Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Whiskas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Whiskas

Wij hebben 2 katten. 's Morgens krijgen ze droge korrels. 's Avonds krijgen ze 'malse' brokjes. Doorgaans lusten ze die wel. Eén kat is daarbij kieskeuriger dan de andere. Ze lusten echter beiden geen brokjes in saus. Alleen in 'gelei'.
    Soms (en dan vooral die éne) laten ze het gewoon staan. Ze ruiken er eens aan en kijken mij dan aan van 'is er niets anders vandaag ?'. Ik ben dan koppig en denk 'als ze echt honger zouden hebben, zouden ze het wel op eten... '. Soms kan dat meerdere dagen duren. Ik merk dat dit het meest bij gevogelte voeding optreedt.
    Soms denk ik : zou er iets mis zijn met die voeding ? En ook : mischien zijn katten veel gevoeliger aan 'gezonde' voeding, en is het gevogelte (als die batterijkippen die naam nog waardig zijn) echt niet pluis. En wat zit er dan in onze kip op tafel ? ...

Zomaar wat bedenkingen... Gelijkaardige ervaringen bij de BD kattenliefhebbers ?
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

Re: Whiskas

Dit heb ik dus ook maar van horen zeggen, want zelf heb ik geen huisdieren, dus 'don't shoot me'

al diene brol dat ze in katteneten (en hondeneten) draaien, allicht dat de kat zelf dat niet lust. Er wordt enorm veel zout in gedaan (tegen het bederf) en heel veel additieven en ander al dan niet chemisch spul. Na het verhaal dat ik hoorde van een vriendin zou ik zelf nooit nog dierenvoeding kopen...

Nu, eten moeten ze natuurlijk wel, maar vrees dat ik je daar niet al te veel zal kunnen bij helpen...
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Katten zijn kieskeurig, leer ermee leven! Man toch, een kat heeft geen baasje, een kat heeft bedienden. Wees blij dat je van je kat in je eigen huis mag.

Zonder zever: katten zijn kieskeurig. De onze was (ondertussen overleden) dat ook. Die liet dan ook zijn eten staan met dezelfde snoet "is dat het?". Maar dan was hij bij de buurvrouw wel zalm met garnalen gaan eten... Ook dikwijls in de winkel gestaan met andere bedienden van katten die ook bezig waren van "ja, maar dat lust hij/zij niet". Ons exemplaar wou enkel droge brokken van Friskies en malse van Whiskas, ook enkel de gelei versie. Geen kip of lam, droog of mals. Wel zalm geen kabeljauw etc etc. Het exemplaar dat erna kwam was helemaal niet kieskeurig. Als het maar op tijd klaar stond.

Comment

Droge kattevoeding van de Aldi.
        De kat(- er) vind je op mijn website.
        Dit beestje leefde wel in open natuur en daar vond ze ook
        voedsel...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

We hebben net hetzelfde gemerkt met Whiskas... je verhaal klinkt ons zeer bekend in de oren!

Natte voeding wisselen we af, van die 100gram zakjes van Spinner (merk van Colruyt?) gevogelte (gelei of saus maakt niet uit). Dit wisselen we af met af en toe een Felix (lust ze ook altijd maar niet teveel na mekaar) en normaal gezien Whiskas.

Bij ons is het ook opgevallen dat die Whiskas de laatste tijd veel meer blijft staan, hebben het al een paar keer moeten weg gooien... en ze heeft het al een keer overgegeven ook onlangs (en nooit bij de andere merken) dus wij waren ook al aan het denken of er iets mis was met die whiskas... Vroeger had ze daar nooit problemen mee. De laatste 2 dozen Whiskas was de combinatie kalkoen/eend/lam/konijn in saus en daar heeft ze 1x van overgegeven...

Je verhaal klinkt mij dus zeer bekend in de oren, hier dus eigenlijk hetzelfde 'probleem' met whiskas... denk dat ik wat bij Spinner en Felix ga blijven...

ALs droogvoer krijgt ze dat van de Aldi, eet ze erg graag.
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

En ik maar denken dat alleen onze kat zo kieskeurig was
            Die van ons krijgt ook droge brokken "van den Aldi" en soms zakjes (de inhoud ervan hé) van een bekend merk. Bij onze kater is het ook zo dat hij ons durft aankijken van "moet ik DIT opeten ?".
            Maar 't is zo'n schatje ...

Comment

Wat klinkt dit allemaal bekend in de oren
              Onze kater verkiest droogvoer, maar mag dit nog slechts zelden wegens problemen met blaasgruis (al 2 keer bijna dood geweest). We nemen ook altijd nat voer met 'gelei' of 'saus', want de rest laat hij links liggen.
              Het idee van zelf koppig te zijn, werkt niet, want dan laat hij het staan tot er wormen in zitten
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

heb drie van die eigenheimers in huis, alle drie een andere smaak(voorkeur).
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb een hele hoop pluisjes rondlopen en ze lusten alles. Ze krijgen alleen maar droge brokjes en sinds een jaar meestal een goedkope brok uit Zoomart, waarvan ik de naam steeds weer vergeet.
                  Blikvoeding krijgen ze nooit, het stinkt en ze k****n het toch weer uit.

