Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de sneeuwliefhebbers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Voor de sneeuwliefhebbers

Ik ben geabonneerd op de "snowupdate" van Hubert Savelberg.

De man, wel het meest gekend van zijn weerfoto's bij het weerpraatje van één, woont in het Oostkanton en stuurt vanuit zijn woning in Wirtzfeld beelden op het net middels enkele cams die om een bepaalde tijd een nieuw beeld versturen.

Zodra er kans bestaat op sneeuw krijg je je eerste bericht van Hubert. Zo ook de veranderingen op gebied van weer. Best de moeite waard om eens te bekijken als je graag naar de Ardennen trekt.

Ik kreeg vandaag mijn eerste mail voor het najaar!

Geloof het of niet, maar de Eerste Winterprik in de Oostkantons komt er aan!

Karel Holvoet, medewerker van het KMI schreef speciaal voor de lezers van onze sneeuw mailing:

Weer met pit, dat is het motto vanaf volgende nacht.
    Er vallen na de storing geregeld regenbuien die stilaan in sneeuw overgaan.

Morgen overdag de felste exemplaren met kans op onweer en zeer felle rukwinden.
    Er vallen dan winterse buien vanaf 300m.

De sneeuw blijft pas vanaf 600m liggen en is nat.
    Lokaal kan er in de Oostkantons tegen de avond 10 cm sneeuw liggen.

Klinkt opvallend want tot vanavond lijkt er niks aan de hand en blijft het zelfs zacht en nog redelijk rustig met in Wirtzfeld nog een +6 graad.

In de nacht gebeurt het dus allemaal.

Morgenochtend schommelt het kwik rond +1 graad in Wirtzfeld.
    Overdag is dat +2° graad maar tijdens sneeuwbuien rond 0 graad.

Op de Steling en de Botrange wordt het echt winters met dus de eerste sneeuwlaag van het najaar.
    Voor Wirtzfeld is het dus kantje boord.

Vanaf zaterdag dooi, dus de eerste winterprik is van korte duur.

Voor volgende week blijven de kaarten redelijk gunstig voor nieuwe sneeuw.
    Afwachten...
    Meer info via http://www.wirtzfeld.be

Re: Voor de sneeuwliefhebbers

Hey peterfoto

Het is fijn als je weet wanneer er juist of direct sneeuw ligt in de ardennen ,maar dan zou ik ook zeggen pak die tassen met fotomateriaal maar al in ,en ook de nodige warme kleiding ,en kan je de eerste foto's nemen van de nieuwe sneeuw ,vindt het trouwens een mooie idee van de mijnheer zelf .

Ga het in het oog houden ,want mss staan we straks zij aan zij om foto's te maken ergens in het dorpje

Met vriendelijke groeten ,

Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Net gekeken, de eerste sneeuw is al te vinden in het Oostkanton!

Comment

Hé Peterfoto bedankt voor de web site altijd goed te weten wat weer het juist is hé voor ik vertrek
        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Kijk al geruime tijd naar deze website... ken hem al lang.
          Mooie streek daar trouwens!!

Tim W.
          Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Working...
          X