Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke media speler?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke media speler?

Ik heb hier al mijn cd's op een harde schrijf gezet als aac files.
    Ik wil me nu een soort media player aanschaffen.Deze wordt dan op mijn home cinema receiver aangeslotenIk wil graag volgende dingen :

Harde schijf om media files op te slaan
    aac & mp3 audio afspelen
    divx filmpjes met eventueel subs afspelen
    HDMI uitgang
    Digitale audio uitgang (coax of optisch)
    Eventueel aansluitbaar op netwerk UPNP ?
    Handige zoek functie om snel de juiste song terug te vinden.
    Enz...

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Welke media speler?

Ben wat aan het rondneuzen iemand ervaring met een apple-tv??

mir

Comment

Ben een beetje naar het zelfde op zoek.

streamium reeks van philips
      EVA-8000 Digital Entertainer Hi-res van netgear
      DSM-510/E van d-link is er ook nog eentje die al in een andere thread tersprake gekomen is.

Als je af en toe een game wil spelen behoort een xbox ook tot de opties (kan je ook een dvd op bekijken).

Ik ben er nog altijd niet uit of ik nog een tv wil icm zo'n device of een computer+monitor met een tv tuner in.

Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

ne maat van mij heeft gewoon een pc bijgekocht en deze op zijn tv aangesloten. draadloos toetsen bord is zijn afstand bediening. zo kan hij ook gewoon even surfen ipv teletekst te raadplegen. werkt eigenlijk zeer goed.
        je had toch nog een pc of is die inmiddels verkocht

Comment

Ja ook aan een media pc zit ik te denken.
          Heb hier ook een tvix DVico HD M-4100SH tegen gekomen met harde schijf vanaf 250 GB kost wel 400 euro.

mir

Comment

Die tivx is naar het schijnt heel goed want compleet open waardoor er weinig of geen beperkingen zijn wat je kan afspelen.

Hij speelt bv video_ts folders af alsof je de dvd gebruikt (dus met menus enzo) das bij mijn weten de enige die dit kan.

die harde schijf heb je trouwen niet nodig, hij werkt ook compleet zonder harde schijf maar dan moet je of een computer aanstaan hebben in het netwerk waar alles opstaat of je kan er een usb disk aanhangen en alles dat daarop staat afspelen.
            President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

PC gaat veel duurder uitkomen, en zal je wat uren werk kosten ook.

Ben net aan eentje bezig

Comment

DE pc zal misschien iets duurder zijn in eerste fase, maar die kun je wel "upgraden" als er morgen een Bluray in moet, of volgend jaar misschien weer iets nieuws. vandaag 7.1 dolby, morgen 10.1? geen probleem -> gewoon kaartje erin en klaar is kees

met een Pc kan je gewoon "alles", een specifiek apparaat zal steeds zijn beperkingen hebben op bepaalde vlakken, neem nu bvb de Harde schijf in zo een media apparaat, meestal kan je die niet veranderen met een "normaal" winkel exemplaar. (reken voor een intensief gebruikte schijf een levensduur van 5 jaar)

Veel succes met je keuze

Comment

Aangezien het toch meest voor muziek gaat gebruikt worden (itunes) heb ik een apple tv besteld.
                  Ik heb wel 1 probleem apple tv heeft enkel hdmi en rgb uit.Mijn tv heeft enkel scart in en geen rgb in.Ik denk er aan om voorlopig een klein 7inch schermpje aan te sluiten op de apple tv maar vind je dat wel een tft schermpje met rgb ingang?

mir

Comment

Ik ben hier weg, zoek het zelf maar uit
                    Last edited by Atmikes; 1 januari 2008, 23:07.

Comment

Ikzelf heb hier een Rapsody N35 staan.
                      Een leuk apparaat en speel ook bijna alles.

Op deze site vind je veel info en reviews van verschillende apparaten.

@schtein: zo ver ik weet kunnen de meeste apparaten de dvd's goed, met menu dus, afspelen.

Greetings,
                      Schanske

Comment

Hier staat een eerste generatie Xbox, die wat is veranderd, zo zit er ondermeer een 100Gb HD in. De Xbox hangt aan m'n tv, en aan m'n computer netwerk.
                        XBMC is een gratis mediaplayer die je erop installeert, en die zo ongeveer alles afspeelt wat je er naartoe gooit. Ik kan het niet meer missen. Zelfs m'n video ligt buiten. In Divx opnemen met de PC, en streamen naar de XBox om op TV te bekijken.
                        Hou er wel rekening mee dat de XBox moet 'veranderd' zijn om deze dingen te kunnen. Omgebouwd te vinden op Ebay voor +100€, niet omgebouwd, voor wie het aandurft, voor -100€...
                        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Working...
                        X