Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ramp o ramp!!! (opgelost :-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ramp o ramp!!!

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Ja, inderdaad, een Pentium Dual Core van 1.60Ghz.. Dat is al zo verouderd dat zelfs de traagste Core 2 Duo sneller is. Daar zou ik toch ook van wegblijven hoor.

Dave
    Euhm hallo... de E2140 is een Core2Duo gebaseerd op de Conroe core... heeft maar 2MB cache ipv 4MB en werkt inderdaad maar op 1.6Ghz. Is een tijd gegeerd geweest om te overclocken, beetje spanning omhoog en kan op 3Ghz werken. Is zeker geen slechte basis pc... videokaart zal wel onboard zijn, spellen moet je hier niet op spelen...
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
      Euhm hallo... de E2140 is een Core2Duo gebaseerd op de Conroe core... heeft maar 2MB cache ipv 4MB en werkt inderdaad maar op 1.6Ghz. Is een tijd gegeerd geweest om te overclocken, beetje spanning omhoog en kan op 3Ghz werken. Is zeker geen slechte basis pc... videokaart zal wel onboard zijn, spellen moet je hier niet op spelen...
      Vreemd, volgens deze pagina (van Intel zelf) gaat het wel degelijk om een Pentium met 1MB L2 Cache, en een FSB van 800. Wat bij mij doet denken aan Netburst architectuur. Traaaaaaaaag.

Ik heb hier nog een P4 van 2.8Ghz van 4 jaar oud, die is waarschijnlijk sneller.

Dave
      pixelpusher

Comment

Vreemd, volgens deze pagina (van Intel zelf) gaat het wel degelijk om een Pentium met 1MB L2 Cache, en een FSB van 800. Wat bij mij doet denken aan Netburst architectuur. Traaaaaaaaag.

Ik heb hier nog een P4 van 2.8Ghz van 4 jaar oud, die is waarschijnlijk sneller.

Dave
        Normaal quote ik mezelf niet maar ik moet toch een correctie toevoegen. Die E2140 is met een Allendale core, gebaseerd op de Intel Core architectuur, ondertussen voorbijgestreefd door Core 2. Maar hij is wel, zonder de embedded reeks meegerekend, zowat de traagste die er verkocht wordt. Waarschijnlijk goed om te surfen, maar spelletjes, vergeet het maar.

Dave
        pixelpusher

Comment

Dave
          Fout! De E2140 op 1.6GHz is meer dan dubbel zo rap als je P4/2.8Ghz...

Er zijn er die het ding op 3.4Ghz krijgen met zeer weinig moeite...
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
            Fout! De E2140 op 1.6GHz is meer dan dubbel zo rap als je P4/2.8Ghz...

Er zijn er die het ding op 3.4Ghz krijgen met zeer weinig moeite...
            Ja, als ik mezelf corrigeer neem ik wel aan dat je dat ook leest natuurlijk...

Dave
            pixelpusher

Comment

Re: Ramp o ramp!!!... bijna opgelost

Beste mensen,

ondertussen staat windows op de nieuwe pc geïnstalleerd en heb ik de schijf van de notebook in de behuizing gemonteerd + aangesloten op de pc via USB en wat blijkt... in eerste instantie werd de schijf niet herkend hoewel ze stroom ontving. Ik dacht ja, misschien zit het stekkertje er niet goed in en tegelijkertijd heb ik ook nog de "one touch back-up" software geïnstalleerd. Meteen erna herkende de pc de hardware en kon ik mijn bestanden op de schijf bekijken. JOEPIE!!!!!!!!!!!!!

Nu mijn Outlook nog kunnen overzetten (heb de software al geïnstalleerd), maar weet niet meer goed hoe.

Ik geef grif toe, eigenlijk is het schandalig dat ik geen back-ups gemaakt heb. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.

Ik ben echt een computerleek wat betreft aankopen. Voor mij was op dit moment belangrijk aan het werk te kunnen en de man van de winkel garandeerde me dit ook, niet dat dit state of the art materiaal is. Later moet dit ook enkel maar een pc worden om administratief werk te verrichten.

