Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autokeuringvraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autokeuringvraagje

Kheb 2 weken geleden een andere auto gekocht..

mijn oude stond hier thuis te koop(zo meenemen voor het bedrag)
    had net iemand die 'm wou maar graag wou dat ik'm liet keuren voor verkoop
    er is wat werk aan(stuk uitlaat vervangen omdat dat gescheurd is) maar dat wou ie betalen net als de keuring....

mijn vraag is ( als iemand daar een antwoord op heeft ) :

hoe ga ik ermee tot op de keuring geraken?
    hij is niet meer verzekerd en ingeschreven ( platen zitten op de nieuwe en de verzekering is overgezet )
    dagverzekering of...? maar hoe zit 't met de platen dan?
    je moet toch ook een inschrijvingsbewijs hebben...

als het teveel zorgen en stappen zijn om te doen dan laat ik't zijn, kan ie 'm zo meenemen voor de prijs die ik'r voor vroeg...

Re: Autokeuringvraagje

Z - nummerplaten van een of andere garagehouder...
    Mvg. Renzowoef
    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
      Z - nummerplaten van een of andere garagehouder...

dacht ik zelf ook aan maar dat kost weer extra...
      had gehoopt op de verzekering voor een dagkaart maar dan zit ik nog met de platen....
      moet ik allemaal doorrekenen en dan wordt 't weer duurder natuurlijk

maar anderzijds.. hij kan toch zelf ook naar de keuring gaan normaal?

Comment

Aangifte doen bij verzekering ( kan ook telefonisch of via mail) dat je die bepaalde dag en uren met je oude wagen, en je nummerplaten, naar de keuring gaat zal veruit de beste oplossing zijn.
        Nummerplaten gebruiken, of 'huren' van een garagist, is zowel onwettelijk, als risicovol voor die garagist. Je kan het ook vragen aan je garagist om ermee te gaan, maar dat zal wel de kostelijkste oplossing zijn.
        Als die persoon je wagen zo meeneemt, dan zal die ook niet gemakkelijk aan een keuringsbewijs raken.
        The problem of the male brain:
        On the left side, there's nothing right.
        On the right side, there's nothing left.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albert Motard Bekijk bericht
          Aangifte doen bij verzekering ( kan ook telefonisch of via mail) dat je die bepaalde dag en uren met je oude wagen, en je nummerplaten, naar de keuring gaat zal veruit de beste oplossing zijn.
          Nummerplaten gebruiken, of 'huren' van een garagist, is zowel onwettelijk, als risicovol voor die garagist. Je kan het ook vragen aan je garagist om ermee te gaan, maar dat zal wel de kostelijkste oplossing zijn.
          Als die persoon je wagen zo meeneemt, dan zal die ook niet gemakkelijk aan een keuringsbewijs raken.
          begrijp je uitleg.. maar 't probleem is dat ie al uitgeschreven is eh, morgen maar eens naar de verzekering bellen voor meer info of dat kan of niet...

Comment

Als jij hem zonder keuring (voor verkoop) verkoopt, dan zal de koper ook aan garageplaten of dergelijke moeten geraken. We zaten met dezelfde vraag en ik heb daarvoor enkele weken naar GOCA gebeld.

Sven
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
              Als jij hem zonder keuring (voor verkoop) verkoopt, dan zal de koper ook aan garageplaten of dergelijke moeten geraken. We zaten met dezelfde vraag en ik heb daarvoor enkele weken naar GOCA gebeld.

Sven
              maar het is mogelijk voor de koper dus?

