Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringende vraag :foto's van dieren privé persoon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dringende vraag :foto's van dieren privé persoon

Hoi iedereen ,

Ik heb eigelijk een speciale soort vraag naar iedereen ,hoe doen jullie dat als je door een privé persoon wordt benaderd ,en die vraagt om foto's te maken van hem en zijn dier ,moet je voor het dier dan een aparte modellerease invullen of niet (eigenaar en dier te samen op foto eerste reeks ,en dan tweede reeks dier alleen )?

Of zijn er dus andere wettelijke papieren ,zodat je naderhand niet in de problemen kunt komen ,omtrent je copyright recht en het portretrecht .

P.s. Dit is een zeer dringende vraag ,wie wil me over deze materie helpen met inlichtingen verschaffen .

Met vriendelijke groeten ,

Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Re: Dringende vraag :foto's van dieren privé persoon

ja beide moeten apart een formulier invullen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      grt,bouk.
      Maar is alleen rechtsgeldig, als de hond met de rechtervoorpoot tekent
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Hey bouk

Kan je me vertellen hoe het dan juist in zijn werking gaat,en wat er dan juist op het modellerease moet ingevuld staan aub.

Kan je me aub zo een voorbeeldje opsturen via pm of hier plaatsen op de site aub .

Ardesign

grt,bouk.
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

gebruik de zoekfunctie, is nl al eens aan bod geweest hier, het formulier moet ergens op de site staan.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

gebruik de zoekfunctie, is nl al eens aan bod geweest hier, het formulier moet ergens op de site staan.
            grt,bouk.
            Oeps sorry, 'k dacht dat het maar om te lachen was, dat je dit antwoorde. Is de wereld echt zo zot geworden, dat er zelfs voor dieren portret recht geldt. Zodus als ik een paard in de vrije natuur fotografeer bvb, kan de eigenaar daarvan klacht indienen
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Oeps sorry, 'k dacht dat het maar om te lachen was, dat je dit antwoorde. Is de wereld echt zo zot geworden, dat er zelfs voor dieren portret recht geldt. Zodus als ik een paard in de vrije natuur fotografeer bvb, kan de eigenaar daarvan klacht indienen
              Je kan het altijd ook eerst eens aan het paard vragen he.

Comment

Hoi jdm

Dat de wereld zo zot is geworden is natuurlijk wel waar ,maar je kan je beter wapenen ,tegen zulke mensen ,of je zal denk ik met een hoop miserie mss op je dak zitten ,waar je eigelijk niet wilde .
                En of dieren portret recht hebben kan ik me niet over uitspreken ,daarom heb ik deze eigelijke serieuze vraag hier gesteld ,en ja jdm eigelijk is het wel lachwekkend ,maar waar rook is kan vuur onstaan he ,en ik neem je ook niets kwalijk ,omdat je dat al lachend hier neerschreef, maar en gewaarschuwd man is er twee waard .

Ardesign

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht

Comment

Hoi bouk

het forum over portrecht van mensen dit heb ik al lang gevonden ,en ook de modelrelease ,maar mijn vraag gaat specifiek over het dier op zich zelf .

zal het even heel kort extra neerschrijven ,

Ik ben benaderd door iemand met roofvogels ,over de mens zelf is er geen misverstand die hoeft alleen maar een modelrelease ondertekenen ,MAAR NU GAAT HET OVER DE ROOFVOGELS ,of je dit ergens in je modelrelease moet vermelden dat de eigenaar je toestemming geeft om zijn vogels te mogen fotograferen afzonderlijk .

Ardesign

Comment

Hi

Denk dat het beste is dat je dat vermeld in het modelrelease, dat de eigenaar ervan akkoord gaat met het nemen van deze foto's met dier(vogel).
                    Mvg,
                    SW
                    BD1071BE

Comment

Working...
                    X