Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grafisch schrijftablet in aldi

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• grafisch schrijftablet in aldi

Heeft er iemand ervaring met dit tablet http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_04/OFF04.HTM
    Ik zou het graag gebruiken om mee te schetsen (karikaturen) en dan opslaan op pc.
    Wat moet ik mij daar van voorstellen, tekent dat ongeveer als een potlood in de hand of lijkt het op van die bibberlijntjes zoals met een muis tekenen.
    Het is natuurlijk geen proftablet maar toch hoop ik een koopje te doen voor die prijs.

groetjes sensor
    Groeten Sensor

Re: grafisch schrijftablet in aldi

Ik heb er eentje van wacom en ben er toch tevreden van (het is wel een ander model)
    Happy to be a MACcie
    Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Kijk even bij algemeen.
      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=197035

Ik kan dat voor geen geld meer missen. Reeds van in 2001 gebruik ik een pen ipv een muis.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
        Kijk even bij algemeen.
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=197035

Ik kan dat voor geen geld meer missen. Reeds van in 2001 gebruik ik een pen ipv een muis.

Ok, had ik gemist:

groetjes
        Groeten Sensor

Comment

Eigenlijk toch maar een klein tekenvlakje 128x94 mm, hoe moet je daar op tekenen?? en hoe zie je het op je monitor, ook dat formaat?
          Soit, ik denk dat ik van de aanschaf afzie
          Groeten Sensor

Comment

Da's dus een A6 formaat, even groot als mijn Wacom tablet maar een ander type.
            Ik ben daar zeer tevreden over en het voldoet zeker voor hetgeen ik ervan verlang.
            Als je professioneel wil werken kan je beter een groter kopen maar als het is om af en toe eens iets bij te werken is de grootte meer dan voldoende.
            Op je scherm zie je dit in de grootte van de toepassing waarvoor je het gebruikt. De duurdere versies hebben gewoon meer mogelijkheden, allé een simpeldere manier van werken eigenlijk en zijn preciezer.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

De mijn en is ook een A6, en zit met een 24i scherm.
              Ik gebruik het vooral om te brushen, gommen, klonen en herstellen in photoshop.
              Als muisvervanger gebruik ik het niet, maar voor bovengenoemde taken vindt ik het onmisbaar. Vooral het kunnen werken met drukgevoeligheid is nooit haalbaar met een muis.
              Happy to be a MACcie
              Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                en hoe zie je het op je monitor, ook dat formaat?
                Nee, natuurlijk niet. Je kunt het zo afstellen dat de hoeken van je pad overeenkomen met de hoeken van je scherm(en). Bij een klein pad is nauwkeurig werken iets lastiger zonder in te zoomen maar met een groot tekenpad moet je weer te veel arm- en handbewegingen maken.

Comment

Misschien begrijp ik het niet goed, maar stel ik maak doorgaans tekeningen (kaikatuurkes) van ongeveer het A4 formaat, moet ik dan ook een tekentablet van die grootte kopen??
                  Sorry ik snap het misschien niet zo goed van dat klein tekentablet.
                  Of moet ik een grotere tekening dan het tablet verdelen in stukjes, hmm ik zou het eigenlijk moeten zien hoe sommige digitale tekenaars hiermee werken.

groetjes sensor
                  Groeten Sensor

Comment

Voor de prijs, dat het kost, lijkt het me iets ideaal om mee te experimenteren, en eens je het leren kennen hebt, kun je nog zien of je behoefte aan een groter (lees duurder) tekentablet hebt.
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                      Misschien begrijp ik het niet goed, maar stel ik maak doorgaans tekeningen (kaikatuurkes) van ongeveer het A4 formaat, moet ik dan ook een tekentablet van die grootte kopen??
                      Sorry ik snap het misschien niet zo goed van dat klein tekentablet.
                      Of moet ik een grotere tekening dan het tablet verdelen in stukjes, hmm ik zou het eigenlijk moeten zien hoe sommige digitale tekenaars hiermee werken.

groetjes sensor
                      Neen je hoeft geen A4 formaat te kopen. Als je een tekentablet kunt schalen zit het zo in elkaar:

Stel je hebt een scherm van 1680x1050 pixels en een A6 wide formaat tekentablet. Dan moet je veronderstellen dat die tekentablet ook een resolutie heeft van 1680x1050 (dit is echter niet waar). Je kan dus overal op je scherm tekenen, maar 1 pixel op je scherm kan je niet aanduiden in een tekenprogramma door ergens heel licht te drukken op je tablet. Als je heel licht drukt bij een goedkoop tekentablet zullen misschien meteen 9 pixels geselecteerd worden op je scherm. Maw 1 pixel op je tekentablet komt overeen met bijvoorbeeld 9 pixels (3x3) op je scherm of 16 pixels (4x4) of ... enz.

Hoe duurder een tekentablet hoe fijner je kan werken. Als je een duur tekentablet hebt en je druk even zacht op die tablet als je zou doen bij een goedkoop tablet dan zal bij het duur op je scherm misschien 4 pixels (2x2) geselecteerd zijn en bij dat goedkoop meteen 16 pixels (4x4). Maw het goedkope tablet kan niet zo fijn werken.

Tis een hele boterham om iets eenvoudigs uit te leggen.

Grtzzz
                      Nikon D50

Comment

aaaaaaa ,nu snap ik het ook , al neemt het niet weg dat die van de aldi goed is om er mee vertrouwd te graken
                        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Ik denk dat ik het nu snap, zodus ik moet evenwel de tekening zien te maken in het tabletformaat 128x94 deze wordt dan uitvergroot op de monitor.
                          Een klein streekje op het tablet is al meteen een stuk groter op het scherm.
                          Het is dan wel effen wennen om op dat klein formaat van het tablet te tekenen.
                          Enfin voor die 27 euro kan ook al niet veel mis gaan

bedankt voor replay

groetjes sensor
                          Groeten Sensor

Comment

Ik snap het nu ook (denk ik).
                            een klein streepje op het tekentablet is meteen al een hele trek op je monitor.
                            Toch moet ik binnen het formaat van het tekenblad 13x9 cm de tekening zien te maken, dat is mijn probleem want het is effe oefenen om binnen dat formaat een tekening te maken, omdat ik nogal gewend ben ruim A4 en groter afmetingen te gebruiken.
                            Zo is het toch hé

Groetjes en dank

sensor
                            Groeten Sensor

Comment

ik kocht er zo eentje vorig jaar...om te shoppen, maar na enkele dagen heb ik de usb-stekker uitgetrokken, en gebruik ik 'm enkel nog als mousepad..als je al 15jaar met de muis speelt is het toch effe wennen..mvg!
                              Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Working...