Beste mensen, hartelijk hartelijk dank voor jullie hulp tot hiertoe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                Ik geef grif toe, eigenlijk is het schandalig dat ik geen back-ups gemaakt heb.
                Nee hoor, heel veel mensen realiseren zich dit pas nadat het fout is gegaan.
                Het zou wel zwaar schandalig zijn mocht je het nu nog steeds niet gaan doen

Maar blij dat het werkt en dat je je werk weer terug hebt

Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Re: Ramp o ramp!!! (Ondertussen al wat minder ramp)

En ge gaat die verkoper toch bedanken dat hij u geen nieuwe schijf heeft
                  willen aansmeren; tenslotte kent ge die man al jaren...

Comment

Beste mensen,

ondertussen staat windows op de nieuwe pc geïnstalleerd en heb ik de schijf van de notebook in de behuizing gemonteerd + aangesloten op de pc via USB en wat blijkt... in eerste instantie werd de schijf niet herkend hoewel ze stroom ontving. Ik dacht ja, misschien zit het stekkertje er niet goed in en tegelijkertijd heb ik ook nog de "one touch back-up" software geïnstalleerd. Meteen erna herkende de pc de hardware en kon ik mijn bestanden op de schijf bekijken. JOEPIE!!!!!!!!!!!!!

Nu mijn Outlook nog kunnen overzetten (heb de software al geïnstalleerd), maar weet niet meer goed hoe.

Ik geef grif toe, eigenlijk is het schandalig dat ik geen back-ups gemaakt heb. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.

Ik ben echt een computerleek wat betreft aankopen. Voor mij was op dit moment belangrijk aan het werk te kunnen en de man van de winkel garandeerde me dit ook, niet dat dit state of the art materiaal is. Later moet dit ook enkel maar een pc worden om administratief werk te verrichten.

Beste mensen, hartelijk hartelijk dank voor jullie hulp tot hiertoe.
                    Beginnen met op de nieuwe PC een map "OUDE SCHIJF" of zo aan te maken en dan direct alles van de notebookschijf kopieren in die map. Dan heb je tenminste al een backup voor als er iets misloopt.
                    Dan direct de PC uitschakelen en de notebookschijf opzij leggen voor in geval van nood. En dan werken met de kopie die je staan hebt in die "oude schijf" map.
                    En dan proberen iemand uit je omgeving te vinden die met die outlook zaken wat ondervinding heeft.
                    Trouwens klassiek misverstand: werk je met Outlook (onderdeel van MS Office) of werk je met Outlook Express (onderdeel van Windows) ?
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

indien je nog hulp nodig hebt geef je maar een seintje
                      ik ken wat van pc's af ,ben wel geen prof maar ik kan me behoorlijk uit de slag trekken

Comment

yes yes! Ik surf nu al van mijn nieuwe pc, ik heb net de internetverbinding voor mekaar gekregen (lang naar connectieprobleem gezocht terwijl ik eigenlijk alleen de kabelmodem moest resetten, duh )

De outlook.pst en archive.pst heb ik ook al kunnen recupereren en zo gaan we beetje per beetje verder.

Comment

Windows Update is de updates aan het ophalen maar blijft al een tijdje op 5 % hangen...

Internetverbinding werkt normaal, kan internetten, mailen, ...

Comment

Windows Update is de updates aan het ophalen maar blijft al een tijdje op 5 % hangen...

Internetverbinding werkt normaal, kan internetten, mailen, ...
                            Kan een tijdje duren, vooral de eerste keer.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Kan een tijdje duren, vooral de eerste keer.

Bedankt voor de geruststelling Theo. In dat geval ga ik even een dutje doen.

Comment

Blijft toch prachtig hoe de arme zelfstandige met jaren ervaring zever verkoopt van "fysisch geraakt".

En dan verschieten ze ervan dat de mensen ne pc kopen in de carrefour

Comment

Working...
                                X