Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Whiskas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Whiskas

Tja, katten ! Leuk om al deze reacties te lezen

Ik lees hier nogal wat reacties m.b.t. droog voer : je moet dan normaal gezien water bij geven. Wij doen dan kraantjeswater in het bakje, maar daar drinken ze echt niet van hoor. Melk kijgen ze zelden of niet (niet goed voor volwassen katten - krijgen ze diarree van). Eén van onze katten lijkt meer vocht nodig te hebben dan de andere. Die zien we dan vaak van plassen drinken (of van een emmer met regenwater, ook in de zomer als dat water er soms al weken in staat en groen uitslaat...). Als ik dat dan zie en 'vers' regenwater uit een afgesloten ton haal en dat voorzet ... drinkt ze er niet van. Begrijpe wie kan.

Jagen doen ze trouwens ook. De (veld)muiskadavers die we op onze dorpel gedeponeerd krijgen zijn niet te tellen.

Een grappig tafereeltje wil ik jullie niet onthouden : op een morgen zagen we een merel de droge kattenbrokjes wegpikken uit hun bakje. Een eindje verderop lagen resten vogeleten op de grond, en daar was een muis mee bezig. En onze 2 katten : die zaten het allemaal te bekijken en vonden het goed.
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

Comment

Wij hebben vier exemplaren waaronder één echte vuilbak die ALLES eet. Ze krijgen ´s ochtends brokjes en twee ervan hebben graag stukjes brood (het wit ervan) in hun melk. ´s middags krijgen ze vers vlees (mams bakt er kippenfilet of stoofvlees of overschot of.... voor) en dan ´s avonds uit een pot uit den aldi of den delhaize, soms whiskas. Ze krijgen bij hun eten whiskas melk en overdag staat er altijd een bakje water.
      Qua eten valt het wel mee, we hebben eentje die nogal kieskeurig is maar daar letten we dan op. In de kattenmelk zit ook een groot verschil! Ze kregen felix kattenmelk en die van de delhaize en daar waren ze toch minder gek van dan die van whiskas.
      Jaja, katten, grappig hoe wij er slaven van zijn!
      http://blackletterday.wordpress.com

Comment

Katten
        Ik heb er die vers vlees lusten en ik heb er die het laten liggen.
        Ik heb er die paté van Whiskas eten en andere vertikken het.
        De meeste eten brokjes in saus van whiskas en sommige ook in gelei.
        Enkele willen alleen droge brokken en andere moeten dat niet hebben.
        Sommige lusten kattenmelk en andere drinken alleen water.
        Jagen doen ze allemaal, maar geeneen eet de buit op, ze deponeren die liever aan de achterdeur om te laten zien dat ze nuttig bezig waren.
        Ik heb er nu zeven lopen

Een paar exemplaren :
        Roestie : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=189682
        Tijger :http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=141414
        fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
          Tja, katten ! Leuk om al deze reacties te lezen

Ik lees hier nogal wat reacties m.b.t. droog voer : je moet dan normaal gezien water bij geven. Wij doen dan kraantjeswater in het bakje, maar daar drinken ze echt niet van hoor. Melk kijgen ze zelden of niet (niet goed voor volwassen katten - krijgen ze diarree van). Eén van onze katten lijkt meer vocht nodig te hebben dan de andere. Die zien we dan vaak van plassen drinken (of van een emmer met regenwater, ook in de zomer als dat water er soms al weken in staat en groen uitslaat...). Als ik dat dan zie en 'vers' regenwater uit een afgesloten ton haal en dat voorzet ... drinkt ze er niet van. Begrijpe wie kan.

Jagen doen ze trouwens ook. De (veld)muiskadavers die we op onze dorpel gedeponeerd krijgen zijn niet te tellen.

