Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat eten maken vanavond?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat eten maken vanavond?

heb deze week ook nog iets lekker gemaakt (en snel klaar).

scampi's met pasta (of indien als voorgerecht met lookbroodjes of zo)

scampi's (kies zelf maar hoeveel p.p.) bakken in de pan, met wat fijngesnipperde look erbij.

Als ze bijna klaar zijn, uit de pan halen en het 'aanbaksel' losmaken met wat rode wijn. Vervolgens daar een blik (400gr hadden we nog staan) 'gepelde en in blokjes gesneden tomaat met basilicum' aan toevoegen.
    Beetje currypoeder en room.
    Wat laten doorkoken tot het wat dikker wordt en op het laatste de scampi's terug toevoegen om terug op te warmen (daarom dat ze nog niet helemaal klaar moeten zijn als je ze gebakken hebt, want ze moeten nog terug even in de pan om op te warmen).

Serveren met pasta naar keuze (bij ons was het tagliatelle, maar geen verse - dat komt nog )

Wel beetje opletten met de keuze van de wijn, want de smaak daarvan weegt wel stevig door.

Comment

En Hans, Was het lekker ?
      En 't eten ook ?
      Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

Comment

Gooi dikke garnalen in een pan met knoflook en olijfolie.....lekker bakken...doe er dan een flinke scheut chilli saus bij, en een flinke scheut ketjap, en een pakje slagroom...of koksroom...genoeg van al totdat je denkt dat je voldoende saus hebt.
        jammie met verse pasta...

en snel klaar...maar zoooo lekker!!!!
        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Nog eentje.....

Ik kook graag..

Het wildseizoen is weer begonnen...( buiten dat ik ze dan wel graag op de foto heb)
          Maar ik haal het vlees bij een goeie poulier.

Laat van allerlei wild (konijn, ree, hert e.d) bij elkaar doen..Bak dit thuis in de olijfolie en boter...doe er zout peper, jeneverbessen gekneusd, laurier, kruidnagel bij..laat alles lekker gaar sudderen in wat water en een scheut rode wijn...niet te veel.
          Doe er koek en speculaas kruiden bij...
          En een bouillonblok..
          Maak in een andere ketel een roux, van boter, bloem en de (niet gebonden saus) van het wild.....maak een stevige ragout..moet goed stevig zijn anders loopt alles uit.
          Laat een beetjes afkoelen. Doe indertussen zoveel bladerdeeg ontdooien als er gasten zijn. Verwarm de oven voor.
          Doe op ieder stuk bladerdeeg een grote schep ragout....goed dicht maken...en in de oven....20 minuten....laat in de tussentijd de groente gaar worden...(sla, rode kool wat er maar lekker bij is.)
          Ik maak er altijd verse appelmoes bij....en aardappellen...of frieten...aardappelpuree. Waar je zin in hebt he?

lekker he?
          Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Heel lekker knofje maar het lekkerste blijft je stampot met spekjes erop.
            Waar is die gerecht ook alweer haha.Nee grapje, ik ben zelf dol op wild vlees.
            Een hertenbief stuk in Peppersaus met een gestoofde peer:Hemels gewoon!
            Ik wok graag zelf.Verder ben ik dol op Indiaas,oosters ( chinees , japans thais)
            Frans en mediteraans(inclusief arabisch) eten.Ik eet en kook eigenlijk alles.
            Last edited by 123; 29 oktober 2007, 16:04.

Comment

hahahaah 123....mijn stamppot zit in mijn buik......

maar dat recept wat jij daar ff neer zet, lijkt me zeker wat!!! en dan voornamelijk dat eerste.....ga ik zeker maken. als je me ff zegt waar ik dat kikkererwtenmeel haal en dat snufje () garam masal kan halen...ik neem aan bij een toko?

Comment

Ja knofje bij toko is het lekkerder en goedkoper, maar alles is bij Albert heijn (en Jumbo ook) verkrijgbaar tegenwoordig.
                IK kan niet wachten op je stampot snel snel haha
                Last edited by 123; 29 oktober 2007, 16:04.

Comment

Jesus mijn recept over die stamppot slaat nergens op.....dat wil geen mens weten...hahahahaaa. zet jij er maar van alles neer...klinkt veel beter dan mijn stamppot...hahaa

Comment

Haha knofje een beetje postief denken over je kookkunsten.
                    Nederlandse gerechten zijn ook soms lekker.Bij ons op de grote markt heb je
                    gebakken kibblings met knoflok saus.Heerlijk...

Comment

Nu de foto's graag. ! ! !

Comment

Mijn foto's staan er al

Comment

het pasta/rucola recept van knofje:
                          zelfs zonder de balsamico (die ik niet meer staan had )

Mvg
                          WL
                          "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Vanavond weet ik het nog niet - mijn vrouw is er mee bezig, het wordt een indische lamscurry denk ik- maar gisterenavond was het een door mij voor 6 personen gemaakte paella.....en lekker was hij, zo eet je geen in Spanje! (zeiden mijn gasten)

Comment

Zet dan ff het recept erbij....kunnen wij (hongerige mensen...)
                              het ook proberen te maken...

Comment

Deze avond is het spagetti !!!!!!!
                                Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Working...
                                X