Comment

Ik gaf vroeger ook brokjes van de Aldi en eten dat ze daarvan deden!
                    Mijn kater had er blaasgruis van gekregen, niet mooi dat af te zien als ie zat te miauwbrullen op de kattebak. Urineleiders zaten helemaal verstopt.
                    Dierenarts vertelde dat ze er zoveel van eten omdat er zeer weinig voedingswaarde zit in Aldi brokjes en zeer slecht is voor de Ph waarde van de urine. Ik geef dit zelfs niet meer aan de zwerfkatjes.
                    Heeft me achteraf veel geld gekost aan dieetvoer om zijn blaas/urine terug op normale waarde te krijgen.
                    Heb dan lang Royal Canin gegeven voor zeker te zijn van zijn gezondheid en nu gewoon Whiskas brokjes.
                    Denk dat de prijs Whiskas/Aldi ongeveer wel gelijk zal uitkomen omdat ze veel minder nodig hebben van merkvoer om hun voeding binnen te halen.
                    Ze produceren met Whiskas ook veel minder, euh, "afval" in de kattebak.
                    Droge brokjes en water is voldoende, natvoer is snoep maar krijgen de mijn af en toe ook.

Groetjes!
                    Loes

Comment

Katten zijn kieskeurig inderdaad. Die van ons laat zijn oude brokjes staan en als je die vervest door nieuwe (uit hetzelfde pak) dan eet ze die met smaak op.
                      Die van ons krijgt geen nat voer meer, want dan heeft ze een te losse stoelgang. Ze krijgt nu al 4 jaar alleen droge brokjes en ze blaakt van gezondheid.
                      Onze kat eet ook in stukjes, ze zal 10 keer per dag een paar brokjes eten.
                      Van nature zijn katten jagers, ze zijn het gewoon om vers te eten. Ze jagen als ze honger krijgen. Daarom zijn ze af en toe kieskeurig.

Wij hebben ook een hond, die eet alles. En ook steeds alles wat je voorschoteld. Een hond eet tot hij ziek is. Dat komt omdat honden van nature uit aaseters zijn. Ze eten ook rottend vlees en ze eten wat ze kunnen omdat er geen garantie is wanneer het volgende aas gevonden wordt.
                      Wij moeten het katteneten trouwens de hoogte inzetten, want ander eet de hond het op. En honden verteren kattenvoer niet echt goed.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Hmm... wat een herkenbaar verhaal. Wij hebben twee katten, broer en zus, van 13 jaar. Beide eten al jaren 's ochtends droog voer en 's avonds blik (meestal Felix, tegenwoordig vooral Gourmet - een Purina produkt). Sinds een paar maanden laat de poes vaak de natte brokken staan. De kater eet alles, maar legt regelmatig vlaaien naast de bak. Nee, het gaat niet goed met onze beestjes . Wij zijn dan ook al druk aan het experimenteren met wat voor voer het beste aanslaat, maar er is weinig verschil tussen de merken en de smaken wat eetgedrag betreft (nu ja, Whiskas en Felix laten ze nog langer staan).

Comment

Probeer eens die rode spinner dozen uit de Colruyt, daar hebben wij nog de beste ervaring mee (gevogelte in saus)... zeer consistent resultaat en alles netjes op...

Onze kat eet trouwens niks van ons eten, ze moet het gewoon niet hebben... ken geen enkele kat die dat heeft, normaal eten ze makkelijk préparé, kip, vis, zelfs chips mee... deze snuffelt er eens aan en is weg... wel makkelijk met geen bedelende kat aan je voeten tijdens het eten
                          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                            Probeer eens die rode spinner dozen uit de Colruyt, daar hebben wij nog de beste ervaring mee (gevogelte in saus)... zeer consistent resultaat en alles netjes op...

Onze kat eet trouwens niks van ons eten, ze moet het gewoon niet hebben... ken geen enkele kat die dat heeft, normaal eten ze makkelijk préparé, kip, vis, zelfs chips mee... deze snuffelt er eens aan en is weg... wel makkelijk met geen bedelende kat aan je voeten tijdens het eten
                            Tja Wim, ons eten is niet zo geschikt voor katten.
                            Zelfs melk of geweekt brood deugt niet...

Waarom gaat iedereen niet eens na wat het natuurlijk voedsel van een kat is?

"Muizen in de aanbieding! 8 kopen en 2 gratis!"
                            Ik zie deze slogan nog niet direct in onze grootwarenhuizen
                            En ik denk dat bij het lezen van deze tekst er nu al mensen zijn die
                            hun maag omdraait.

Doe eens wat verse kippenfillet in de "blender" en meng het met rijst,
                            maïs en tarwe...

"Als het aan de kat lag kocht ze geen Whiskas"
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Katten zijn jagers, pure vleeseters. Die hun darmen zijn echt niet op rijst ingesteld! Zelfs de mijne hebben daar problemen mee

Kijk Junior, dat is gezonde voeding:

Comment

Working...
                              X