Een grappig tafereeltje wil ik jullie niet onthouden : op een morgen zagen we een merel de droge kattenbrokjes wegpikken uit hun bakje. Een eindje verderop lagen resten vogeleten op de grond, en daar was een muis mee bezig. En onze 2 katten : die zaten het allemaal te bekijken en vonden het goed.
          Misschien weet je dit al maar katten vangen soms muizen en leggen die
          binnen het bereik van hun baasje zoals bijv. op een deurmat.
          Is gewoon een teken dat ze het baasje graag hebben
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Die zien we dan vaak van plassen drinken (of van een emmer met regenwater, ook in de zomer als dat water er soms al weken in staat en groen uitslaat...). Als ik dat dan zie en 'vers' regenwater uit een afgesloten ton haal en dat voorzet ... drinkt ze er niet van. Begrijpe wie kan.
            Ik heb er hier ook zo ééntje! Jakkes!!!
            Ik heb een poes die intussen 18 jaar oud is. In al die jaren heb ik ervaren dat ze kieskeurig zijn en ze vooral afwisseling willen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
              In al die jaren heb ik ervaren dat ze kieskeurig zijn en ze vooral afwisseling willen!
              Yep, dat is idd de oplossing...
              Onze kater krijgt (buiten de goedkope brolvoeding) verschillende merken voorgeschoteld & eet (bijna) altijd alles op...
              De "brokjes-in-gelatine" potten vallen hier ook meer in de smaak dan de saus of paté-versies...

s' Morgens droge korrels & s' avonds 1/2 pot nat voedsel waaronder 1 dag in de week geen...

Hoeveel nat voedsel per dag geven jullie ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                Yep, dat is idd de oplossing...

Bij mij staan er constant een pot met voedsel en toren met brokjes (zo een met een opening vanonder waar ze brokjes kunnen uitkrabben) op een plek waar de hond er niet bij kan. Zijn ze leeg worden ze opgevuld.
                Da's het verschil tussen een kat en een hond : een kat eet als ze honger heeft, een hond vreet tot het op is
                fotosite

Comment

...
                  Soms denk ik : zou er iets mis zijn met die voeding ? En ook : mischien zijn katten veel gevoeliger aan 'gezonde' voeding, en is het gevogelte (als die batterijkippen die naam nog waardig zijn) echt niet pluis. En wat zit er dan in onze kip op tafel ? ...

Zomaar wat bedenkingen... Gelijkaardige ervaringen bij de BD kattenliefhebbers ?
                  Hier moet ik even op reageren. De braadkip die je op je bord krijgt komt NIET uit batterijen!! De kip op een batterij is een legkip. De eieren die je eet (muv scharreleieren en hoeveeieren) komen wel van een batterijkip.
                  Als er echt iets niet pluis is met de kip zal het FVA (Federaal Voedsel Agentschap) echt wel tussenkomen. Wat Whiskas KAN gebruiken is een "afgelegde" legkip. Dit is een kip die haar legtijd voorbij is en dus economisch geen waarde meer heeft behalve dan verkopen. Dit is het vlees die je aantreft in worst, diereneten, vol au vent, ... waar de smaak en malsheid kan gemanipuleerd worden door koken, kruiden, ... maar waar er nog niks mis mee is.

Eerlijkheidshalve moet ik hier aan toevoegen dat de kip die bij ons gekocht wordt niet uit landen als Brazilië of Thailand komt. Daar zit men in een grijs gebied. De kippen komen OK binnen maar dan worden ze (en nu niet veralgemenen) door de invoerder zwaarder gemaakt door te injecteren met vloeistof. Hierdoor kan je kip in de pan plots kleiner worden en heel veel "jus" bevatten in de pan. Er is niks verkeerd mee met de kip en de jus maar het blijft bedrog omdat je kip van bv. 1.5kg plots niet genoeg blijkt voor de hele familie.

Is kippenvlees gezond? Jazeker!! De controles op het gebruik van anti-biotica etc worden steeds gecontroleerd, ziekten als Newcastle, IB en vooral salmonella worden héél streng gecontroleerd. De traceerbaarheid van de Belgische kip is hier de grote troef.

