Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem bij opstarten laptop (vista)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem bij opstarten laptop (vista)

Hallo,

Ik heb sinds enige tijd iets vervelends bij mijn laptop: hij begint pas met opstarten ongeveer 2 sec nadat ik op de aan knop geduwt heb. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en nog belangrijker: wat een eventuele oplossing is? Voor de rest start hij daarna normaal op.

Alvast bedankt,
    DCA
    ||Blog||

Re: Probleem bij opstarten laptop (vista)

Dat gaat in ieder geval niks met vista te maken hebben. Vista wordt maar aangesproken, nadat je hd aangesproken is.

Zelfde probleem met en zonder voeding ? Ik bedoel als hij op het stroomnet staat / dat hij op batterij'en loopt ?

Iets in de bios gewijzigd ?
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Ja, het gebeurt altijd: zowel op batterij als op het stroomnet. En aan mijn bios heb ik voor zover ik weet niets verandert.
      ||Blog||

Comment

Vraagje: Hoe heb je de vorige sessie afgesloten? Door op het rode knopje onderaan in de nieuwe start menu te kklikken? Dan gaat je laptop in standby mode.

Indien dit zo is kan het best zijn dat je laptop problemen heeft om uit zijn 'standby' mode te komen. Het 2sec drukken op de power knop zorgt ervoor dat je laptop uiteindelijk helemaal uit gaat. Indien je dan terug op de knop drukt start je weer normaal op (een cold boot zoals men dat pleegt te noemen.

Groetjes,
        [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

Comment

Nee, ik heb schakel hem meestal op de normale wijze uit, dus niet in standby en hij doet het altijd.
          Dus ik dacht eerder dat het iets hardwarematig is omdat het eigenlijk gebeurt voordat hij effectief opstart en dus de software wordt geactiveerd. Kan dit? Of zit ik er compleet naast?
          ||Blog||

Comment

Ik vrees ook voor de zaak dat het hardware matig gaat worden. Hij doet effectief niets, geen keyb lampjes die aangaan of niks ? Alhoewel 2 sec is natuurlijk niks maar toch.

Comment

Hij doet effectief niets, geen keyb lampjes die aangaan of niks ?
              Ik druk op de aanknop en na ong 2-3 sec beginnen er pas lampjes enzo te branden.

Alhoewel 2 sec is natuurlijk niks maar toch.
              Daar heb je wel gelijk in, maar toch erger ik me er steeds vaker aan. Zal hem eens letten checken bij de compushop
              ||Blog||

Comment

Per ongeluk een "boot delay" ingesteld in de bios ? normaal bedoeld om de schijven de tijd te geven om op toeren te komen .. kortste latentie tijd is meestal 3 sec
                FWIW

Comment

Zou kunnen, al heb ik er geen idee van hoe ik dat dan gedaan zou hebben. Weet je ook hoe ik dit kan checken en eventueel aanpassen?
                  ||Blog||

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DCA Bekijk bericht
                    Ik druk op de aanknop en na ong 2-3 sec beginnen er pas lampjes enzo te branden.
                    Wat gebeurd er wanneer je juist wel gebruik maakt van de 'standby' functionaliteit? Heb je dan ook deze 2-3 sec delay of reageren de LED's dan wel direct?

Je gaat eens moeten een kijkje nemen in je BIOS settings. Meestal te bereiken door op F2 of de 'DEL' toets te drukken tijdens de POST (Power on Self Test routine) Daar kan je de boot volgorde en dergelijke manipuleren. Als je echter hier niet zo in thuis bent, raad ik je aan om niets te wijzigen zonder raad te vragen.

Groetjes,
                    [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wyca Bekijk bericht

Je gaat eens moeten een kijkje nemen in je BIOS settings. Meestal te bereiken door op F2 of de 'DEL' toets te drukken tijdens de POST (Power on Self Test routine) Daar kan je de boot volgorde en dergelijke manipuleren.

Groetjes,
                      Juist maar die 2 - 3 sec vinden plaats, voor de post opstart Dat van die hd's zou kunnen, maar dan zou je toch iets moeten voelen, op de plek waar de hd zit.

Comment

Working...
                      X