Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie weet raad?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie weet raad?

Mijn nichtje kocht op 1 september 2007 een nieuwe pc bij mediamarkt... ik weet het ... ze had beter moeten weten, maar 't is nu toch te laat.

Ik plaats de PC dezelfde avond nog , maar wat blijkt , computer kapot

Op 3 september brengen we de PC terug naar Mediamarkt... met veel gezaag en gemelk krijgen we toch een ander toestel mee...

Op 19 september loopt de hele PC vast, opstarten is niet meer mogelijk en zelfs de recovery van Windows werkt niet meer....
    Op 22 september brengen we de PC terug naar media markt, maar dit keer vervangen ze niet, ze doen zelfs moeilijk over de reparatie, maar toch, uiteindelijk wordt de PC "opgestuurd", en de reparatietijd zou maximaal 3 weken bedragegen.

Op 13 oktober , 3 weken later dus, nog geen spoor van de PC, laat staan een bericht van MM, ik dus naar MM.... "Sorry meneer, het zal maximaal 4 weken duren"

We zijn vandaag 26 oktober, ik heb voor de duizendste keer naar MM teruggebeld, en iedere keer ik bel doen ze er een week bovenop

Ik denk dat ik me eens ga richten tot een of andere consumentenorganisatie wan dit kan niet meer
    Tenslotte heeft mijn nichtje deze PC nodig voor school, en tenslotte is hij ook betaald.

Alle info omtrent wat ik kan doen is welkom !!!!
    http://www.pbase.com/jurgenasselman

NIKON D50 - Nikkor 18-55 Kitlens - Sigma 70-300 DG

Re: Wie weet raad?

Vraag voortaan om alles telkens op mail te bevestigen. Bekijk ook zeker hun algemene verkoopsvoorwaarden en garantiebewijzen. Niet zelden weten ze zelf niet wat er in staat (ik heb daar ook ooit eens aan een of andere pief bij Xerox moeten uit citeren, voor men mij een nieuwe printer toestuurde). Niet zelden staat er in dat wat niet hersteld kan worden vervangen wordt door een nieuw exemplaar; het feit dat het al zo lang duurt en eerdere afspraken niet nagekomen zijn, kan voor jou een gegronde aanleiding zijn om te geloven dat het niet hersteld kan worden—of althans dat het probleem te groot is om van een nieuw toestel te spreken.

Vraag telkens met wie je spreekt en noteer van alles de dag, het uur en de concrete afspraken. (Maar dat doe je precies al wel.)

Als een verkoper je niet kan helpen, dan vraag je naar zijn baas. En als die baas je niet kan helpen, dan vraag je maar naar zijn baas. Maar probeer het eerst intern op te lossen. Concumentenorganisaties nemen hun tijd en behandelen jouw probleem niet noodzakelijk prioritair. Vaak beperken ze zich zelfs tot advies naar jou toe.

Heel belangrijk: blijf kalm en beleefd, maar direct. Het is als verkoper makkelijker om een tierende klant af te doen als onredelijk en dan links te laten liggen. En sluit een gesprek pas af als je een duidelijke afspraak hebt en wat er gebeurt als ze die afspraak niet nakomen.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Re: Wie weet raad?

Ik kocht eens een pc, kwam thuis en er zat verd.... geen harde schijf in.
      Toevallig was in het bouwcentrum in Antwerpen een pc beurs aan de gang.
      Die winkel/verdeler stond er toen ook met een stand.
      Ikke er naartoe, ze konden mij niet helpen zei men. Ik zei, dan ga ik aan de deur staan bij het binnenkomen en iedereen hiervan inlichten. Ik heb er niet lang gestaan, snel met nieuwe pc naar huis MET harde schijf. Toen kon het ineens. Dat is wel een tijdje geleden, maar moet vandaag toch ook lukken.
      Mvg.

Comment

Working...
      X