Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is het normaal...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is het normaal...

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Hey juppekes
    Klimaat naar de vaantjes
    Ik moet daar mee lachen
    Hoe verklaar je dan dat we het record van 1835 nog niet verbroken hebben
    Hoe kortzichtig kan je zijn - of hoe dom is de onwetende kleine die zegt : "Roken ongezond ?! Laat me niet lachen ! Mijn peter rookte de ene sigaret na de andere, en hij is er 85 geworden...

We helpen met zijn allen zingend en fluitend de wereld van onze kinderen en hùn kinderden naar de eeuwige verdommenis.
    En ik ? Ik ben te laf om er tegen in te gaan...
    Bah, bah, bah...
    Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Troost je Kariboe met het gedacht dat de meeste mensen maar een fractie weten van wat verkeerd gaat. Ik zeg dit niet om uit de hoogte de doen é. Maar enkel omdat de media maar een klein stukje verteld en vaak verkeerd, en omdat het nogal moeilijk is om alle info te verzamelen. Ik ben er ook zeker van dat ik maar iets meer dan een fractie weet. Soms hoor je gewoon dingen waar je mond van open vallen.
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Hoe kortzichtig kan je zijn - of hoe dom is de onwetende kleine die zegt : "Roken ongezond ?! Laat me niet lachen ! Mijn peter rookte de ene sigaret na de andere, en hij is er 85 geworden...

We helpen met zijn allen zingend en fluitend de wereld van onze kinderen en hùn kinderden naar de eeuwige verdommenis.
        En ik ? Ik ben te laf om er tegen in te gaan...
        Bah, bah, bah...
        Kariboe
        Ben ik het ook mee eens.
        Ik begrijp dat mensen andere zorgen hebben en zich niet interesseren
        in milieu of natuur. (werk, centen, gezin).
        Zoontje Tobac durft niet beginnen met maatregelen omdat hij een boel
        kiezers zou verliezen. Zei hij zelf op tv.
        Wie is hier laf??

En 40% van ons eten is "crap"
        (is OT... ok)

Iedereen weet dit, iedereen voelt het en ziet het.
        Ik woon nu 32 jaar in Hasselt en ik heb nog geen enkel jaar 10 cm sneeuw zien liggen hier
        (of ik moet een zeer slecht geheugen hebben).
        Als kind wel, tot 60 cm. en meer, er reden toen geen autobussen.

Kijk, cijfers zijn leuk en interessant.
        Als me deze cijfers bewijzen dat alles min of meer normaal zou zijn
        dan heb ik toch ernstige bedenkingen.
        Een temperatuurstijging van slecht 1 graadje heeft al veel gevolgen.
        Het gat in de ozonlaag is er ook nog he.

10 à 15 jaar terug had ik al het gevoel dat er geen seizoenen meer waren.
        Van de lente naar de zomer en van de zomer naar de herfst. Winter??

Het is misschien lollig maar de grootste vervuiler heeft nog winters: de USA
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
          Troost je Kariboe met het gedacht dat de meeste mensen maar een fractie weten van wat verkeerd gaat. Ik zeg dit niet om uit de hoogte de doen é. Maar enkel omdat de media maar een klein stukje verteld en vaak verkeerd, en omdat het nogal moeilijk is om alle info te verzamelen. Ik ben er ook zeker van dat ik maar iets meer dan een fractie weet. Soms hoor je gewoon dingen waar je mond van open vallen.
          Ben ik weer mee eens.
          Ik heb zelf voorbeelden uit dat "verre Limburg"
          Maar ik ga ze niet vertellen, vandaag toch niet.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

dit verre limburg heeft nog sneeuw (af en toe)
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

dit verre limburg heeft nog sneeuw (af en toe)
              Jaja dat is juist mutse, ik heb er zelfs foto's van.
              Maar het blijft toch een uitzondering en zeer dun laagjes
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

lol , in de living hangt een foto van onze tuin toen het de laatste keer heeft gesneeuwd en het ook even bleef liggen.... och de tijden....

Comment

lol , in de living hangt een foto van onze tuin toen het de laatste keer heeft gesneeuwd en het ook even bleef liggen.... och de tijden....
                  Weet ge dat ik TELKENS als er hier sneeuwt ligt, foto's maak?
                  Zo kan ik af en toe naar de foto's kijken en een wintergevoel opdoen
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

maar die foto stamt uit de tijd dat ik nog geen foto's kon maken :-p en sindsdien is het de moeite nog niet geweest

Comment

Hey juppekes

ps als je wil wil ik daar in de chat wel verder over discussieren.
                      Nee hoor, als jij er voor gestudeerd hebt zal je het wel beter weten

Ik had gewoon de indruk dat het weer een cyclus maakt dat maar om de zoveel jaar weerkeert en dat die strenge winters van toen ook wel zullen terugkeren.

