Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als jullie deze avond vuurwerk afsteken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Als jullie deze avond vuurwerk afsteken

Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
    Meest idiote, achterlijke, egoïstische reply... En dat op de valreep net voor 2008! Proficiat.. U wint de ezelsoren.. Verhoudingsgewijs hebben zij meer geluidsoverlast (lees: pijn!!) dan jij van hun geblaf...Meer zeg ik er niet op...

Ikzelf laat m'n pup ook niet alleen deze nacht.
    Ik vertrek pas naar het feest als al het geknal en gezoem gedaan is.
    Nu vind ik niet dat de 'vuurwerk-afstekers' met mij rekening moeten houden maar de eigenaars van de huisdieren moeten even een 'efforke' doen om hun huisdieren wat op hun gemak te stellen.
    Ik hoop dat je geburen niet klagen in het begin van 2008 door het gejank van uw pup die alleen zit ..die kunnen meer lawaai maken dan een blaffende hond!Voor mij wint jij de ezeloren trofee omdat je de pup alleen laat

Comment

DE OPLOSSING !!
      Mvg,
      Marijn

My Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
        Ik hoop dat je geburen niet klagen in het begin van 2008 door het gejank van uw pup die alleen zit ..die kunnen meer lawaai maken dan een blaffende hond!Voor mij wint jij de ezeloren trofee omdat je de pup alleen laat

Euuhhh lees m'n tekst nog eens opnieuw.... zet je bril ook even op...

Comment

Tijdens de opgroeiperiode van onze hond ( nou ja, hond, een chichuhua ) hebben we hem gewoon gemaakt aan verschillende geluiden, toevallig lag de Nieuwjaarsperiode daar ook in gedurende de eerste weken dat we hem hadden. Stofzuigen, nagels in de muur kloppen, geluiden op straat . . . en dus ook vuurwerk . . . hij maakt er geen enkel probleem van, integendeel, bij iedere knal gaan zijn oren omhoog staan en kijkt hij in de richting van het lawaai . . . voor de rest geeft hij geen kick, ik heb dus geluk dat ik hem dat toch wat aangeleerd heb op aanraden van de dierenarts.
          Maar als ik sommige andere honden zie reageren op vuurwerk,'t ja, dan kan je het inderdaad het beter zo laten, soms echt zielig om te zien hoe ze van de schrik wegkruipen. Ikzelf gebruik nooit vuurwerk en nu net op TV laten ze het grootste vuurwerk ter wereld zien in Australië. Nee, voor mij hoeft het echt niet . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb het onze golden ook aangeleerd, zelfs als pup meegenomen naar het vuurwerk, (niet te dicht, maar dicht genoeg om het geluid gewoon te worden). Toen had ze er helemaal geen last van, het is moet ouder te worden, dat ze banger begint te worden. Ik weet ook niet waar ze hieromtrend slechte ervaringen zou kunnen opgedaan hebben. Maar het verslechterd jaar per jaar
            Troosten doe ik haar zeker niet, dat is haar angst bevestigen, maar 'k weet dat ze vanavond hier al janken zal rondlopen. Ok na 30 minuten is dat wel over, ik blijf er ook voor thuis. Ik weet gewoon dat er andere honden slechter aan toe zijn, die alleen zitten, die uitbreken, en die weglopen, gewoon uit angst.

Ik gun iedereen zijn eindejaarsplezier , 'k wou gewoon vragen denk er gewoon eens aan, als jullie fun hebben met jullie vuurwerk, trek het niet te lang of begin niet opnieuw na 1uur

Voor de rest, prettige feesten iedereen
            To make your dreams come true, wake up

Comment

ik wou eens kijken naar het effect van en direct prijs
              [QUOTE=Stax;1696345]Meest idiote, achterlijke, egoïstische reply... En dat op de valreep net voor 2008! Proficiat.. U wint de ezelsoren.. Verhoudingsgewijs hebben zij meer geluidsoverlast (lees: pijn!!) dan jij van hun geblaf...Meer zeg ik er niet op...
              [QUOTE]
              tuurlijk hebben ze gevoelige oren maar wat zijn sommigen op deze avond vlug op hun tenen getrapt
              Last edited by devid; 31 december 2007, 18:34.
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

oh, zelf heb ik al meer dan eens last gehad van een hond. niet dat ik die beestjes nu moet terug pakken met nieuwjaar. tis trouwens toch die baas dat instaat voor het gedrag van zijn viervoeter
                foto als spiegel of als venster?

