Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ramp o ramp!!! (opgelost :-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ramp o ramp!!! (opgelost :-))

Vannacht was ik nog wat aan het tokkelen op mijn pc toen plotsklaps... mijn schermen wat rare kronkels vertoonden. Op korte tijd veranderde dat zelfs tot nog alleen enkele verticale lijnen op het uitgebreide scherm. Het scherm van mijn notebook (Acer Aspire 1520) bleef zwart. Ik heb de stroom moeten uittrekken en de batterij verwijderen om de notebook uit te schakelen. Vandaag heb ik diverse keren getracht de boel op te starten, maar helaas, het blijft bij enkele verticale lijnen, verder gebeurt er niets meer.
    Toen dacht ik, laat ik het uitgebreide scherm (Philips 170 S4) even uittrekken en zo opstarten. Resultaat hetzelfde, zij het wel dat het nu gele lijnen zijn en dat het ganse scherm op een onstabiele wijze gevuld wordt met kleur. Die kleur verandert hier en daar en is altijd schermvullend.

Ik ben radeloos... al mijn werk staat op die pc, wachtwoorden, FTP-inloggegevens van sites die ik beheer, mijn studiewerk, marktonderzoek en nog meer... mijn werk dat nu zaterdag beoordeelt moet worden door een examinator.

Ik ga wel meteen tegen mijn neus krijgen dat ik een back-up had moeten maken, maar, het is nu zo...

Is er iemand die dit probleem herkent en nog meer, is er iemand die mij uit de nood kan helpen?
    Last edited by peterfoto; 7 november 2007, 11:37. Reden: ik kan weer verder werken

Re: Ramp o ramp!!!

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht

Vannacht was ik nog wat aan het tokkelen op mijn pc toen plotsklaps... mijn schermen wat rare kronkels vertoonden. Op korte tijd veranderde dat zelfs tot nog alleen enkele verticale lijnen op het uitgebreide scherm. Het scherm van mijn notebook (Acer Aspire 1520) bleef zwart. Ik heb de stroom moeten uittrekken en de batterij verwijderen om de notebook uit te schakelen. Vandaag heb ik diverse keren getracht de boel op te starten, maar helaas, het blijft bij enkele verticale lijnen, verder gebeurt er niets meer.
    Toen dacht ik, laat ik het uitgebreide scherm (Philips 170 S4) even uittrekken en zo opstarten. Resultaat hetzelfde, zij het wel dat het nu gele lijnen zijn en dat het ganse scherm op een onstabiele wijze gevuld wordt met kleur. Die kleur verandert hier en daar en is altijd schermvullend.

Ik ben radeloos... al mijn werk staat op die pc, wachtwoorden, FTP-inloggegevens van sites die ik beheer, mijn studiewerk, marktonderzoek en nog meer... mijn werk dat nu zaterdag beoordeelt moet worden door een examinator.

Ik ga wel meteen tegen mijn neus krijgen dat ik een back-up had moeten maken, maar, het is nu zo...

Is er iemand die dit probleem herkent en nog meer, is er iemand die mij uit de nood kan helpen?

Ik veronderstel dat je nu op een gewone pc zit ? Kun je de harde schijf van je laptop niet even in een andere pc steken ofzo ?
    Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
    een hoop sunbounce & strobist stuff

Comment

voor al uw rampen...www.onlinehelpdesk.be
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oh mjn lieve hemel , ik dacht je het over de aankomende superstorm had of zo.Jullie met jullie pc's weer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
          Ik veronderstel dat je nu op een gewone pc zit ? Kun je de harde schijf van je laptop niet even in een andere pc steken ofzo ?
          Stijn,

ik ben bij de buren met hun pc even bezig. Neen, die schijf kan ik niet zomaar even demonteren en ergens in een andere pc monteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            voor al uw rampen...www.onlinehelpdesk.be
            grt,bouk.
            Dank bouk, dit is wel een computerforum, maar om even hulp van hun mee te krijgen moet ik me wel eerst bij hun aanmelden/registreren. Die inloggegevens gaan vermoedelijk naar mijn mailbox waarvan de inloggegevens... op mijn notebook staan. .

Toch bedankt voor de moeite!

Comment

Hoi peter

Er bestaan datakabels voor je laptop zodoende je altijd aan je hd kan en de informatie overzet naar je andere pc ,of anders een als je nog zeker bent even via je netwerk kaart enzo naar je laptop gaan via een netwerk ,en dan zou je probleem moeten opgelost zijn is eenvoudig en snel .

Zet even op je pc het tooltje totalcommander32 op je pc ,heb je direct een netwerk klaar ,en kan je alles overzetten van je laptop naar pc

M.v.g.

Ardesign
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                Hoi peter

Er bestaan datakabels voor je laptop zodoende je altijd aan je hd kan en de informatie overzet naar je andere pc ,of anders een als je nog zeker bent even via je netwerk kaart enzo naar je laptop gaan via een netwerk ,en dan zou je probleem moeten opgelost zijn is eenvoudig en snel .

