Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ramp o ramp!!! (opgelost :-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ramp o ramp!!!

Juist, ik had ramp tussen " " moeten zetten.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Peter,

ik ben van rotselaar en ik heb een behuizing voor externe laptopschijf
      je kan anders eens afkomen en dan probeer ik wel om je bestanden op een cd of dvd te zetten

je ziet maar
      groeten
      Gert

Comment

In een netwerk hangen en via remote desktop werken vanop een andere pc...
        Als het alleen de grafische kaart is moet dat kunnen.

Sommige remote desktop software (zoals dameware) kun je zelf over het netwerk installeren zonder effectief op de computer zelf aan te loggen als je het paswoord van een admin account kent en eventuele firewalls je niet tegenhouden.

Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Ik ben weer wat informatie rijker.

De videokaart is om zeep. De notebook zou zo een 6 weken minimum weg zijn voor herstelling. Ruwe raming, € 450 kosten voor alles.

Ik zei ja, ik kan niet wachten, zaterdag heb ik examen en al mijn studiewerk en eindwerk staat op die pc.
          Ah, geen nood zei de man van de winkel, ik haal de schijf eruit en steek die in een behuizing die je dan via USB kan gebruiken/bekijken/recupereren. Goed goed, ik was weer wat geruster.
          Ik had ook gezien dat ze een promo pc staan hadden voor € 299 zonder randapparatuur (heb ik toch nog allemaal) en Windows XP. Dus, ik doe die erbij en zo kan ik dan weer verder mits alles opnieuw te installeren. Goed goed, ik ga even om de hoek een koffietje drinken terwijl je de schijf demonteert en in de externe behuizing monteert... kom ik een tijdje later terug... ja Peter, ik vrees dat je harde schijf er ook aan is voor de moeite.
          Ik was om door de grond te zakken. Hij vermoedt, maar bevestigd het niet met 100 % zekerheid dat de harde schijf "fysisch geraakt" is.

Is er iemand van jullie die wat kent van die dingen en eventueel mij wil helpen?
          De externe behuizing heb ik dus mee, daar niks van.

@ Gert1971: haalt het dan nog iets uit dat ik langskom?

@ alle anderen: alleszins al hartelijk bedankt voor het meezoeken naar een oplossing!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
            Ah, geen nood zei de man van de winkel, ik haal de schijf eruit en steek die in een behuizing die je dan via USB kan gebruiken/bekijken/recupereren.
            Hij heeft dat dus gedaan in de winkel?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Hij heeft dat dus gedaan in de winkel?
              ja, hoezo?

Comment

Ziet er niet goed uit.
                Toch kan je best meer dan 1 oordeel laten vellen alvorens de schijf als totaal verloren te beschouwen. Ik wil best je schijf ook nog eens onder de loupe houden. Ik woon in Bonheiden.
                Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Indeed, 'k zou toch nog een 2e oordeel vragen, aan iemand die deze hd via usb aan zijn pc kan hangen. Ik zou zeggen, je mag gerust afkomen, maar 'k zit al wat verder
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Ik ben weer wat informatie rijker.

De videokaart is om zeep. De notebook zou zo een 6 weken minimum weg zijn voor herstelling. Ruwe raming, € 450 kosten voor alles.

Ik zei ja, ik kan niet wachten, zaterdag heb ik examen en al mijn studiewerk en eindwerk staat op die pc.
                    Ah, geen nood zei de man van de winkel, ik haal de schijf eruit en steek die in een behuizing die je dan via USB kan gebruiken/bekijken/recupereren. Goed goed, ik was weer wat geruster.
                    Ik had ook gezien dat ze een promo pc staan hadden voor € 299 zonder randapparatuur (heb ik toch nog allemaal) en Windows XP. Dus, ik doe die erbij en zo kan ik dan weer verder mits alles opnieuw te installeren. Goed goed, ik ga even om de hoek een koffietje drinken terwijl je de schijf demonteert en in de externe behuizing monteert... kom ik een tijdje later terug... ja Peter, ik vrees dat je harde schijf er ook aan is voor de moeite.
                    Ik was om door de grond te zakken. Hij vermoedt, maar bevestigd het niet met 100 % zekerheid dat de harde schijf "fysisch geraakt" is.

Is er iemand van jullie die wat kent van die dingen en eventueel mij wil helpen?
                    De externe behuizing heb ik dus mee, daar niks van.

@ Gert1971: haalt het dan nog iets uit dat ik langskom?

