dit meestal maar brol maar als je een deftig moederbord koopt staat daar meestal ook wel een deftige geluidskaart op (ingewerkt). Meer dan 90% van de mensen vervangt deze niet meer door een andere kaart en diegene die het wel doet is om gewoon het laatste van het laatste te hebben maar die bevatten dan ook wel de recentste drivers.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Denk dat ik het begrepen heb, vista is goed als je met een pc kan werken en nooit eens rondsurft. Zal dus enkel mijn klanten zonder internet verbinding nog vista installeren op voorwaarde dat ze eerst 3 jaar naar school gaan om met een OS te leren werken, want daar komt het op neer.
                          Het is niet de gebruiker die vista overhoop krijgt, de meeste klanten van mij komen nergens aan maar gaat het os gewoon stuk van spywhare en virussen die door bepaalde sites worden geinstalleerd.
                          Meer dan 99% van de mensen kent niet eens zijn microgolfoven, ze weten dat het een goede is want hij warmt snel en ze weten dat hij vanalles kan want er staan veel knopkes op.
                          Ze lukken er wel allemaal in om iets op te warmen door een paar keer op de toets <+1> te drukken en als het begint over te pruttelen op <STOP>.
                          Maar voor de rest kennne ze geen knijt van hun microgolfoven omdat ze nooit de manual gelezen hebben. En toch ging het maar om de functies van 2 of 3 knopkes te kennen.

Met PC's gaat het nog iets beter ... kopen, aansluiten, aanzetten en oeps ... geen beeld of geluid. Terug naar de winkel "Dat kl*tespel werkt niet, ik wil een ander". Komen ze met de volgende thuis en de dag nadien staan ze weer in de winkel met "Dit kl*tespel werkt ook niet zelle, da's nu de tweede".
                          Dan komt de verkoper af met "We zullen iemand sturen om dit te komen aansluiten aan xyz Euro/uur". Met als antwoord "Dieven, ze bedotten u met bazar en durven dan nog geld vragen ook". De dag nadien vanop het werk op een of ander forum "Ze hebben mij in winkel wsz bedrogen, ik ga hen een proces aandoen, het zijn gangsters, nooit meer iets van wsz".

Hetgeen ze wijselijk vergeten vertellen zijn is dat ze de manual niet gelezen hebben en dat ze weer maar eens iets stoms vergeten doen zijn tijdens de installatie wat op een fluo papierke stond als "Dit eerst lezen alvorens de PC aan te sluiten".

Als je ze dan hoort is het van "Hoe kon ik dat nu weten .... blablabla ...".

En dan heb je de anderen die het wel aan de praat krijgen maar denken dat ze ingenieur van Microsoft zijn en het even beter weten dan diegenen die 5 jaar aan het ontwerp gewerkt hebben. "Dat spel trekt op nisk, die toeters en bellen zijn irriterend, dat is kl*te, dat werkt niet en bla bla bla ...". Dat zijn die met veel hoogmoed en niet durven toegeven dat ze beter ook eens een en ander opgezocht of gelezen hadden voor ze er aan begonnen.

Veel denken dat een PC iets is dat je koopt en het moet alles maar doen en kennen zoals jij het wil ... veel kan, als je hem eerst zodanig instelt dat hij werkt zoals jij het wil. Niet alles maar wel héél veel kan aangepast worden, alleen moet je een beetje moeite doen dit uit te zoeken want door te klagen en te vloeken kom je er nooit.

Nu de opmerking dat Vista traag is op oudere PC's ... dat klopt dat die daar trager op is. Op het ogenblik dat XP uitgekomen is waren ook niet al de laatste PC's beschikbaar en werkte XP ook trager, de mensen zijn er echter aan gewend geraakt door hun PC een opwaardering te geven of een nieuwe te kopen. Elk nieuw OS is altijd gebaseerd op de recentste hardware dat op dat moment beschikbaar is en op toekomstige systemen zal het nog veel vlotter draaien.

Gegarandeerd dat het volgende OS sneller zal draaien op de toekomstige PC en weer wat minder op de huidige PC's waar Vista nu wel vlot op draait.
                          Normaal toch? Jullie willen meer toeters en bellen, meer inbegrepen programma's en mogelijkheden en dit kan alleen met een zwaardere motor vooruit ... een motor die de nodige voeding moet krijgen. U heeft toch ook sneller honger en dorst als u harder werkt?

Waar het steeds op neerkomt is dat duizenden mensen samenwerken om een produkt te maken en dat één persoon die het aankoopt zonder meer denkt van "dit ken ik en dat moet maar werken zoals ik het denk".
                          Sorry maar dit zal NOOIT zo zijn.

Ook met Windows 98, Windows 2000 of eender welk OS is het zo geweest ... er zijn mensen die snel alles aanleren en er redelijk goed gebruik van kunnen maken en er zijn mensen die er bijna alles van kennen ... die laatste groep zal je niet vinden tussen de klagers want die mensen houden zich bezig met bijscholing, opzoekingen, uitproberen en vooral niet te lui zijn om af en toe eens de manual of de help-functie erbij te halen. En dan heb je de extremisten ... er niets van kennen, niets lezen, niets opzoeken en alsmaar klagen.