Wat Whiskas doet weet ik niet maar de kip op je bord is gezond als mijn finale conclusie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                    1 zakje van 100 gram nat voer 's morgens en ééntje 's avonds.
                    Droog voer krijgt ze constant (evenals water) en eet ze aanvullend... ik zie het liever omgekeerd maar ze kan enorm zagen naar die zakjes nat voer... denk dat ik wat meemaak als ik ze meer droog voer wil laten eten dan nat...

Dus 200 gram nat voer per dag... soms eens 300 gram maar dat is misschien maar 1x om de 2 weken.
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

wij hebben nog 4 katten (max was 7)..
                      3 ervan zijn enkel op droge brokken grootgebracht en moeten bijna niks anders hebben, enkel iams en friskies voor hen. de iams laten ze zelfs staan als hij te oud wordt, tenzij ze echt grote honger hebben
                      geef je een blik dan zullen ze ook de saus opeten en de rest laten liggen

2 katers die uit het asiel kwamen waren daarentegen duidelijk op blikvoer grootgebracht, de een stond rond onze benen te draaien zodra je een blik open trok en die schrokte alles binnen..

op mijn site staan trouwens wat fotos van de katten
                      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Blikvoer... eeeks, niet voor mijn poes. Dit vanwege stank en ellende in de kattebak. Ik geloof overigens toch wel in de diverse A merken als het nat voer zou moeten zijn.

Neen, voor die van mij dus uitsluitend droogvoer van een beter merk. Voor al het dure voer wat ik er hier op jaarbasis door heen jens (1 kat en 3 honden) had ik al heel wat mega mooie objectieven kunnen kopen.

Nu moet ik weer wachten op mijn eindejaars om mijn verlanglijstje iets kleiner te maken.

Greeeetz.

Comment

Hier een kieskeurige kater die geen tweemaal hetzelfde wil eten, dus ik koop van die kuipjes ( winkelmerk) zodat hij elke dag een ander smaakje op zijn bord heeft. Droge brokken staan hier heel de dag door.
                          Ik koop ook regelmatig ingewanden waar hij lekker mee kan stoeien als een echt pasgevangen prooi om later op te smikkelen.
                          Water drinkt meneer uit de kraan.
                          Is humor van de bovenste plank weggelegd voor kleine mensen?

foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                            Da's het verschil tussen een kat en een hond : een kat eet als ze honger heeft, een hond vreet tot het op is
                            Daar kan ik je toch geen gelijk in geven, wij hebben zo 1 uitzondering rondlopen. Die hebben we hier helemaal verwilderd en uitgehongerd terug gevonden en was meer dood dan levend maar we hebben ze er toch boven op gekregen. Ze ziet er wel uit als een spook (kijk maar: http://blackletterday.wordpress.com/...8/29/kiekeboe/) maar één ding krijgen we ze maar niet afgeleerd en dat is dat schrokken. Ze denkt echt dat ze anders geen eten gaat krijgen ofzo. We moeten die dus apart zetten of ze eet het eten van de andere op. Je kan ook niets laten liggen of ze is ermee weg en ze tracht zelfs uit de vuilnisbak te pikken door de vuilniszak beetje bij beetje los te scheuren en dan de vuilnisbak om te stoten.
                            Ja, katten, het zijn speciale beestjes!
                            http://blackletterday.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blackletterday Bekijk bericht
                              Ze ziet er wel uit als een spook (kijk maar: http://blackletterday.wordpress.com/...8/29/kiekeboe/)
                              Wat een heerlijk kopje
                              Mvg Tim

Comment

Nog een aneqdote.

Als we onze kat vers water geven dan trekt ze haar neus op.
                                Als we de drinkbak van de hond bijvullen dan is er als eerste bij om te drinken. En dat komt van dezelfde kraan

Maar ik heb al vaker gehoord dat een kat niet graag vers kraantjeswater drinkt. Meestal drinken ze pas na een paar uren. Trouwens een goudvis mag je eigenlijk geen vers water geven, dat moet je ook een paar uren laten staan. Heeft te maken met chloor en zo dat in kraantjeswater zit om bacterieën in te perken.
                                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                                X