@ alle anderen: alleszins al hartelijk bedankt voor het meezoeken naar een oplossing!
                    Als een verkoper begint met van die duistere termen als "fysisch geraakt", dan krijg ik daar een punthoofd van. Dat "ruikt" naar willen verkopen van een nieuwe PC tout court. Hij heeft waarschijnlijk ook de paniek in je ogen gezien.....

Het kan natuurlijk waar zijn dat de schijf een tik heeft gekregen.

De notebook ophalen, mét schijf en ogenblikkelijk een afspraak maken met Gert1971 zou ik zeggen.

En die PC van 299 euro.... Sorry, maar sprookjes bestaan niet, dan heb je het goedkoopste van het goedkoopste van het goedkoopste.............., qua kwaliteit heb ik daar zo mijn twijfels over.

En de notebook laten herstellen als hij uit garantie is: kompleet onzinnig. Je hebt er bijna een nieuwe voor.
                    Last edited by nete; 6 november 2007, 18:59.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Als een verkoper begint met van die duistere termen als "fysisch geraakt", dan krijg ik daar een punthoofd van. Dat "ruikt" naar willen verkopen van een nieuwe PC tout court. Hij heeft waarschijnlijk ook de paniek in je ogen gezien.....

Ik ken de man dan ook al jaren dat ik m daar in geloof.

De notebook ophalen, mét schijf en ogenblikkelijk een afspraak maken met Gert1971 zou ik zeggen.

En die PC van 299 euro.... Sorry, maar sprookjes bestaan niet, dan heb je het goedkoopste van het goedkoopste van het goedkoopste.............., qua kwaliteit heb ik daar zo mijn twijfels over.
                      Het gaat om dit toestel: http://www.vnservice.be/N_cb_18_BlobMemo_1.jpg

Comment

ja, hoezo?
                        Wel als je er zelf bij was...kon je het zien met eigen ogen.
                        De zaken volgen op het moment zelf.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

En de notebook laten herstellen als hij uit garantie is: kompleet onzinnig. Je hebt er bijna een nieuwe voor.
                          't Klink hard maar ik ben het er mee eens
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ja, inderdaad, een Pentium Dual Core van 1.60Ghz.. Dat is al zo verouderd dat zelfs de traagste Core 2 Duo sneller is. Daar zou ik toch ook van wegblijven hoor.

Dave
                            pixelpusher

Comment

Als het 450 euro kost dan zal het wel het hele moederbord zijn dat vervangen moet worden... Ofwel zit de videochip op het moederbord gesoldeerd, ofwel zit het op een kaartje dat op het moederbord geprikt wordt. Bij deze laatste variant kan je gewoon het kaartje vervangen, dat kan je zelf doen... Kost 150 euro en heb ik al eens zelf gedaan. Een beetje geduld en goed onthouden waar je welke vijsjes uit gehaald hebt is het enige wat je moet kunnen...

Dat die harde schijf nu plots ook defect is: zou me echt heel sterk verwonderen... kan haast geen toeval zijn... kan alleen maar als die teveel stroom te slikken gekregen heeft en dan moet je naar meer zoeken dan een defecte videokaart... dan kan het al eens een falende voeding zijn.

Normaal hoor je het aan een harde schijf als deze defect is:
                              - motor start niet op, begint niet te draaien bij aan zetten
                              - koppen geraken niet los bij het aan zetten, soms helpt een oordeelkundige tik! Ik las ook al eens iets over in de diepvries even leggen, zorgt ervoor dat metaal krimpt en koppen vrij komen... zou ik niet meteen doen maar ik zeg het maar... als echt niets meer helpt...
                              - constant getik van de koppen die vergeefs proberen dezelfde sector te lezen

Eigenlijk ben je het beste af met een converter van 2.5inch ATA naar 3.5inch ATA... (dus niet van ATA naar USB zoals hier al voorgesteld is). Ik heb dit omdat je dan de harddisk in een vaste pc even kan aansluiten als slaaf en dan rechtsreeks toegang hebt zodat je met specifieke software de SMART status kan uitlezen... als de schijf defect is laat die het weten via SMART...

Ik vermoed dat deze laptop al een paar jaartjes oud is, ik zou even slikken en mezelf vervloeken dat ik er toch die extra garantie niet heb bij genomen en maar een nieuwe bestellen MET 3 jaar onsite garantie... Voor zo'n 1000 euro rond heb je een krachtige laptop met 3 jaar garantie... Of je koopt 2 laptops van 500 euro en neemt regelmatig een backup...
                              Last edited by Wim; 6 november 2007, 19:30.
                              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik denk dat de TS al gestraft genoeg is en dat commentaar zoals "zo zie je maar", alhoewel juist, niet echt de gemoederen bedaart.

Laten we vooral duimen dat het in orde komt

Dave
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X