En wat die Spyware betreft ... als ge een OS beheert zoals aangegeven (staat inderdaad vermeld) dan kan je het meeste voorkomen door de juiste instellingen te maken met de juiste bescherming. Maar ja, in uw logica heb ik nooit een ongeval gehad met mijn wagen ... het is mijn wagen dat met mij ergens tegen reed. En toch was die goed verzekerd ... kl*teverzekering dus want die werkt niet goed.

Misschien een lang verhaal maar wie eerlijk durft zijn weet wel dat 99% van het geklaag altijd iets als bovenstaande is.

En wat de opmerking van de drie jaar cursus betreft ...
                          Om een DSLR te bedienen volgen de meesten ook geen drie jaar cursus en gaan er velen zelfs nooit de manual volledig lezen.
                          Maar heb je dan de foto's als eens vergeleken van iemand dat dit niet deed met die van iemand dat het wel deed?
                          Met alles is het zo, hoe meer je leert, hoe meer je alle toeters en bellen correct leert gebruiken.
                          Is het maar om een fotoke te hebben dat ge in de Wibra laat printen, dan volstaat het dat ge op dat ene knopke drukt, alleen snap ik dan niet waarom je een DSLR kocht i.p.v. een wegwerpkodakske.
                          Net als dat iemand anders misschien beter een labelprinter had gekocht i.p.v. een PC.
                          Wil je met iets werken, leer er dan mee werken ... en als je alles kent en het werkt dan nog niet, dan moogt ge een klein beetje beginnen klagen.

Ja ... elk OS zal foutjes bevatten of zaken die niet zijn zoals jij het wil ... maar klagen zal dit niet oplossen.
                          Last edited by VerSeg; 4 februari 2008, 16:49.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

VerSeg ewel, tgebeurd niet veel dat ik iemand tegenkom die exact zegt wat ik denk is volledig waar.

De grootste brul apen (sorry voor dit woord ) trekken veels te snel een conclusie. Denken het te weten maar, weten het feitelijk niet. Handleiding? Wat is dat? Oei, komt dat door mij? Neen, de computer heeft dit "automatisch" gedaan. Sure... grappig want een pc is het domste op de aarde, doet niets uit zich zelf en het kent maar 0 en 1...

Tzal altijd wel iets zijn, je hebt windows fanboys (girls) linux en mac osx fans. Al die besturingsystemen zijn even goed. Je kiest gewoon wat er je het beste in de hand ligt. Velen durven zelf klagen dat vista te duur is. Hmm vaag, de oem versie van ultimate kost 180 euro... zelfs over die prijs klagen ze. Tja, waarom zit je dan in godsnaam achter een pc? Oja, met een gekraakte versie die regelmatig de grond in gaat door de hacks die ze moeten draaien om de activatie te vermijden.

Een besturingsysteem ontwikkelen kost tonen van geld. Die 180 euro is er niets bij vergeleken! en vista is idd ietsje trager. Zelf is mijn pc 3 jaar oud en vista staat geïnstalleerd op een wd 40 gb PATA 7200 rpm met nog 2 mb cache geheugen op. Raar maar waar, vista draait gesmeerd. Zelfs met photoshop open. Moesten mensen eens investeren in deftige hardware en eens wat dieper in de buidel willen tasten, zouden er al veeel minder problemen zijn.

Einde klaagbericht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                              Zoek je gewoon iets om gelijk te halen om anti-Vista te zijn?

Koop een degelijk mobo, en je hebt fantastisch geluid. Natuurlijk als je het bij je cheapass Asus-modelletjes wil houden die je continu in de problemen helpen
                              Wat heeft jou gebeten de laatste tijd....

Ik zoek niks, ik stel vast ajuin.
                              Last edited by theokus; 4 februari 2008, 17:03.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Denk dat ik het begrepen heb, vista is goed als je met een pc kan werken en nooit eens rondsurft. Zal dus enkel mijn klanten zonder internet verbinding nog vista installeren op voorwaarde dat ze eerst 3 jaar naar school gaan om met een OS te leren werken, want daar komt het op neer.

Wat voor BS is dat nu??? Uw pc moet u helpen en zorgen dat hij deftig werkt en doet wat jij wil niet omgekeerd!! Waarom hebben mensen bij wie ik ubuntu installeer geen problemen meer nadien en zij die vasthouden aan windows... die hun pc mag ik elk half jaar terug installeren.

Ik draai thuis een pc of 5, 1 windows en die komt NOOIT op internet en inderdaad dan draait die vrij goed en blijft goed draaien. De rest is linux of BSD, daar heb ik nooit problemen mee en kan ik mee doen wat ik wil.
                                Ben ik het mee eens Doc.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X