dat ik op dit uur de vogels(merels) hoor fluiten? 3.00u
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Is het normaal...
Collapse
X
-
-
Re: Is het normaal...
Als de vogeltjes fluiten is het tijd om naar bed te gaan Macroshopper
serieus nu : ik denk dat je altijd vogeltjes kan horen fluiten alleen op bepaalde momenten van de dag (bv smorgens) meer dan anders.[CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]
-
Enkele nachten geleden was 't hier ook om kwart na vier het geval. Dat is normaal... in de lente. Vanmiddag zag ik ook een merelmannetje een vrouwtje versieren, 't zou me niet verwonderen dat als 't weer zo blijft, er binnenkort al nestjes gemaakt worden...Opbouwende kritiek is altijd welkom!
Comment
-
Hij (of zij) ziet ze niet vliegen. Heb ik ook al meermaals tot mijn verwondering vastgesteld. Vogels in het holst van de nacht die fluiten. Dacht toch dat ik dit vroeger nooit opgemerkt heb. Vreemd. Staat de wereld dan ook bij de dieren op z'n kop?
Comment
-
Neen, normaal is het niet, maar ...
Ik heb al een tweetal koolwitjes gezien ...
De bijen zitten actief klaar om nu al uit te zwermen ...
Heb hier al narcissen bloeien
Op de mestvaalt zaten gisteren enkele vliegen
De onze-lieve-heer-beestjes vliegen nu al enkele weken massal rond. met emmers kunnen we ze uit de vensterspouwen vegen ...
De natuur is de kluts kwijt ...
En, met mijn pre kom ik minder en minder toe. Vroeger meost ik nog een week werken eer het eind van de maand was, nu twee
Veel vogels beginnen inderdaad 's nachts te fluiten. Dit heeft meerdere redenen ... 't is geen winter, er is ook enorm veel lichthinder en er is ook het toenemend nachtlawaai waardoor ze sneller verstoord zijn.
Hier in de omgeving zijn er veel glasbouwlandbouwers waar de de verlichting vollen bak staat te glimmen ... Ik kan er mijn krant bij lezen...https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk berichtNeen, normaal is het niet, maar ...
Ik heb al een tweetal koolwitjes gezien ...
De bijen zitten actief klaar om nu al uit te zwermen ...
Heb hier al narcissen bloeien
Op de mestvaalt zaten gisteren enkele vliegen
De onze-lieve-heer-beestjes vliegen nu al enkele weken massal rond. met emmers kunnen we ze uit de vensterspouwen vegen ...
De natuur is de kluts kwijt ...
En, met mijn pre kom ik minder en minder toe. Vroeger meost ik nog een week werken eer het eind van de maand was, nu twee
Veel vogels beginnen inderdaad 's nachts te fluiten. Dit heeft meerdere redenen ... 't is geen winter, er is ook enorm veel lichthinder en er is ook het toenemend nachtlawaai waardoor ze sneller verstoord zijn.
Hier in de omgeving zijn er veel glasbouwlandbouwers waar de de verlichting vollen bak staat te glimmen ... Ik kan er mijn krant bij lezen...
Klimaat naar de vaantjes en geen regelmaat meer.
Comment
-
1 welk record?
er zijn al hopen records gesneuveld in de laaste jaren...
klimaats verandering lach maar waarschijnlijk het beste wat je kan doen maar het gebeurt toch en niet alleen opwarming :-p , maar veel veel meer.[CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht1 welk record?
klimaats verandering lach maar waarschijnlijk het beste wat je kan doen maar het gebeurt toch en niet alleen opwarming :-p , maar veel veel meer.
Dat is het probleem.
Comment
-
-
Hey juppekes
Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht1 welk record?
klimaats verandering lach maar waarschijnlijk het beste wat je kan doen maar het gebeurt toch en niet alleen opwarming :-p , maar veel veel meer.
En meestal zijn dit records dat maar een keer in een mensenleven voorkomen , en dan zegt men : ik heb dit nog nooit meegemaakt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk berichtAls ik de winters uit m'n jeugd vergelijk met die van de laatste jaren....da's een GROOOOOOOOOOT verschil.
De sneeuw valt tegenwoordig op de "verkeerde" plaatsen
Comment
-
@ Mriya : 1 record maakt het klimaat niet er gaan nog koude winters komen, gewone zomers , enz enz enz het is de algemene tendens die belangrijk is. Ik kan een paar kleine feiten geven ( ik zie dit nu eenmaal op school en heb het keihard moeten blokken )
- de temperatuur is de laatste hondert jaar gestegen met 0.6 graad het lijkt niet veel maar is het eigenlijk wel. Waardoor niet enkel de temperatuur stijgt maar ook het zoutgehalte in de oceaan , de zuurtegraad van de oceaan , algenbloeien, vergroening van de aarde ( nee niet altijd goed :-p) en dit hoogst waarschijnlijk door een stijging in CO2 , CH4 , CFK's , ... waardoor oa ook de koraal riffen ( ja die schone ) snel verdwijnen.
- de laatste 10 jaar was het warmste decade niet ooit maar toch voor heel lang (ik zou keer moeten kijken ergens in de orde van paar 100000 jaar )
- Het aantal tornado's , overstromingen , orkanen , ... is exponentieel gestegen.
- Momenteel brengt de mens evenveel stikstof in de natuur dan de natuur zelf, fosfor en zwavel zelfs nog veel meer wat dan idd weer een invloed heeft op alles wat leeft.
- wist je dat australie niet altijd een woestijn was maar dat de mens door ontbossing de oorzaak is , of toch zeker enorm heeft versneld.
- het ijs op gletsjers en de noordpool is ook in sneltempo aan het verdwijnen
- eentje van bij ons : in de laatste 23 jaar is de piek van rupsen enkele dagen vervroegd , dit door warmere lente temperaturen. Maar de koolmeesjes die hun jongen moeten voederen kunnen niet mee... op het moment dat hun jongen de grootste honger hebben is de piek al gepasseerd.
- ...
tja ik geef enkel een paar feiten ik wil mensen iet overtuigen van mijn idee maar enkel dat de mensen toch ergens een idee hebben van wat er allemaal gebeurt zodat er conclusies kunnen worden uit genomen
ps als je wil wil ik daar in de chat wel verder over discussieren.Last edited by mutse; 28 januari 2008, 01:13.[CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]
Comment
Comment