Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vista

dan heb ik het voornamelijk over de reactietijd van vista bij het openen van programma's, mappen, en dergerlijke.

En op mijn centrino met xp draai ik ook veel door elkaar.
    Zo als photoshop CS3, ms word 2007, ms outlouk 2007, limewire, firefox met 5 tabbladen, windows media player, msn live messenger, antivirus. Dit is zeker geen overdreven situatie, en ik merk weinig vertraging. Doe dat maar eens met een vista met 1 gig ram ja het zal natuurlijk draaien, maar de vraag is hoe?

En dan nog een feit is dat jouw vista er net vers opstaat.
    Mijn xp staat er al zeker 1,5 jaar op
    Last edited by YannickC; 3 februari 2008, 22:52.
    Canon PowerShot A520 - Canon Eos 350D + efs 18-55mm + ultrasonic 28-105 + speedlight 420EX
    - gsm met ultra 0.3mp color camera(telt da nie mee soms? )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      En wat gaat er dan eigenlijk juist trager ? Ik heb enkele weken geleden de Ultimate geïnstalleerd op een 4 jaar oude PIV 3 Ghz met 1 GB ram en een 128 MB ATI 9800 Pro. Dus normaal moet dit dus een nationale ramp opleveren qua snelheid.
      Flight simulator 2004 draait bv. een zuchtje trager, maar ik haal nog altijd makkelijk mijn 25 frames/s bij de meeste beelden, in normaal werken met verkenners en Office-pakketten zie ik geen verschil. Ik heb nog altijd mijn Word, Excel, Outlook, verkenner en IE gelijktijdig open staan... Oesje : ben Messenger nog vergeten ;-).
      Nochtans heb ik alle toeters en bellen aanstaan...
      K'zal een PIV'ke op super draaien hebben zeker ???
      Draai eens FX i.p.v. FS 2004.
      Caesar IV van sierra.com

FS moet het altijd van de kracht hebben van de cpu en Ceasar IV
      zal eerder content zijn met een krachtige grafische kaart.
      Tel daar nog eens een 22" scherm bij.

Als de pc redelijk recente games vlot draait dan heb je een snelle pc
      En dan zullen die zakelijke toepassingen ook vlotjes werken.

De toeters en bellen van Windows interesseren me echt niet hoor.
      Ik zie dat eerder als een belasting alhoewel ik heel af en toe wel
      eens ga kijken hoe dat was.

Een nadeel van een krachtige pc is dat het zou kunnen gebeuren
      dat je minder aan optimalisatie van Windows doet...
      En dat is nu het eeuwige probleem van Windows, je moet die blijven
      opvolgen om er het max. uit te blijven halen.

Bij Ubuntu (of Linux) moet je daar niet naar omkijken.
      Als er nu eens zesdubbelige upgrade zou komen van "wine"
      Last edited by theokus; 3 februari 2008, 23:05.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

FS X ga ik echt niet draaien op mijn PC'ke : om te beginnen heb je er een grafische kaart voor nodig met min. 256 MB ram en 2 : die FS X is zowat het zwaarste spel dat er is. Wat dat betreft kan het zich gerust meten met Crysis en aanverwanten.
        En veel programma's : daar geldt enkel en alleen de hoeveelheid ram geheugen.
        Het geheugenbeheer van Vista is beter dan dat van XP, maar Vista's toeters gebruiken er wel wat meer.

Onder de 32bit versie van Vista is het trouwens redelijk zinloos om meer dan 3 GB te installeren : er wordt max. 3.12 GB geadresseerd, de rest blijft ongebruikt. Dat heeft te maken met het feit dat er onder een 32 bit besturingssysteem maar 4 GB kan geadresseerd worden, en een PC meer geheugen nodig heeft dan enkel intern geheugen.
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          FS X ga ik echt niet draaien op mijn PC'ke : om te beginnen heb je er een grafische kaart voor nodig met min. 256 MB ram en 2 : die FS X is zowat het zwaarste spel dat er is. Wat dat betreft kan het zich gerust meten met Crysis en aanverwanten.
          En veel programma's : daar geldt enkel en alleen de hoeveelheid ram geheugen.
          Het geheugenbeheer van Vista is beter dan dat van XP, maar Vista's toeters gebruiken er wel wat meer.

Onder de 32bit versie van Vista is het trouwens redelijk zinloos om meer dan 3 GB te installeren : er wordt max. 3.12 GB geadresseerd, de rest blijft ongebruikt. Dat heeft te maken met het feit dat er onder een 32 bit besturingssysteem maar 4 GB kan geadresseerd worden, en een PC meer geheugen nodig heeft dan enkel intern geheugen.
          Juist.
          FS X heeft een update: SP1.
          Installeer die en je zal een groot verschil zien in snelheid.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door YannickC Bekijk bericht
            En dan nog een feit is dat jouw vista er net vers opstaat.
            Mijn xp staat er al zeker 1,5 jaar op
            Een typische reactie voor iemand dat het concept van Vista niet snapt.
            Hoe meer je met Vista werkt, hoe sneller die wordt voor de programma's die je het meest gebruikt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Een typische reactie voor iemand dat het concept van Vista niet snapt.
              Hoe meer je met Vista werkt, hoe sneller die wordt voor de programma's die je het meest gebruikt.
              Ik leer hier elke dag bij.

"Hasta la Vista baby"

Hieb je dat hier al ergens uitgelegd VerSeg?
              Of heb je misschien een verwijzing naar....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ik leer hier elke dag bij.

