Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vista vraagje

Mijn vrouw wil een nieuwe PC, daar staat natuurlijk Vista op.
    De vraag is nu zit er in Vista programma "Word"?.
    Want volgens de folder staat er zelfs geen office op.
    Pc zou zijn HP 9080.
    Alvast dank.
    Mvg.

Re: Vista vraagje

Voor zover ik weet heeft Microsoft nog nooit Office toepassingen meegeïnstalleerd in een Windows toepassing.
    Beiden zijn aparte gegevens, Windows, een besturingssysteem waarvan "Vista" de laatste versie is en Office, een software pakket waar je onder andere "Word" in terugvindt.

Comment

Word staat er niet standaard op, je zal een versie van office moeten bijkopen, of er de versie die je nu hebt op installeren.
      Ik heb me deze pc kort geleden aangeschaft, en ik ben er tot nog toe heel tevreden mee
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
        Word staat er niet standaard op, je zal een versie van office moeten bijkopen, of er de versie die je nu hebt op installeren.
        Ik heb me deze pc kort geleden aangeschaft, en ik ben er tot nog toe heel tevreden mee
        Dank voor uw info.
        Ze wil er grafische + 2d en 3d dingens mee doen enz.... daarom gaat ze die een van de volgende dagen halen. Dat zal dan office kopen worden.
        Ik dacht dat het er allemaal in zat.
        Dank allen voor de reactie.
        Mvg.

Comment

Wat bedoel je met grafische 2D en 3D dingen?

Comment

Waarom geen openoffice gratis downloaden en gebruiken?

Oorspronkelijk geplaatst door Hemiksem Bekijk bericht
            Dank voor uw info.
            Ze wil er grafische + 2d en 3d dingens mee doen enz.... daarom gaat ze die een van de volgende dagen halen. Dat zal dan office kopen worden.
            Ik dacht dat het er allemaal in zat.
            Dank allen voor de reactie.
            Mvg.
            Fuji Digitaal fototoestel

Comment

misschien is het toch wel de moeite om eens ergens in een computerwinkel zelf een pc te laten samenstellen. Dit biedt toch wel grote voordelen qua prijs en kwaliteit én vooral service

heb ik vandaag nog ondervonden. Ik probeer mijn 6maand oude pc vanmorgend op te starten, voeding kapot en pc geeft geen kik meer...
              Ik spring op de fiets met mijn aankoopbewijs en de kapotte voeding en rijd ongeveer 1km naar mijn vaste computerwinkel, 20 sec erna kom ik buiten met splinternieuwe voeding, garantie...
              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                Wat bedoel je met grafische 2D en 3D dingen?
                Ik zal ze het zelf laten uitleggen. (Chinees voor mij)

De programma's waar ik wil mee werken zijn o.a.
                Photoshop, painter, maya, blender en vue 6
                Dank voor uw info
                Linda

Comment

In dat geval heb je helemaal geen Office pakket nodig.
                  Office heb je enkel nodig als je aan tekstverwerking wil doen, of een rekenblad nodig hebt, ...
                  Als je maar zelden een brieft typt en er geen geld wil tegenaan gooien ben je beter af met een installatie van "openoffice" zoals cvcaelen al aangeeft.

De software die je zelf aangeeft moet je dan elders aankopen.

Ik bedoel maar... de programma's die je wil installeren hebben niets te maken met Office. (kwestie van centjes uit te sparen )

Comment

Mocht je toch een briefje willen schrijven of een spreadsheet maken (of een Powerpoint presentatie maken dan kan dit een goedkoop en goed alternatief zijn:
                    The official home page of the Apache OpenOffice open source project, home of OpenOffice Writer, Calc, Impress, Draw and Base.

Ik heb dit draaiende op Linux en ben er echt wel tevreden van.
                    Of hoe het toch niet allemaal geld moet kosten.

Comment

Linda terug,
                      sorry, ik dacht dat de vraag alleen over 2 en 3D ging.
                      Neen, ik heb reeds twee geschiedenisboeken geschreven en ben momenteel nog aan twee bijlagen aan het werken, dus daarom "word".

Comment

Ach zo, in dat geval, inderdaad, dan heb je wel degelijk een tekstverwerker nodig.

Comment

Allen dank voor de nuttige informatie, ik kan verder uitkijken nu, en daar zal ik nog wel een tijdje zoet mee zijn.

Mvg. Linda

Comment

In OpenOffice zit een degelijke tekstverwerker, een degelijk rekenblad, een prima prog om presentaties mee te maken en zelfs een 2 en 3D tekenprogramma.
                            En ja kan je teksten zonodig opslaan in Word-formaat.
                            Je kan een document zelfs rechtsreeks exporteren in PDF formaat.

Maar ja, iedereen geeft dan nog liever geld uit, dan eerste eens eventjes een gratis programma van internet te halen en te kijken of dat niet voldoet.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Thanks Nete, ik ben alles een beetje aan het proberen nu.
                              Mvg. Linda

Comment

Working...
                              X