Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autokeuringvraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autokeuringvraagje

Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
    als de koper akkoord is om zelf naar de keurig te gaan ermee, kun je 'm in de staat waarin hij zich bevind en door de koper gezien en goedgekeurd gerust verkopen...wel effe op papier zetten dat zinnentje...mvg!
    Maar dan zegt de nieuwe wet dat als al de documenten er niet bij zijn zoals car-pass de koper altijd de verkoop kan ongedaan maken en zijn geld terugvragen. Hij zal voor elke rechtbank gelijk krijgen.
    En de koper kan zelf niet gaan, het voertuig moet eerst ingeschreven zijn op zijn naam en een inschrijving kan je pas doen na de keuring. Enkel een garage kan dan nog gaan maar dan betaal je er ook weer extra voor.

4. Wat zijn de gevolgen wanneer er geen CAR-PASS en/of verkoopsdocument wordt afgeleverd bij de verkoop van een tweedehandswagen?
    Onder de punten 2 en 3 staat beschreven wanneer de verkoper een CAR-PASS moet afleveren en een verkoopsdocument moet opstellen.

Wanneer niet wordt voldaan aan deze verplichtingen, kunnen de gevolgen verstrekkend zijn. De wetgeving voorziet immers dat de koper die geen CAR-PASS heeft gekregen, de ontbinding van de koopovereenkomst kan vragen. Wanneer hij zich daartoe tot de rechter wendt, zal deze moeten besluiten tot de ontbinding van de koop.

De koop zal dus als onbestaande moeten worden beschouwd en de aankoopsom zal moeten
    worden terugbetaald.
    Last edited by VerSeg; 21 december 2007, 01:36.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere Bekijk bericht
      maar het is mogelijk voor de koper dus?

als ik of hij met garageplaten moet gaan maakt niet uit he... hij moet toch eerst hersteld worden... kan ie beter zelf gaan
      Het is inderdaad mogelijk en het is inderdaad "hij" of "jij" ...
      maar met bovenstaande risico's ...

Sven
      Last edited by Sven; 21 december 2007, 12:33.
      --
      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

24. WAT IS EEN KEURING VOOR VERKOOP (TWEEDEHANDSKEURING)?
        Sedert 15 november 2006 zijn de voertuigen van de categorieën M1 (personenauto, minibus, kampeerauto, ...) en N1 (lichte vrachtauto, ...) onderworpen aan een nieuwe tweedehandskeuring. Voor meer informatie over deze nieuwe tweedehandskeuring, klik hier.

Het voertuig kan worden gekeurd onder:
        1. hetzij de inschrijvingsplaat waaronder het voorgereden voertuig is ingeschreven
        2. hetzij een handelaars- (Z-plaat) of proefrittenplaat (ZZ-plaat)
        In het laatste geval dient zowel het kentekenbewijs zoals bedoeld hiervoor, als het kentekenbewijs "handelaar" of "proefritten" te worden voorgelegd.

Het formulier "aanvraag om inschrijving" heeft een geldigheid van twee maanden vanaf de datum van keuring.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
          als de koper akkoord is kun je 'm in de staat waarin hij zich bevind en door de koper gezien en goedgekeurd gerust verkopen...wel effe op papier zetten dat zinnentje...mvg!
          heb ik gedaan... doe ik altijd

gisteren dan maar naar de keuring geweest, want vrijdag was ik net te laat( tip : ga nooit bij midas langs om aan je auto te laten werken, 't zijn echt klossers... heel mijn injectie bediening ontregeld )
          1e keer werd ie afgekeurd(co was niet meetbaar daar ie stilviel natuurlijk en een lampje dat niet goed meer was (geregeld bij midas en goed bevonden,zelfs da kunne ze nie )

dan maar naar den auto5 en 't was op 10 min opgelost terug na de keuring en erdoor...
          wagen is inmiddels opgehaald...

btw : mooi weetje weer zoals ik al ging vermoeden

2 jaar geleden een kleien opmerking : silent blocs vooraan speling
          1 jaar geleden(keuring in april) niets aan gedaan, en geen opmerking
          nu bij keuring voor verkoop : terug die opmerking

of der zitten der tussen die echt slapen op hun werk in die 'fos' of heel die keuring is gewoon een klucht

Comment

Working...
          X