Zet even op je pc het tooltje totalcommander32 op je pc ,heb je direct een netwerk klaar ,en kan je alles overzetten van je laptop naar pc

M.v.g.

Ardesign
                Ardesign,

helaas, een tweede pc bezit ik niet, anders had ik dit al geprobeerd.

Comment

ga naar je winkel en vraag daar om hulp, alle kabels, extra pc's, en kennis voorhanden

en nu maar hopen dat ie niet uit de carrefour of de lidl komt..
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Als je je laptop aanzet zie je dan als eerste tekst of begint je beeld meteen al raar te doen?
                    Als het probleem van start af aan al vreemd doet denk ik eerder aan een videokaart probleem oid.

Wat ik zou doen:
                    Koop een externe harddiskbehuizing.
                    Wel je laptop meenemen dat je harddisk van je laptop erin past.

Dan haal je je harddisk uit je laptop en die monteer je in de behuizing.
                    dan ga je daarme naar iemand die een pc hebt en kan je die externe harddisk aansluiten om te kijken of je data er nog opstaat.
                    En daar eventueel een backup van maken op dvd oid.

Als je laptop zoals in het begin vermeld meteen bij de start al raar beeld laat zien dan zou ik de volgende stap overslaan en je harddisk in de behuizing laten zitten en je laptop na laten kijken.
                    Dan kun je je werk ter plaatse nog laten nazien op een pc aldaar.

Als je alles gered hebt wat er te redden valt dan kan je je harddisk weer terug plaatsen en formateren en windows er weer opgooien.
                    Als alles dan werkt kan je een extra harddisk halen voor in de behuizing en heb je meteen een backup schijf.

Greetz rich
                    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Aangezien hier toch redelijk belangrijke data opstaat, best even bij een computer winkel binnenspringen en om hulp vragen... Het kost je wel een paar eurokes, maar dan ben je tenminste zeker dat je je data niet per ongeluk wist of verder beschadigd...

Als je het toch zelf wilt proberen... dit lijkt heel sterk op een defecte videokaart/scherm, dus van data verlies gaat hier normaal geen sprake zijn. Wat je kan doen is een bij lokale pc handelaar een IDE naar USB interface (deze bv) halen, de schijf uit je laptop halen (meestal 2 schroefjes losdraaien en dan kan je hem uit de behuizing schuiven) en bij de buurman even aan de pc hangen. Maak een backup op een externe harde schijf/dvd.

Laptop moet je binnenbrengen voor reparatie, videokaart zit onboard waardoor het volledige moederbord vervangen moet worden of als het aan het scherm ligt, enkel de display...
                      Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Ofwel is de videokaart defect ofwel is de aansturing van je scherm kapot... Geen ramp en goedkoop als het de videokaart is maar als het het scherm is dan kan het wel eens totaal verlies zijn.

Acer = paar maanden laptop kwijt... Ik zou de harde schijf eruit halen (als je dit niet zelf kan: vraag het in een pc winkel) en eerst compleet een backup maken (als je geen ruimte hebt, koop een externe harddisk, voor 99 euro heb je 500GB tegenwoordig...)

Stuur dan pas je laptop op voor herstelling... Ik heb net hetzelfde voor gehad met een Acer Aspire1300... strepen op het scherm... het was de aansturing van het scherm zelf en gebeurde gelukkig bij een laptop in garantie... was nog maar 2 a 3 maanden oud... sindsdien koop ik nooit meer acer (enkel omwille van trage herstelling) en is het enkel nog Dell dat hier binnen komt omdat je daar wel goedkoop 3 jaar onsite garantie kan krijgen.

Laptop = altijd 3 onsite garantie kopen... risico is te groot en de kost is ook groot als er eens iets aan is...
                        Last edited by Wim; 6 november 2007, 15:09.
                        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Scherm zelf vervangen valt nog wel mee, komt hier regelmatig voor. Wat het kost is heb ik geen idee van, maar de mannen van Dell doen dit onsite en redelijk vlug...
                          Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht

Kom bij mij langs en we lossen dat samen op (ik heb zo'n houder voor een notebook HD): je documenten ga je wel hebben, maar of je aan je wachtwoorden en zo nog kan geraken is een ander paar mouwen.
                            En ja, godgeklaagd dat zovelen eerst een ramp moeten voorhebben eer ze een backup maken.

Soms kan ik mensen op andere gedachten brengen als ik zeg: er zijn twee zekerheden in het leven: 1) dat je ooit sterft en 2) dat je zonder backup gegarandeerd ooit je data kwijt bent.

In uw geval heb je natuurlijk je gegevens nog, de harde schijf zal niet defect zijn.
                            Mocht Lochristi niet te ver zijn stuur maar een PM, anders best Wim zijn raad volgen.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ramp? Gewoon een technisch defekt.

Mensen die levensgevaarlijk gewond geraken of alles kwijt raken die kunnen van een ramp spreken.

Hier is het hoogstens "Sh*t, dit gaat me geld en een beetje moeite kosten".

Gewoon bij iemand langs gaan die u kan helpen, al dan niet betalend, en uw probleemke ziet er al veel minder erg uit.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X