Comment

[QUOTE=devid;1696387]
                  Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
                  Meest idiote, achterlijke, egoïstische reply... En dat op de valreep net voor 2008! Proficiat.. U wint de ezelsoren.. Verhoudingsgewijs hebben zij meer geluidsoverlast (lees: pijn!!) dan jij van hun geblaf...Meer zeg ik er niet op...

wat zijn sommigen op deze avond vlug op hun tenen getrapt
                  Verder hoop ik devid, dat dezelfde mensen zich even bekommerd voelen
                  als het over mensen gaat.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Ik heb het onze golden ook aangeleerd, zelfs als pup meegenomen naar het vuurwerk, (niet te dicht, maar dicht genoeg om het geluid gewoon te worden). Toen had ze er helemaal geen last van, het is moet ouder te worden, dat ze banger begint te worden. Ik weet ook niet waar ze hieromtrend slechte ervaringen zou kunnen opgedaan hebben. Maar het verslechterd jaar per jaar
                    Troosten doe ik haar zeker niet, dat is haar angst bevestigen, maar 'k weet dat ze vanavond hier al janken zal rondlopen. Ok na 30 minuten is dat wel over, ik blijf er ook voor thuis. Ik weet gewoon dat er andere honden slechter aan toe zijn, die alleen zitten, die uitbreken, en die weglopen, gewoon uit angst.

Ik gun iedereen zijn eindejaarsplezier , 'k wou gewoon vragen denk er gewoon eens aan, als jullie fun hebben met jullie vuurwerk, trek het niet te lang of begin niet opnieuw na 1uur

Voor de rest, prettige feesten iedereen
                    Hier in de buurt staan er een aantal paarden op stal.
                    Eigendom van een bekende Hasseltse dokter....

En de huizen hier in dezelfde buurt waar ze geen hond hebben kan ik tellen
                    op één hand
                    Het vuurwerk begint hier elk jaar rond middernacht en duurt een halfuur.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      die honden van mijn buren houden vaak ook geen rekening met mij

dus voor één keer maar
                      Misschien stoort de hond van uw buur maar vermoedelijk heb je ook nog andere buren met een hond die u niet stoort.

Mijn hond zit binnen en die mag blaffen of janken zoveel hij wil, de buren kunnen dit niet horen.
                      Maar de bommekes dat in heel de wijk al een week aan een stuk gegooid worden door kinderen maken mijn hond wel gek, ook al zit die binnen.

Dat mijn hond een keer per jaar een half uur last heeft om middernacht bij het vuurwerk zal die wel overleven en we houden daar wel rekening mee.
                      Maar als ze een ganse week van 's morgens tot 's avonds bommekes smijten gaat er wel wat over, vooral dat ze er plezier aan beleven het net daar te gaan doen waar dieren zitten.

En een hond kan niet denken dat een ander last heeft van zijn geblaf maar een mens kan wel denken dat een hond of ander dier last heeft van die knallende zaken.
                      Een blaffende hond bij de buren is niet plezant maar klagen over zijn geblaf als je het zelf uitlokt is een ander punt.

Uw reactie gaat naar honden, daar kan je inderdaad ook over klagen ter verdediging, maar denk ook dat er nog andere dieren zijn zoals katten, paarden, koeien, ezels, ... dieren die u meestal niets misdoen tot je ze gaat opjagen.
                      En ja, ik heb ook de krant gelezen waarin ze pleiten om de dieren van het veld te halen op zo'n dagen maar ook in een stal worden die wild met zo'n kabaal.

Ik zie ook graag vuurwerk maar ik zie nog liever dat ze al dat geld aan een goed doel besteden, ik zou er dan ook iets meer begrip voor hebben als de gemeente zegt dat ze al de belastingen 30% gaan verhogen.

Laat dus diegene dat het verstand heeft het ook gebruiken.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Mijn hond doet eens zo: , kijkt eens door het raam.. En dan terug weer ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Die van ons normaal ook maar deze keer is het precies een beetje te veel geweest naar zijn goesting.
                          Maar ja, we zijn er weer een jaartje vanaf.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Die van ons normaal ook maar deze keer is het precies een beetje te veel geweest naar zijn goesting.
                            Maar ja, we zijn er weer een jaartje vanaf.
                            Een hond kan je ALLES leren aanvaarden, normaal vinden, in zijn puppy periode. Zoals geknal van vuurwerk in dit geval. De hond zal er niet meer van schrikken of panikeren als ie volwassen is. Als je hem/haar als puppy geleerd hebt om vuurwerk normaal te vinden zal dat altijd zo blijven. Evenals donder en bliksem.

Maar een hond hoort HEEL GOED en SCHERP. Dat luide geknal, ook als dat geen paniek reacties teweegbrengt, zal altijd PIJNLIJK luid zijn voor een hond. (En alle andere dieren die hun scherpe gehoor als "noodzakelijk om te overleven" in de genen hebben).

Je zal het aan je hond dus altijd zien dat dit vele geknal teveel van het goede is voor zijn gevoelige oren.........

Groetjes
                            Skitch
                            Last edited by Skitch; 1 januari 2008, 23:53.
                            "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                            Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              Als mijn hond één oog opend en er is een inbreker heeft die pech want die gaat niet terug slapen en baasje ook niet meer dan
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Working...
                              X