"Hasta la Vista baby"

Hieb je dat hier al ergens uitgelegd VerSeg?
                Of heb je misschien een verwijzing naar....
                Bij XP had je het probleem dat hoe meer je installeerde van soft- en hardware hoe trager die werd door alle drivers en services die steeds gestart worden.
                Bij Vista gaat die alles bijhouden wat je steeds gebruikt en wat niet. Na een tijdje start die de drivers en services niet meer op van de zaken die je niet gebruikt, hierdoor wordt uw Vista sneller. Als je dan een specifiek ding wel weer gaat gebruiken zal dit iets trager opstarten doordat het niet geladen werd tijdens de start van de PC maar doordat het zaken zijn dat je weinig gebruikt ga je er niet veel last van hebben. Al hetgeen je vaak gebruikt wordt ook eerst gestart en staat klaar. Dus ja, na een tijdje wordt uw Vista sneller dan XP door het betere geheugenbeheer.
                Natuurlijk werkt dit systeem het best met veel geheugen ...
                De voordelen haalt Vista met SuperFetch en ReadyBoost.
                Last edited by VerSeg; 4 februari 2008, 04:22.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Gedaan dus met vloeken op die lange opstartprocedures.

Zou ik dan toch maar Vista op m'n nieuwe PC zetten?
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Gedaan dus met vloeken op die lange opstartprocedures.

Zou ik dan toch maar Vista op m'n nieuwe PC zetten?
                    Mag ik?

Met nieuwe hardware (recente dus) zie ik geen problemen.
                    Ook niet met zakelijke software.

Als je een geluidskaart gebruikt zou ik toch uitkijken dat deze compatible is.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Hoeveel PC's bestaan er heden nog zonder geluidskaart?

Mocht een geluidskaart een probleem zijn voor Vista ... het zou erg zijn.
                      Natuurlijk is er een hele lijst oudere hardware dat niet compatibel is ... maar dat ligt niet aan Vista maar aan de fabricanten die geen nieuwe drivers maken.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Hoeveel PC's bestaan er heden nog zonder geluidskaart?
                        Allemaal VerSeg....
                        De interne geluidsmodule beschouw ik dus niet als een geluidskaart.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Mag ik?

Met nieuwe hardware (recente dus) zie ik geen problemen.
                          Ook niet met zakelijke software.

Allemaal VerSeg....
                          De interne geluidsmodule beschouw ik dus niet als een geluidskaart.
                          Zoek je gewoon iets om gelijk te halen om anti-Vista te zijn?

Koop een degelijk mobo, en je hebt fantastisch geluid. Natuurlijk als je het bij je cheapass Asus-modelletjes wil houden die je continu in de problemen helpen

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Denk dat ik het begrepen heb, vista is goed als je met een pc kan werken en nooit eens rondsurft. Zal dus enkel mijn klanten zonder internet verbinding nog vista installeren op voorwaarde dat ze eerst 3 jaar naar school gaan om met een OS te leren werken, want daar komt het op neer.

Wat voor BS is dat nu??? Uw pc moet u helpen en zorgen dat hij deftig werkt en doet wat jij wil niet omgekeerd!! Waarom hebben mensen bij wie ik ubuntu installeer geen problemen meer nadien en zij die vasthouden aan windows... die hun pc mag ik elk half jaar terug installeren.

Ik draai thuis een pc of 5, 1 windows en die komt NOOIT op internet en inderdaad dan draait die vrij goed en blijft goed draaien. De rest is linux of BSD, daar heb ik nooit problemen mee en kan ik mee doen wat ik wil.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Bij XP had je het probleem dat hoe meer je installeerde van soft- en hardware hoe trager die werd door alle drivers en services die steeds gestart worden.
                              Bij Vista gaat die alles bijhouden wat je steeds gebruikt en wat niet. Na een tijdje start die de drivers en services niet meer op van de zaken die je niet gebruikt, hierdoor wordt uw Vista sneller. Als je dan een specifiek ding wel weer gaat gebruiken zal dit iets trager opstarten doordat het niet geladen werd tijdens de start van de PC maar doordat het zaken zijn dat je weinig gebruikt ga je er niet veel last van hebben. Al hetgeen je vaak gebruikt wordt ook eerst gestart en staat klaar. Dus ja, na een tijdje wordt uw Vista sneller dan XP door het betere geheugenbeheer.
                              Natuurlijk werkt dit systeem het best met veel geheugen ...
                              De voordelen haalt Vista met SuperFetch en ReadyBoost.
                              Wees gerust dat ik vista eerst zefs een paar maanden getest heb voordat ik deze conclusies eruit trok
                              En vista sneller opstarten dan xp? geloof je dat nu echt zelf?
                              Of heb je dat enkel maar gelezen op de site van microsoft ofzo.

Ik ben bij de relaese van vista gaan luisteren naar iemand van microsoft die kwam spreken over vista.
                              Die beweerde dat vista goed draaide op een pentium 3 laptop met 512mb ram.
                              Die moest ik eigenlijk terplaatste afgeschoten hebben, ma kom hij zal reclame moeten maken e
                              Last edited by YannickC; 4 februari 2008, 10:19.
                              Canon PowerShot A520 - Canon Eos 350D + efs 18-55mm + ultrasonic 28-105 + speedlight 420EX
                              - gsm met ultra 0.3mp color camera(telt da nie mee soms? )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Waarom hebben mensen bij wie ik ubuntu installeer geen problemen meer nadien en zij die vasthouden aan windows... die hun pc mag ik elk half jaar terug installeren.
                                Je geeft het antwoord zelf, in die Ubuntu geraken ze niet in, dan kunnen ze ook niets misdoen. De eerste KMO van 10 personen die volledig (server incluis) op Ubuntu draait moet ik nog tegenkomen (nee, ik beweer niet dat het niet kan, heb het nog niet gezien).

Comment

Working...
                                X