Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filmpjes van camera op cd zetten.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• filmpjes van camera op cd zetten.

Weet niet of het echt iets met cameras te maken heeft dus zet ik het maar bij 'chit chat'

Heb ondertussen al een hele verzameling korte filmpjes van mijn camera die ik op een cd zou willen branden. Hoe doe ik dat nu het beste? Ze staan in het mov format. zou ik dat beter eerst veranderen of maakt dat geen verschil?
    En is het mogelijk ze te verkleinen want zo passen er maar enkele op een cd...hoe moet ik dat dan doen ?
    De kwaliteit moet goed genoeg zijn voor op de pc te bekijken. meer niet en ga er ook niets aan veranderen.

bedankt voor welke hulp dan ook want zoals jullie zien...ik weet er erg weinig van!!!

(ps heb ondertussen ook al zo een tienial mini dvs die ook eens op een cd gezet zouden moeten worden'...maar dat zal voor een volgende keer zijn

Re: filmpjes van camera op cd zetten.

Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
    Weet niet of het echt iets met cameras te maken heeft dus zet ik het maar bij 'chit chat'

Heb ondertussen al een hele verzameling korte filmpjes van mijn camera die ik op een cd zou willen branden. Hoe doe ik dat nu het beste? Ze staan in het mov format. zou ik dat beter eerst veranderen of maakt dat geen verschil?
    En is het mogelijk ze te verkleinen want zo passen er maar enkele op een cd...hoe moet ik dat dan doen ?
    De kwaliteit moet goed genoeg zijn voor op de pc te bekijken. meer niet en ga er ook niets aan veranderen.

bedankt voor welke hulp dan ook want zoals jullie zien...ik weet er erg weinig van!!!

(ps heb ondertussen ook al zo een tienial mini dvs die ook eens op een cd gezet zouden moeten worden'...maar dat zal voor een volgende keer zijn
    mov is een formaat dat heel wat plaats in neemt. Je kan deze filmpjes best naar divx formaat comprimeren. dan zijn ze ten eerste veel compatibeler én nemen ze minder plaats in.
    mijn .mov filmpjes converteer ik naar divx met pocketdivxencoder, een gratis en vooral snel programmaatje
    5DmkIII en wat glas

Comment

bedankt
      net wat ik nodig had!!
      hoe moet ik de 'output options' zetten zodat ik geen kwaliteit verlies?

Comment

zorgen dat je bitrate hoog genoeg is

rond de 1200 is nagenoeg topkwaliteit (voor dvd films bvb)

maar als de filmpjes van een fototoestelletje komen dat niet zo superfilmpjes opneemt, kan je gerust zakken naar 600-700 zonder kwaliteitsverlies
        5DmkIII en wat glas

Comment

Gelukt!!! bedankt !!!
          Wat een verschill in grootte. Begrijp echt niet waarom ze het niet meteen in die kwaliteit op de camera opnemen?!? wat is het voordeel van mov?

Heb nog twee vraagjes.
          Een van de filmpjes is vertikaal opgenomen. Zou het in avi mogelijk zijn deze te draaien?

en, het geluid loopt niet gelijk met de film. is het mogelijk daarvoor iets in te stellen.

Bedankt!!

Comment

Working...
          X