als ik of hij met garageplaten moet gaan maakt niet uit he... hij moet toch eerst hersteld worden... kan ie beter zelf gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere Bekijk bericht
                begrijp je uitleg.. maar 't probleem is dat ie al uitgeschreven is eh, morgen maar eens naar de verzekering bellen voor meer info of dat kan of niet...
                Dat kan zeker: enkele jaren geleden heb ik mijn wagen verkocht op een tweedehandsmarkt voor auto's. Ik reed toen ook al met mijn andere wagen, de nummerplaten en de verzekering waren overgezet. Ik telefoneerde dan gewoon naar de verzekering ( Omob-Ethias), om te melden dat ik bvb de zondagvoormiddag van 8 tot 13 u naar de automarkt ging, en dat was ok.
                Toen ik hem liet keuren, deed ik dat op dezelfde manier. No problem.
                Echt waar: bespaar de koper een hoop moeite en geld, en laat zelf nog je auto keuren. De koper betaalt zelf nog de keuring en de herstelling aan de uitlaat: het ene plezier is het andere waard.
                De flikken deden wel moeilijk, omdat mijn oude wagen eens een paar uur op de openbare weg bleef staan.
                The problem of the male brain:
                On the left side, there's nothing right.
                On the right side, there's nothing left.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albert Motard Bekijk bericht
                  Dat kan zeker: enkele jaren geleden heb ik mijn wagen verkocht op een tweedehandsmarkt voor auto's. Ik reed toen ook al met mijn andere wagen, de nummerplaten en de verzekering waren overgezet. Ik telefoneerde dan gewoon naar de verzekering ( Omob-Ethias), om te melden dat ik bvb de zondagvoormiddag van 8 tot 13 u naar de automarkt ging, en dat was ok.
                  Toen ik hem liet keuren, deed ik dat op dezelfde manier. No problem.
                  Echt waar: bespaar de koper een hoop moeite en geld, en laat zelf nog je auto keuren. De koper betaalt zelf nog de keuring en de herstelling aan de uitlaat: het ene plezier is het andere waard.
                  De flikken deden wel moeilijk, omdat mijn oude wagen eens een paar uur op de openbare weg bleef staan.
                  idd enkele jaren geleden lukte dit nog wel. Heb dit jaar ook een auto verkocht die reeds 6 maanden geen verzekering of nummerplaten meer had. Volgens mijn verzekering waren er 2 oplossingen. Tijdelijk omwisselen met je eigen nummerplaten mag niet meer.
                  1)De auto op een aanhangwagen vervoeren naar de inspectie.
                  2)Garageplaten huren.
                  Mijn garagist vroeg hiervoor 120€ maar ging dan zelf met de auto naar de controle. Ik mocht de nummerplaten niet zelf gebruiken.
                  Uiteindelijk is de koper met zijn eigen nummerplaten gekomen om de auto op te halen. Hij ging zelf voor de keuring zorgen.

Comment

Het is aan de verkoper om naar de keuring te gaan of laten gaan door een garage.
                    De wagen moet ingeschreven zijn op uw naam als jij ermee naar de controle wil met uw platen. Even uw platen van auto wisselen en de verzekering verwittigen is niet voldoende.
                    Met garageplaten mag je normaal niet zelf gaan, in princiepe moet dit een garagist zijn.
                    Garages mogen hun platen niet verhuren, dit is strafbaar.

En voor je hem verkoopt, vergeet de car-pass niet ... dit is ook verplicht.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

En voor je hem verkoopt, vergeet de car-pass niet ... dit is ook verplicht.
                      heb ik niet van mijn oude wagen

is al van '97, zat er niet bij toen ik' m kocht 3 jaar geleden...

allesinds bedankt voor de reacties, ga morgen eens horen bij m'n makelaar wat de opties zijn...

meerkost die ik heb aan keuringtoestanden geef ik toch door, anders wordt 't zo meenemen, of gwn niks...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere Bekijk bericht
                        heb ik niet van mijn oude wagen

is al van '97, zat er niet bij toen ik' m kocht 3 jaar geleden...
                        Jij bent verplicht deze aan te vragen vóór verkoop van je wagen als je die particulier verkoopt.

2. Wanneer hebt u een CAR-PASS nodig?
                        Bij elke verkoop van een tweedehandswagen aan een particulier moet aan hem een CAR-PASS worden afgeleverd door de verkoper. Het doet er niet toe of deze verkoper eveneens een particulier is dan wel een vakman.

Wanneer je als particulier je wagen tweedehands verkoopt aan een vakman, ben je niet wettelijk verplicht om hem een CAR-PASS af te leveren.
                        Last edited by VerSeg; 19 december 2007, 22:17.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

hoi,

als garagehouder en ex keurder van autoveiligheid kan ik je hier toch wel even de juiste info meegeven.

indien je oude platen op je nieuwe wagen zitten kan je deze niet meer gebruiken. wil je naar de keuring gaan moet je handerlaars platen gebruiken.
                          deze regel is ingevoerd voor de zwarte markt tegen te gaan.

wat betreft car pass deze krijg je als je keuring voor verkoop doet.
                          van het moment dat er aan een voertuig gewerkt word door een garage moet de garage de km stand ingeven in de database. ook op de jaarlijkse keuring word deze genoteerd. zo krijg je een overzicht van de km stand vd wagen en weet je als er is gesjoemeld.

best kan je hem zo verkopen.
                          je kan hem in orde zetten en het risico nemen dat de koper hem nog niet neemt. doe je het toch zie dan dat je geld hebt voor je iets laat herstellen

moesten er nog vragen zijn laat maar iets weten

Comment

als de koper akkoord is om zelf naar de keurig te gaan ermee, kun je 'm in de staat waarin hij zich bevind en door de koper gezien en goedgekeurd gerust verkopen...wel effe op papier zetten dat zinnentje...mvg!
                            Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Op deze link staat vermeld dat de verkoper verplicht is de auto te laten keuren, behalve als hij de wagen aan een professionele opkoper verkoopt of doorverkoopt voor export...

P.S. Dat zinnetje ontslaat de verkoper niet van z'n verantwoordelijkheid i.v.m. verborgen verbreken...
                              Last edited by polleke_cgc; 20 december 2007, 18:16.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X