Dus zullen we maar dromen van die mooie besneeuwde winters
                      Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                        Hey juppekes

Ik had gewoon de indruk dat het weer een cyclus maakt dat maar om de zoveel jaar weerkeert en dat die strenge winters van toen ook wel zullen terugkeren.

Inderdaad, het klimaat vertoont cycli.
                        Zo is er een cyclus van kleine ijstijd, één van grote ijstijd ...
                        Maar de laatste jaren is dit niet meer volgens cyclus. De veranderingen zijn drastisch en vaak onomkeerbaar...
                        Klimaat is nu iets wat meetbaar is, maar de gevolgen zijn vaak pas meetbaar, lange tijd na ontstaan en dan vaak onomkeerbaar. Het is dan ook moeilijk ons ervan te vergewissen dat vele ingrepen zich pas laten merken bij onze kleinkinderen en dat maakt het ooh zo moeilijk om mensen te overtuigen.
                        Komt daarbij dat het gras altijd groener is aan de andere kant, of kunnen we hier eerder stellen dat onze buur de problemen veroorzaakt en dat hij maar milieu-bewuster moet gaan leven...
                        We leven in een te hoge luxe en vooral in een wegwerpmaatschappij waar we zelfs spullen die nog correct werken weggooien (denk eens aan de GSM's) waar zelfs erg zeldzame producten in worden verwerkt. Ik zou eens willen zien welke de houdbaarheidsduur van een GSM bij een gebruiker is ? 1 jaar ? EN dan vlug naar de winkel om een ander type waar we de oude vlug ruilen ...
                        Idemditto met PC's, digitale fototoestellen ...
                        In huis is het leuker 22° te stoken dan een pull te dragen, een wagen graag en vooral liefst een airco, een DVD-speler, GPS, ... (verbruikt wel energie en meer dan je vermoedt), alhoewel een oude klassieke landkaart het bij mij nog altijd doet, ook als de accu leeg is...
                        ZO zien we maar...
                        OOh, het milieu ... Hoeveel mensen vangen nog hun regenwater op om te sproeien in de hof, de wagen te wassen (bij mij 4x per jaar), WC, ... Neen, het regenwater moet zo snel mogelijk de riolen in en zo vlug mogelijk ver van het dorp met alle consequenties van dien. De vlakte achter mijn huis was vroeger een overstromingsvlakte (in de winter) waar de boeren dan in het voorjaar jong mals gras gingen vergaren ... Nu is het een braakliggende akker met afspoeling, maar wel grote rioolbuizen ... en waar in de zomer moet gesproeid worden wil men er groenten kweken... Vroeger groeide daar walrus wat op vochtige onderbodem duidt, nu ...
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                          dat ik op dit uur de vogels(merels) hoor fluiten? 3.00u
                          Dat is mijn neus, ik heb een snotvalling...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

cycli komen inderdaad voor , maar dan over 1000(den) jaren. Dit zie je ook mooi in de concentratie's aan CO2 mooi van ergens 230 na 330 dacht ik en weer terug altijd tussen die 2 waarden gelijk golfjes. Ik weet niet of dit de exacte waarden zijn maar er allesinds rond. Maar het komt er op neer dat we er nu zeker 100ppm over zitten. (400en nog iets)

Oja , waar de meeste mensen niet bij stilstaan na een warmere periode komte een .... ijstijd ( en afkoelen gebeurt nog veel sneller dan opwarmen :-p)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sisl Bekijk bericht
                              Enkele nachten geleden was 't hier ook om kwart na vier het geval. Dat is normaal... in de lente. Vanmiddag zag ik ook een merelmannetje een vrouwtje versieren, 't zou me niet verwonderen dat als 't weer zo blijft, er binnenkort al nestjes gemaakt worden...
                              Even terug on topic!
                              Vogels maken geen nest op basis van temperatuur, maar op basis van licht!

Vraag maar eens aan een vogelkweker hoe hij zijn vogels vroeger laat kweken in volliere of kweekkooi. Niet door bij te verwarmen, wel door dagen op regelmatige manier te verlengen. 16 uur donker wil zeggen 16 uur de kleintjes niet kunnen voederen. 12 uur donker -> 12 uur...
                              Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

Comment

Working...
                              X